Gözüm tekrardan Evren'e değince, telefonumu cebimden çıkardım.

Su mu? Cidden su içmeye mi gittin kedicik?
Kedicik. Ben ve kedicik? Civcive ne olmuştu? Hayır onu görmek için içeri geldiğimi söylememi istiyordu.

Hayır. Seni görmeye
gelmiştim ama beni sattın.

Yüzüne baktığımda, bu kadar kolay kabullenmeme şaşırmış olduğunu gördüm. Anlık bir gazla bir mesaj daha attım.

Ayrıca sen de burdan
bakınca aslansın gibisin ama...

Ama?

Bu kedi, o aslanı miyavlatır.

Telefondan yüzümü kaldırdığım da, Evren'in telefon ekranıyla bakıştığını gördüm. E paşam, adamın böyle aklını alırlar işte.

O bana bakmadan gözlerimi ondan çektim ve annemlerin bitmek bilmeyen dedikodularına bodoslama girdim.

"E hanımlar yetmez mi?" İkiside bana kızgın bakışlar atsada gülümsemekle yetindim. Ama yani Sevgilim burda ayakta kalmıştı. Adam zaten kaç saat karakolda yoruluyordu.

"Ay anne hadi!" Selin'in çekiştirmesiyle, Gülce teyzeleri yolculadık. Sanki evleri, bizim evin çaprazında ki ev değilmiş gibi.

Arkama döndüğümde bir el tarafından engellendim.

"E nereye kızım?" Canım annem ya.

"Bir şey mi oldu annecim?"

"Hiç salağa yatma Alara hanım. Düş önüme bakıyım." Sıçtım diye yorumladım. Yutkunarak odama ilerleyen anneme baktım. Arkama dönüp kaçma fikri-

"Düşünme bile Alara, çabuk odana gel!"

"Malını iyi tanıyor." Abimin laf atmasıyla kafamı iki yana salladım. Yanlış taşa çarptın abicik.

"Bunu sabahtan beri yerleri izleyen, sırık mı söylüyor." Evet az önce abime sırık demiştim.
Abim arkamdan bağırırken tabanları yağlayarak odama kaçtım.

Yatakta oturan annemi gördüğümde yutkundum.
Burası daha bir tehlikeliydi sanki. Dövülmek daha mı iyi olurdu. Evet evet, kesinlikle dövülmek daha iyiydi.

"Otur kızım sadece konuşucam." Emin misin dercesine kafamı yana eğdim. Nedense terlikle dövülcekmişim gibi hissediyordum. "Otur hadi."
Artık oturmazsam zaten dövülücektim.

Oturduğumda annem derin bir nefes vererek konuşmasına başladı.

•—•

Annemin odamdan çıkmasıyla rahatlayarak nefeslendim. Demesi gerekeni söyleyip gitmişti. Gitmeden önce de Evren'i üzmemem konusunda uyarmıştı. Ben bu uyarıyı niye iki de bir alıyordum.

Gözlerim kapanmaya başladığında ayağa kalkarak dolabıma ilerledim. Mayıs ayının ortalarındaydık haliyle havalar sıcaklamıştı.

Dolaba göz gezdirdiğimde, geçen sene aldığım çiçekli pijamamla karşılaştım.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Güzeltepe Mahallesi -DÜZENLENİYOR!!Where stories live. Discover now