Arasy melangkah masuk ke dalam perpustakaan tersebut dengan menayangkan muka yang ingin tahu.
' Macam ni perpustakaan Marhein.. boleh lah boleh. ' Arasy bercakap dengan nada yang perlahan .
Arasy mula berjalan - jalan ke dalam perpustakaan. Sehinggalah dia terserempak dengan seorang wanita yang ayu mukanya.
' WEHH ADA BIDADARII , UMIII ABANG DAH JUMPA BAKAL MENANTU UMII ' ucap Arasy dalam hati.
Arasy cuba untuk mendekatkan dirinya. Arasy tarik kerusi yang berada di depan wanita itu dan melabuhkan punggungnya sambil memandang ke arah wanita itu dengan mata yang bersinar- sinar. Wanita itu masih tidak sedar dengan kehadiran Arasy di depannya dan masih membaca buku sambil khusyuk.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
' Kenapa hati aku rasa tak sedap eh? ' terdetus pemikiran di dalam hati wanita itu yang membuatkan dia terpaksa menutup bukunya.
Alangkah terkejutnya dia, bila ada seorang jejaka yang tampan sedang memerhati segala gerak geri yang dilakukannya. Diana cuba untuk berfikiran positif.
' Urat malu dia ni terputus kot? ' Diana sambung untuk membaca bukunya. Tak sampai sesaat, perasaannya kembali untuk melihat semula lelaki itu dengan harapan itu hanyalah bayangannya. Dia pun menutup kembali bukunya, dan.. lelaki itu masih menatap Diana dengan senyuman yang kurang siuman.
Arasy tidak sedar yang Diana sudah sedar akan kehadirannya.
maklumlah member dah terfall in love, AAHAHAHAH
" awak, awak gila eh? " Diana tanya sambil memerhatikan Arasy yang macam orang kurang siuman.
" ye sayang , saya tergila gilakan awak. Kenapa tu? " Jawab Arasy sambil menayangkan senyuman yang boleh membuat para gadis gadis tertarik dengannya.
Wajah Diana semakin membahang dengan panggilan yang diberikan oleh jejaka yang tidak dikenalinya. Diana terus bangun dan beredar dari situ dalam keadaan yang malu tanpa memberikan pandangan terakhir ke lelaki itu. Senyuman di wajah Arasy semakin pudar dengan tindakan wanita itu. Lalu dia pun mengeluarkan telefon bimbit nya dan menghubungi anak buahnya.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fateh dan Fahim baru je selesai parking dan mereka terserempak dengan seorang wanita yang mukanya merah. Mereka pandang antara satu sama lain.
" Kau rasa tuan ke yang buat? " Ucap Fahim sambil memandang wajah sahabatnya itu.
" Aku rasa ye, dia je yang buat perempuan takut dengan dia. " Jawab Fateh sambil menayangkan muka tidak ambik kisah .
Mereka berdua berjalan ke perpustakaan sehinggalah keluar lagu..
AN AN AN,TOTTEMO DAISUKII DORAEMONNN
pada telefon Fahim. Fahim pun melihat telefonnya dah melihat paparan skrin yang keluar nama 'Tuan dari neraka' . Fahim angkat panggilan tersebut .
"assalamualaikum tuan, kenapa tu tuan? tuan dah rindu saya ke. " ujar Fahim dalam nada yang bergurau,
" Fahim.. BIDADARI AKU DAH TAKDEEEE " Tangisan Arasy didengari oleh Fahim dan Fateh.
" HAHHH TAKDE??!?! " Fahim terkejut.
YOU ARE READING
Bidadari Arasy (OG)
Humor• Disclaimer • A sweet romance comedy story. A light conflict <3 STILL ON GOING 18+ Cursing enjoy you're readingg