Xavier koca bir nefes verdi. "Bana beş-on dakika müsaade edin." Kızına döndü, "Yanında kal, konuşturmaya çalış."

Drizella konuşamıyordu. Boğazına garip bir yumru oturmuştu. Evan ayıktı. Ezilmiş parmaklarıyla oynuyor ve delicesine kahkaha atıyordu.

Acantha'nın yanında Irma belirdi. Karşısındaki ikiliyi temkinli ve sıcak bakışlarla izledi, bir yorumda bulunmadı.

Xavier geri geldiğinde elinde kalın bir kitap tutuyordu. "Pekala."

Evan onu görünce gülmesini kesti.

"Bu kaç?" dedi Xavier üç parmağını kaldırarak.

"İki."

Kaşlarını çatıp bir parmağını indirdi. "Bu kaç?"

"Seksen altı."

"Dalga geçecek halde misin sence?"

Evan yeniden güldü.

"Beni tanıyorsun, değil mi?"

Rosier doğrulmaya çalıştı, fakat güç veremediği kolları ve bacaklarıyla bu zordu. Drizella ona yardım edip sırtını yastık ile duvara yasladı. "Merlin'sin." dedi Evan.

Xavier kısa bir anlığına kızına bakıp ayaklandı. "Vazgeçtim bence kurtarmayalım."

Kapıda karısı ile burun buruna geldi. Kaşlarını kaldırdı Bayan Blanchard. Yardıma ihtiyacı olan birine nasıl yardım etmezsin?

Gerisingeri döndü.

"Aklım yerinde." dedi Evan.

"En azından her zamanki kadar yerinde." diye ekledi Drizella başını sallayarak.

"Ölmek istemiyorum." dedi ellerine bakarak. "Bana yardım et, Profesör."

****

Xavier iç geçirip kitabı kapattı. "Muhtemelen üç gün içinde tamamen çürüyeceksin. Ama hayalet olma ihtimalin var. Üzülme."

"Teselli mi şimdi bu?" dedi Irma dehşetle. Xavier herkesi odadan çıkarmak istemiş, fakat sadece kendi annesini ikna edebilmişti.

"Biliyorum." dedi Evan. "Moody bunu söyledi."

"Bu Moody'nin işi mi?" diye kaşlarını kaldırdı Xavier. "Her zaman aşırı hırslı olmuştu. Yine de ölüm laneti yapacağını düşünmezdim."

"Kurtulmamın hiçbir yolu yok mu, profesör?"

"Profesör, profesör... bana böyle hitap ettiğinde gerçekten günün birinde doğru düzgün bir velet olacakmışsın gibi geliyor. Neredeyse umut vadediyorsun."

Kızıl saçlı oğlan gözlerini devirdi. "Eğer bir yolu yoksa–"

"Bir yolu olmasa neden saatlerimi harcayayayım? Bir yolu var, ama ikincisini arıyorum."

"Neden?"

"Çünkü kızımın hayatı tehlikeye girsin istemiyorum."

"Şu an yeterince tehlikede baba."

"Lanet kara büyüyle yapılmış." dedi Xavier Evan'ın koyu gözlerini delen bir bakışla. "Çözümü simyadan geçiyor. Laneti en çok değer verdiğin canlıya aktarmamız lazım. Onun senin yerine ölmesi gerek. Çürümek üzereyken seni kurtaranın kızım olduğunu düşününce, en değer verdiğin varlığın o olmasından korkuyorum. Eğer öyleyse Rosier, senin için kurtuluş yok."

"Tabii ki Driz'in benim yerime ölmesini istemem."

"Bu onu tam olarak en değerli varlığın yapıyor."

The Awkward Life of Drizella BlanchardHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin