Select All
  • Abam Teksi
    1.6K 44 1

    Kisah pengalaman seorang pemandu teksi yang mengambil seorang lelaki berbudi bahasa sebagai penumpangnya. Budi bahasa yang akhirnya bertukar menjadi sesuatu yang tidak diduga! Cerpen ini saya tulis lama dahulu. Saja nak test pawer di sini. Hehe.

  • HUJAN API DI GAZA
    3.2K 206 9

    Apa jadi, tatkala relung masa yang kini, bertukar dengan relung masa yang sana? Apa jadi, tatkala muzik yang dilazimi, bertukar dengan dentuman bom pemusnah bumi? Apa jadi, tatkala diri yang di sini, bertukar dengan diri yang di sana? (Disklaimer, ahem. Cubaan menulis puisi, dengan ayat yang entah apa tapi InsyaAllah...

  • UBAH (HIJRAH, #2)
    13.4K 716 9

    Apa jadi apabila satu peristiwa membuatkan diri kau berubah sepenuhnya? Apa jadi pada keluarga kau apabila mereka perasan akan perubahan kau? Apa jadi pada diri kau sendiri apabila diri kau yang berubah? Ini bukan kisah kau. Tapi ini kisah aku. Kisah bagaimana hidup aku berubah.

  • SAYANG
    12.2K 235 1

    Kerana sayang, tak mungkin aku akan lepaskan, bukan?

    Completed  
  • LOLIPOP
    6.5K 262 1

    Hidup kita sering dihidangkan dengan berbagai pilihan. Apa kau mahu memandu kereta atau berjalan saja? Atau apa mahu makan di kedai hipster atau cukup di kedai mamak saja? Atau apa mahu terus hidup atau meninggalkan dunia? Apa jadi jika suatu hari di dalam hidup kau, kau disuakan dengan dua jenis lolipop dengan perisa...

    Completed  
  • MERDEKA
    898 55 1

    Apabila negara yang kita sayangi dan merdeka untuk satu tempoh masa yang lama, dijajah. Apa puncanya? Atau selama ini kita tidak pernah merdeka pun?

    Completed  
  • SIHIR [PENDING]
    10.3K 319 6

    Terdapat dua golongan, Pewaris dan Pensihir. Kedua puak ini menjadi musuh turun-temurun, kerana di satu puak, mereka ingin menyebarluaskan kejahatan, manakala di satu puak lagi, mereka ingin membanterasnya. Satu ramalan tiba di pihak Pensihir, di mana akan ada seorang lelaki yang berdarah campuran (Pensihir dan Pewari...

  • PLAYTIME
    2.4K 97 1

    Amran has been always the only child in the family. On one fine day, his parents brought someone home, and since then, Amran changed. (This story has been published under FIXI in KL NOIR: WHITE)

    Completed   Mature
  • CERPEN HARI JUMAAT
    371K 11.4K 53

    Cerpen-cerpen baru oleh mereka yang pernah hasilkan novel Fixi. Kongsikan kegembiraan ini setiap hari Jumaat! Siri ini disiarkan sempena tahun 2016 dan kini dah tamat.

    Completed  
  • (petikan) JEPUN - sebuah novel Lokman Hakim
    2.6K 27 1

    Novel bercetak JEPUN dijual di fixi.com.my / whatsapp 01123651972.

    Mature
  • Mitos & Lagenda
    567 6 12

    Kelahiran semula zine Enigma. Edisi #1 - April 2015

  • Secebis Memori : Fly Without Wings
    379 28 4

    Sebuah perkongsian klise bagi kebanyakan pelajar asrama. Cerita ini cuma salah satu daripadanya. Sedikit lain, aku selit beberapa pengajaran yang dikira sesuai untuk diambil iktibar. Juga maaf atas bahasa budak baru menulis. Biasa dan bosan. Tahun 2009 kot masa tu. *gelak kuat*

    Completed  
  • Cebisan Bait Marhaen
    1.3K 132 25

    Lontar-lontar kata ringkas, berpaksi pada obsesi untuk berkongsi rasa nurani. Nikmatinya atau celakakannya, semua itu atas kalian. Pentingnya, ia telah pun terkongsi, dan pernah menyinggah hati. Terima kasih!