"Sorry, ma'am."
Beg serta baju yang ada di tangan Bad dan Mel diambil oleh pekerja dan mereka berdua di hantar keluar daripada kedai. Perasaan hampa Mel menapak keluar, dia baru niat mahu berselfie dan hantar ke Instagramnya-- semua itu hancur dalam sekelip mata.
"Bad ! Kau cakap kad ini unlimited. Sekarang apa cerita ini ?" Mel marah pada Bad. Iyalah, orang sudah borong kut tadi.
"Aku..." Bad juga tidak tahu hendak cakap apa. Dia dengar jelas Malik katakan kad ini unlimited.
Tidak akanlah Malik-- Bad terhenti. Mesti kerja Malik ! Lelaki itu memang tidak ikhlas langsung beri dia kad hitam idaman semua orang ini.
"Kita pulang sekarang. Aku tau sebab apa kad unlimited ni jadi tak unlimited." Bad menarik tangan Mel, kaki dihentak-hentak kuat keluar daripada mall.
Beberapa orang yang menyaksikan hal tersebut agak terkejut. Masing-masing menayang ekspresi marah, bingung dan bahkan tercenggang. Hairan dengan perlakuan dua perempuan tersebut.
***
Sebuah mercedes putih yang bergerak masuk ke dalam perkarangan mansion milik Selim itu mengejutkan Selim yang kebetulan keluar daripada mansion. Dia yang melihat kereta itu agak hairan, siapakah itu ? Soalnya secara batin.
Bad membuka luas daun pintu kereta dan menayangkan senyum kepada Selim. Dia cepat sahaja berlari anak menuju Selim. Bad menyalam tangan si datuk.
"Who is that ?" tanya Selim.
Kalau difikir-fikir, berkemungkinan teksi tetapi itu agak mustahil kerana teksi tidak mungkin sudah upgrade menggunakan mercedes pula. Itu agak pelik.
"Oh, he--"
"Mister Selim !" seru si lelaki yang keluar daripada seat hadapan.
Mel turut keluar dan berjalan menuju Bad. Barang-barang shopping mereka itu dibawa oleh si tukang bawa mobil. Mel senyum pandang wajah Bad.
"Rehan ?" Selim sebut nama si pemilik mercedes yang memberi tumpangan istimewa pada Bad dan Mel.
Rehan, anak lelaki kepada Ali. The A' Hotel, six star hotel. Rehan adalah anak CEO seorang pembangun hotel terkemuka, Ali.
"Long time no see, Selim." Rehan senyum.
MEJA MAKAN menjadi sunyi sahaja. Hanya kopi yang diminum kedengaran di meja. Suasana tegang ini membuatkan Rehan dan Malik tidak senang duduk bersama.
"Uzun zaman oldu eski dostum."
(It's been a long time, ex-friend) ucap Rehan sebelum satu senyum kecil dia beri.Malik menjeling. Dia minum sedikit lagi kopi yang ada di cawan. He know about Rehan, a lot.
"Eh, apa hal dia orang berdua itu ?" tanya Mel.
"Entah. Ada masalah kut." Bad dan Mel ini diam-diam menghendap Malik dan Rehan.
"Masalah besar ke ? Muka Malik nampak marah sangat lah."
"Ha ? Malik bukan selalu tayang muka macam itu ke ?" tanya Bad. Selalu rasanya.
"Iya eh ? Tak kut--"
"ne istiyorsun?"
(What do you want ?) suara Malik yang keras menanya pada Rehan."Sonunda konuşuyor muyuz? Peki. Dinlemek. Hiçbir şey istemiyorum. sadece eski arkadaşıma merhaba demek istiyorum."
(Finally, we're talking ? Okay. Listen. I don't want anything. I just want to say hi to my ex-friend)
YOU ARE READING
STUCK WITH YOU ✅️
Romance[ 19 | COMPLETE romance ] Typical of chaos love story; si perempuan pencari millionaire dengan perwatakan tiada shy-shy dan si lelaki cucu billionaire dengan perwatakan sombong-sarkastik. ©nurshyn
10 : REHAN
Start from the beginning