ثم قامت بتصفيف شعرها على هيئة زيل فرس ولم تضع أي مستحضرات تجميل ليظهر وجهها طبيعي ولا ننسي جمالها الذي لا يحتاج إلى أي تدخل اخر اخذت هاتفها وسلاحها ثم خرجت لتنزل على الدرج بخفه لتمر بساحه القصر لتجد ان أسماء تجلس وحدها لتقف وتين ونظرت لها.
وتين: أي مش وراكي كليه انهارده.
أسماء: لا مش رايحه.
وتين: مالك طيب.
أسماء: زهقانه شويه.
وتين: طب واصحابك فين.
أسماء: مش عارفه.
وتين: روحي كلميهم خليهم ياجوا يقعدوا معاكي.
أسماء: تصدقي فكره.
وتين بابتسامته: سلام بقي رايحه الشغل.
أسماء: سلام.
لتتركها وتين لتخرج من القصر لتسير ببطء نظرت إلى البوابه لتجد خلفها سياره ياسين سارت حتي وصلت إليها لتجد الزجاج الخاص بالسيارة يهبط ليظهر بداخل السيارة.
ياسين: اركبي ي مزه.
لتركب وتين بجانبه ليبدأ هو بقيادتها.
وتين: مش هتبطل الكلمه دي.
ياسين: لا.
وتين: بيئه اوي.
ياسين باستفزاز: أنتي افتكرتي نفسك مزه بجد ولا أي أنا بقولها كدا عشان ارفع من معنوياتك.
وتين: ترفع من معنوياتي، لا ي بابا مش محتاجه كلمتك أنا حلوه واوي كمان.
ياسين: ومين يشهد للعروسه.
وتين بابتسامة ثعلبيه ماكره: تعرف مين يشهد.
ياسين: مين.
وتين ومازالت محتفظه ابتسامتها: مجدي.
ليتجهم وجه ياسين لينظر لها خلسه وهو يحاول التحكم بأعصابه ليرا ابتسامتها ليعلم انها تستفزه كما يستفزها وقد اتقنت ذلك ليرجع يده إلي الكرسي الخلفي ثم عاد بها وكان يحمل بها كوبين من القهوه ليمد يده باحدهما لها وهو يقول: طب اطفحي بقي ونقطينا بسكاتك.
وتين وهي تنظر للكوب الذي بيدها ثم نظرت له: أنت عارف انك قليل الزوق.
ياسين: عارف.
وتين بجديه: كنت عايزني ف موضوع اي.
ياسين: ولا حاجه ي ستي كنت عايز تشربي معايا القهوة عشان مبحبش اشربها لوحدي.
وتين بغضب: نعم.
ياسين: أي مالك.
وتين: نزلني ي ياسين.
ياسين ببرود: لي.
وتين: عشان متسمعش ألفاظ متعجبكش.
ياسين ببرود: لا عادي براحتك، بس انتي زعلانه لي مهو بنشرب قهوة عادي هو أنا عملت حاجه زعلتك. تبدلت نبرته الي ماكره ليكمل: واخدك معايا مصلحه ايوا. ليغمز لها بنهاية كلامه، لتفهم انه يقوم بردها لها عندما اخذته معها إلي المخزن لتحرر عز.
وتين: بتردهالي.
ياسين بابتسامة: اه، عجبتك.
وتين وهي ترتشف بعض من القهوة: مش بطال.
لتتوقف سيارته أمام المديرية.
ياسين: طب يلا وصلنا. لتترجل من السيارة ثم سارت لتقول بصوت عالي قليلا حتي يصل إلى مسمعه: شكرا على القهوة.
ليبتسم ياسمين ثم تحرك بسيارته حتي يصفها ثم يذهب خلفها.
------------------------------------------
نرجع إلي القصر مره أخري إلي غرفه أسماء كانت ترتدي ثيابها
أنت تقرأ
عشق تحت تهديد السلاح
Actionهو :- قاسي و يعشق عمله يعشق القوه ويكره الضعف مر بتجربه منها اصبح يكره النساء ويحسبهن خائينات؛ يراهم اداه للمتعه والانجاب فقط ، ومن نظره انهم ضعيفين لا يقدرون ع شيء . هي:- قويه تكره الضعف أولويات حياتها العمل ثم العمل جميله حد الفتنه ولاكن ذاقت من ا...
بارت 26
ابدأ من البداية