- Idzie tu - szepneła, po przekalkulowaniu słów zamarłam. To jest mój kurwa koniec.

- Cóż zrządzenie losu - szczerze? Jest mi słabo. Odwróciłam się w stronę mężczyzny, wstałam i zapytałam wprost.

- Czego chcesz? - udawałam obojętną. Choć wiedziałam, że do obojętnej mi dużo kurwa brakowało.

- Manier mamusia nie nauczyła? - zapytał z irytując uśmieszkiem.

- Nauczyła, ciebie najwidoczniej nie, a jeśli cię uczyła to coś jej nie, wyszło -wzruszyłam ramionami, nadal udawałam obojętną.

- Słuchaj gówniaro nie, wypowiadaj się o mojej rodzinie. Rozumiesz? - zapytał. Widziałam w jedno oczach ogień, był strasznie wkurwiony, niestety dla mnie nie miało to znaczenia.

- Słuchaj, wyjmij ten kij z dupy w końcu co? Przydałoby ci się - powiedziałam z prowokującym uśmieszkiem na twarzy.

- O czekaj czy to siwy włos? Słuchaj staruszku, daj mi kurwa spokój a jak nie to, wezmę ten wazon i nie chcesz wiedzieć co, ci zrobię- powiedziałam.

- Grozisz mi gówniaro? - zapytał, wyginając jedną brew w łuk.

- Nie tylko mówię ci, że jak się ode mnie nie odpierdolisz to, włożę ci jebany wazon do dupy tak kurwa głęboko, że przez następny tydzień będziesz rzygać szkłem, a masz jeszcze tam kija, więc pamiętaj - powiedziałam. Prychnął, ale w jego oczach widziałam determinację, był przystojny, ale jego charakteru nie dało się znieść. Czekaj, czy ja właśnie pomyślałam o tym, że on jest przystojny? Nie to się nie wydarzyło, Arron jest ohydny i nadaję się tylko do kosza na śmieci, ponieważ to jest miejsce, śmieci.

- Wiesz co Aundrey? Spierdalamy z tąd, nie mogę oddychać tym samym powietrzem co ten staruszek - Wymieniłam Arrona i poszłam do wyjścia.

***

- Co to kurwa było? Wazon do dupy, czy ciebie już totalnie pojebało?! - darła się przyjaciółka.

- Możesz przestać się drzeć? - zapytałam, na co jeszcze bardziej się, wkurzyła. Ja pierdole czemu akurat ona musi być moją przyjaciółką? Kocham ją, ale czasem mam ochotę ją sprzedać na jebanym czarnym rynku.

- Przestać! Ty przestań się tak zachowywać, wiesz kim on, jest? Czy nie, bo tak mi się kurwa wydaję! - zatkałam uszy. Zaczęłam kierować się do swojego pokoju.

- Jeszcze nie skończyłam! - krzyczała Aundrey.

- Idę się uczyć więc proszę, zamknij łaskawie mordę - poprosiłam.

Jutro będziemy mieć wejściówkę z Prawa cywilnego, będzie ona z któryś z trzech podanych tematów, czyli ,,Prawo własności" ,,Prawo spadkowe" ,,Prawo zobowiązań"

Zaczęłam robić notatki z tych trzech tematów, nie są one trudne.

Notatka 1: Prawo własności

Definicja: Prawo własności to prawo do władania, korzystania i rozporządzania rzeczą zgodnie z jej przeznaczeniem.

Cechy:

Wyłączność: Właściciel ma wyłączne prawo do korzystania z rzeczy.

Nieograniczoność: Właściciel może korzystać z rzeczy w dowolny sposób, o ile nie narusza praw innych osób.

Trwałość: Prawo własności trwa do momentu jego zbycia lub utraty.

Sposoby nabycia:

Dziedziczenie

Kupno-sprzedaż

Darowizna

Zasiedzenie

Po zapamiętaniu całej notatki przeszłam do zrobienia pozostałych dwóch.

Notatka 2: Prawo spadkowe

Definicja: Prawo spadkowe reguluje stosunki prawne związane z przejściem majątku osoby zmarłej (spadkodawcy) na inne osoby (spadkobierców).

Dziedziczenie:

Dziedziczenie ustawowe: Majątek przechodzi na spadkobierców wskazanych w ustawie, w kolejności: małżonek, dzieci, rodzice, rodzeństwo.

Dziedziczenie testamentowe: Majątek przechodzi na spadkobierców wskazanych w testamencie sporządzonym przez spadkodawcę.

Testament:

Forma pisemna, sporządzony przez osobę pełnoletnią i posiadającą zdolność testowania.

Może zawierać rozrządzenia dotyczące majątku, opieki nad małoletnimi dziećmi lub innych spraw.

Notatka 3: Prawo zobowiązań

Definicja: Prawo zobowiązań reguluje stosunki prawne między wierzycielem a dłużnikiem, w których wierzyciel ma prawo żądać od dłużnika określonego świadczenia.

Rodzaje zobowiązań:

Zobowiązania umowne: Powstają z umów zawartych między stronami.

Zobowiązania deliktowe: Powstają z czynów niedozwolonych, np. uszkodzenia mienia lub naruszenia dóbr osobistych.

Zobowiązania bezpodstawnego wzbogacenia: Powstają, gdy jedna osoba wzbogaca się kosztem drugiej bez podstawy prawnej.

Elementy zobowiązania:

Podmiot: Wierzyciel i dłużnik.

Przedmiot: Świadczenie, którego żąda wierzyciel.

Podstawa: Umowa, czyn niedozwolony lub bezpodstawne wzbogacenie.

Wykonanie zobowiązania:

Dłużnik zobowiązany jest wykonać świadczenie zgodnie z treścią zobowiązania.

Wierzyciel może żądać wykonania świadczenia lub odszkodowania za jego niewykonanie.

Ochrona praw wierzyciela:

Roszczenia o wykonanie zobowiązania

Roszczenia o odszkodowanie

Zabezpieczenia wierzytelności (np. zastaw, hipoteka)

***

Po wzięciu prysznica zaczęłam przeglądać telefon nigdy nie, miałam na to czasu, zawsze musiałam zadowalać rodziców.

Teraz nauka to mój nawyk, nie robię tego, bo chce, nie robię tego, bo ktoś mi każe, mój organizm mnie do tego zmusza, bo tak było od zawsze.

Rag DollyOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz