"Ana sen olmazsan napardık biz hep arkamızda durdun hatalı bile olsak bizi korursun elini çekme üstümüzden, sendeki yürek hepimize yeter ana Allah sana sağlık versin"
Diyen gelin samimiydi.
" .Amin kızım hepimize hadi çayımızı içek gidek Zeliha ya misafir gelecek bugün" dedi.Meryem şaşırdı "ana ne dedin görücümü?
" He kızım Hizanlar gelecek."
" Aman anne istermiki kız,hem gidecek zaten"
" .Konuştum bende yok dedi, babanda gelsinler dönmesinler kapıdan ayıp olur akraba dedi buyur ettik mecbur."
" Tamam o zaman hayırlısı bakalım kısmet ne olacaksa.Sabah çayı bitsin ben yaparım ikramlık kızlarla. Hazal ene yorulur tek yemek yap dedim müsaden olursa iş falan yapmayacak" diye açıkladı Meryem ve ekledi" Tandır, yemeğin tadı yeter demi ana yaşlandı bence artık kabul etmez ama"
diye güldü." İyi düşündün kızım güzel demişin Hazal ben geldiğimde vardı burda yıllar geçti emeği çok büyük evimizin kıymeti o.Yaşlanma lafı hoşuma gitmedi amma haklı, aramızda çok yok çünkü o zaman ananda kocamış haa "
diye şalını sevdi gelininin..Meryem gülümsedi, kalktı salona gitti.Nurin hanım arkadan baktı gelinine kendi kendine konuştu başardın Nurin, eferin sana eskiler gibi olmadın sevdin sevdirdin kendini...
Salonda toplandı herkes çaylarını içti kahvaltılarını etti.Oğlanlara yedirdi Meryem.Diyar da Roza ya yoğurt falan verdi tattırdı az az 7. Ayına yaklaşıyordu,birazda kilo aldı mama iyi gelmişti sanki..
Herkes doydu sofra toplandı hazır salondayken ev halkı,Hasan ağa Zeyneeel dedi dolu dolu.
-Buyur baba
- Zeynel sabahki tantanayı dinledim,artık vakti geldi bu konuşmanın bundan gayrı evde yatacan,öyle gidip gelmekle baba olunmaz evinin başında dur. Ha ben giderim dersen al çocukları da götür.Herkes şok oldu.Nurin hanım hemen lafa girdi ne den ağam, ben salmam guzularımı gitsin o senin oğlun isterse Ağrıya gadar benim torunlarım gidemez.Zaten sabahki hareketi beni kahretti safcak kıza ne dedi iyilik etmiş diye.
-Hele sabır Hanım diyeceğim bitmedi.
Diyar bile ağzı açık dinledi ciddi bir konuydu çünkü.
- Zeynel ağa eğer gidersen bu evin çocuklarını alıp daha da gelme hakkım haramdır. Yüzüme toprak atmaya bile gelme. Sana da ahdimdir Abdo bunu koyma benim başıma. Baba deme öyle ağır konuşma dedi Abidin.
-Öyle öyle yeter bu oğlanın kaçmaları.Dursun adam gibi evinde ocağında.
- Sana hak verdim oğul,3 ay ses etmedim gitsin dedim Melek kızımın ateşi sönsün yüreğinde.Ben hepsine babayım yeterim ama yetemedim çocukların küçük sana ihtiyacı var. İstesende geri getiremen giden ayları,her anası ölen hanımı ölen böyle ederse aile kim olur kime kalır evlatlar.Ya bizde olmasaydık napardın ha oğul nasıl giderdin.Kime bırakırdın el kadar bebekleri.Melek yaşasa senin bu yaptığına razı gelirmiydi bana babam diyen Melek gelmezdi.. Son sözüm bu gidersen al çocuklarınıda git..
Şaşkındı herkes çıt çıkmadı salondan çocuklar bile sessizleşti ağır havadan.
Zeynel ayağa kalktı eyvallah diye çıktı gitti evden...
Baba ne ettin sen dedi Abidin ya dönmezse.
Eşşek gibi gelecek dedi Hasan ağa.
Diyar valla abim çok kötü oldu sarardı sanki,baba gelmezse naparız dedi.
- Gelmezse gelmez zaten ne kadar geliyordu ayarı hak etti o.
- Valla çok güzel dedin ağzına sağlık ağam dedi karısı.Allah senden razı gelsin. Öyle mutlu oldum ki hak etti hepsini fazlasını bile deseydin ohhh yüreğim soğudu koca adam dövemekte..
- Ana sendemi abimin deli tarafına denk gelirse gider.
- Nereye gidecek Abidin.Mecbur gelecek benim torunlarım onlar,Hasan Mirza mı oğlumu kızımı verirmiyim ben ona gendine bile bakamaz.Hadi herkes işine gücüne başım ağrıdı birde misafir varmış bende gideyim dışarı Nurin hanım dedi ayaklandı Hasan ağa..
Meryem sessizdi kocasını yolladı, oğlanları Diyar ve Emine ye bırakıp Roza'yı uyuttu..
Zeliha çıktı odadan mutfağa geldi.Hazal ene oturmuş çay içiyordu.
"Hazal teyze nasılsın" dedi.
"İyim kızım gel herşey sinide gel yiyek bende geç kaldım canım istemez bişey."dedi kadin.
" Kızım, sabah olanlarda senin suçun yok üzülme.Zeynel çok iyi çocuktur kalbi tertemiz çokta deli dolu, yüreklidir haa.Çocuklara birşey olur diye çok korkar hanımından sonra"
" Anladım Hazal teyze alınmadım ben" dedi ama alınmıştı işte.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ZELİHA (Tamamlandı)
General FictionHerşey Zeliha'nın verdiği bir karar ile başladı.. Zeliha hem ağlar hem güler hem neşelidir hem kederli.. Zeliha umut olur Zeynel'e.. Gerçek hayattan kesitler ile kurgulanmış bir hikaye.. Genç bir kız Zeliha. Anne Evlat Kadın ...
10.Bölüm
En başından başla