YANAARI: Boboiboy kamu dah sedar? macam mana dengan badan kamu sudah semakin baik?
BOBOIBOY: Saya rasa okay... hahaha ini pertama kali saya rasa sihat macam ni! *pusing-pusing tangan* apa yang panglima dah buat? *gembira*
MAS GARDU: Berterima kasih kat doktor ni, dia sembuhkan kau.
BOBOIBOY: Eh siapa ni? apa-apa pun terima kasih doktor. *senyum*
DOKTOR: Sama-sama. *senyum* saya beredar dulu. *tunduk*
MAS GARDU: Baiklah.
YANAARI: Ini Mas gardu cucu kepada bekas penguasa elemental Ice iaitu Mas mawais.
BOBOIBOY: Ohhh... *pengang lengan* eh jap mana jam kuasa saya? panglima ada nampak tak?
YANAARI: Emmm... *rasa bersalah*
MAS GARDU: Kami dah mengambilnya.
BOBOIBOY: Apaa! mana boleh panglima rampas jam ku-a-sa....
Panglima Yanaari mengetuk belakang leher Boboiboy dan terus membuatkan Boboiboy pengsan. Sebelum Boboiboy jatuh panglima Yanaari sempat menyambut Boboiboy.
YANAARI: Nampaknya dia dalam keadaan terkejut. Kita teruskan lepas dia bertenang semula.
MAS GARDU: Baiklah, kalau ada apa-apa bagitahu. *berlalu pergi*
Panglima Yanaari mengangguk, Mas gardu terus meninggalkan mereka berdua, Panglima Yanaari membaringkan Boboiboy semula ke atas katil.
.
.
.
.
.
KEESOKAN HARI
DI KAMPUNG ROKTAROKA
.
Selepas Fang selesai baiki kapal angkasa dengan bantuan semua orang. Mereka semua pergi ke kampung Roktaroka untuk mengambil order suit perlindungan yang ditempah oleh TEMPUR-A. Mereka juga mencari maklumat mengenai keberadaan Boboiboy.
Keadaan Amato semakin teruk, dia tiada mood dan tidak boleh bertenang. Muka Amato yang serius membuat semua penduduk di situ lari dan menjauhkan diri dari dia.
AMATO: Kat mana Boboiboy ni! *serabut*
MECHABOT: Amato cuba bawak bertenang... kalau kau macam ni ingat boleh jumpa ke?
AMATO: Kau diam Mechabot! ingat aku marah je ke! aku pun tengah cari anak aku faham!
Mechabot yang berada di sisi Amato berasa geram melihat perangai tuannya. Geng kokotiam yang telah selesai mengambil suit perlindungan, mereka semua pergi ke arah Amato.
FANG: Kami sudah selesai ambil barang Laksamana.
YING: Kami juga tidak dapat apa-apa info terbaru.
GENG KOKOTIAM: Maafkan kami Laksamana... *tunduk*
AMATO: *picit dahi* Haa... Takpe... *sedih*
Geng kokotiam memandang satu sama lain dan melihat keadaan Amato yang tiada semangat selepas mendengar jawapan mereka.
Mereka semua rasa bersalah, kalaulah mereka ikut Boboiboy pergi petik buah tu, mesti mereka dapat halang benda ni dari terjadi.
.
.
.
.
.
DI TEMPAT RAHSIA BAWAH TANAH
.
Boboiboy membuka matanya dan melihat keadaan sekeliling. Tiada bunyi dari bilik dia, dan keadaan di luar senyap sunyi.
YOU ARE READING
GONE *Complete*
Fanfiction♡ COMPLETE ♡ Malay language ♡ Siblings relationships ♡ Best friend relationships ♡ Family relationships Selepas Boboiboy mengalahkan retakka Boboiboy merasakan ada yang kurang di dalam dirinya Boboiboy semakin yakin... . Ini menyebabkan Boboiboy ris...
BARAJU PART 2
Start from the beginning