"Se se Sehun?" Ucapku utk memastikan bahawa di hadapanku ini ialah Oh Sehun..

"Ne chagi.." balasnya..Yup inilah Oh Sehun..Walaupon wajahnya ditutup dgn topeng tapi aku tahu dia mmg kacak..

Dia mengajakku menunggang kuda putih tadi..Aku juga baru perasan yg baju sekolahku telah diganti dgn dress pink pastel yg sangat cantik..Dan apabila aku melihat sekeliling aku dapati aku berada di taman bunga yg begitu cantik macam dalam cerita Alice in Wonderland...

"Yunmi.." panggil Sehun..

"Ne.." jawabku perlahan..

Sehun tersenyum disebalik topengnya..Dia menghulurkan tangannya sekali lagi untuk mengajakku menunggang kuda bersamanya..Aku turut tersenyum lalu menerima huluran tangannya itu..

"Pegang kuat-kuat tau.." ucap Sehun dgn prihatin..

"Ne.." jawabku tak kalah semangat..

Sehun menunggang kuda melintasi sebuah sungai yg sangat indah..Tiba-tiba aku rasa macam ada kat dalam alam fantasi yg sangat romantik..

"Sehun?" Panggilku sambil tanganku sibuk bermain dgn hujung baju Sehun..

"Humm.." hanya guaman yg diberikannya kepadaku sebagai jawapan atas panggilanku tadi..

"Kenapa pakai topeng? Bukalah saya nak tengok muka awak..Mesti handsome.." pujiku..Tanganku masih memeluk erat tubuhnya dari belakang.Aku juga risau kalau tiba-tiba aku terjatuh dari kuda ni..

"Nak tengok ke?" soalnya lalu menoleh kebelakang utk melihat wajah cantikku ini..hahaha...

"Yup..Nak tengok.." balasku dgn manja.

Sehun pon menghentikan kuda itu lalu turun...Dia sudah bersedia ingin membuka topengnya manakala aku yg berada di atas kuda terus gementar ingin melihat wajah kacaknya itu..

Apabila ikatan topengnya sudah terbuka mata aku terus membulat..

"Arghhhhhhh!!!!! Kau siapa pergi kau lahanat..Musibat..Argghhhhh!!! Andwaeeeeee!!!!" Jeritku yg meniru sikit gaya Kwangsoo dlm acara variety show popular Running Man..

Mana tidak wajah Sehun yg kacak telah digantikan dgn wajah org tua yg aku tidak kenali..Lepastu kat muka dia penuh dgn kedutan..Bawah matanya pulak ada darah..Dan yang paling tak boleh bla tu kat hidung dia ada taik hidung masin yg macam dh keras..Oh My God This Is A Nightmare!!!!!

Tiba-tiba Si Sehun olok-olok itu berjalan mendekati aku..Aku pon apa lagi..Teruslah melawan..

"BRAKKKKKKKK!!!!!"

Aku pon tersedar..Lah rupa-rupanya mimpi..Tapi kenapa aku rasa macam ada orang tgh perhatikan aku ea? Jangan-jangan ahjusshi tadi kot yg tengok aku...

Mataku terus memerhati sekeliling bilikku..Dan yup ada orang tengah duduk di sofa yg terdapat di dalam bilikku dan matanya memandang aku tanpa berkelip langsung..Ralat..Aku rasa dia bukan tengok muka aku tau dia macam tengok aku punya kaki..Dan aku pon melihat kearah kaki aku..

And what the hell? Dia tengok seluar dalam aku sbb skirt sekolah aku koyak..So bunyi koyak tadi tu datang dari skirt aku lah rupanya..Mungkin sbb tadi aku melawan ahjusshi pelik tu kat dlm mimpi kot sebab tu koyak..Ahhh ini tidak boleh dibiarkan...

"Yakkk...Apa yg awak tengok eo?" Soalku dgn garang..Serta-merta aku menarik selimut utk menutupi kaki mantapku ini..

Tapi dia hanya melihat wajahku tanpa riak..Poker face i mean..

"Macam mana awak boleh ada kat dlm bilik saya eo?" Soalku utk cover malu..

"Aku datang sbb aku nak ambil buku Sains aku yg kau pinjam dulu tu..Esok aku ada paper Sains..Aku tahulah kau dh habis exam harini tapi aku rasa tak pyh kot kau nak terjerit-jerit terpekik terlolong macam tu..Macam orang gila pon ada aku tengok.." ucapnya dgn muka datar..

"Bisinglah..Tu hah ambillah ada kat atas meja belajar saya.." kataku lalu menunjuk meja belajarku dgn tangan..

"Kau yg pinjamkan kau lah yg ambilkan..Sesuka kau je suruh aku ambil ea..Dah kira untung aku rajin nak datang sini tau..Kau boleh pulak suruh aku ambil sendiri..Aku nak kau pergi ambil buku tu sekarang..." arahnya dgn muka tanpa riak miliknya itu..

'Hish musibat punya jantan..Takkanlah dia tak perasan yg skirt aku koyak..Pembohonglah kalau dia tak nampak sebab terang-terang dia kantoi dgn aku tengah usha kelengkang aku..Kuaja punya jantan..Argghhh Mummy eotthokea??" Jeritku di dalam hati...

"Woiii!! Cepatlah..Aku nak study ni dah tak ada masa tau tak.." marahnya..

'Aduh aku nak cakap apa ni..Hwang Yunmi kenapa kau selalu malukan diri sendiri eo? Ishhh...' keluhku lagi..

"Sehun yg handsome dan baik hati dan terkaya dan terhot dan terbaik boleh tak awak ambil sendiri buku tu..Saya bukan apa tiba-tiba saya rasa pening kepala lah..Muka awak pon saya nampak macam ada dua.." ucapku lalu menunjukkan sedikit aegyo diikuti dgn puppy eyes dan juga eye smile milikku..

"Aku tak nak dengar any excuse..Just go cepat..Kau ingat aku nak sangat ke lama-lama kat sini eo? Aku nak study lah..Yaaa ppali lah..Bangun cepat.." ucapnya sambil menyilangkan tangannya di hadapan dada..

'Aduhhh kalau bangun dh tentu-tentu dia dapat tengok free show utk kali kedua kan..Arghh aku tak kira aku kena cakap juga..Lantaklah situ..' ujarku di dalam hati..

"Sehun dengar sini baik-baik ea..Saya cakap sekali je dan tiada ulangan..Arra?" Tanyaku dgn tegas..

"Hmm.." jawabnya malas..

"Okay macam ni sebenarnya tadi saya tengah berangan lepastu saya mimpi benda pelik then benda tu nak kacau saya lepastu saya keluarkan lah jurus taekwando saya..Lepastu saya tersedar then tiba-tiba awak dah ada kat dlm bilik saya ni..Dan masalahnya sekarang ni saya tahu awak nampak something kan tadi..Tapi saya tak tahulah awak ni baru lepas suntik muka or what sebab tulah awak takde reaction pon tadi..Dan saya sangat yakin yg awak nampak skirt saya koyak mase saya tgh menyelamatkan diri dari ahjusshi pelik dlm mimpi saya tadi..Kan?" Kataku setelah itu aku sibuk mengambil nafas yg cukup kerana penat bercerita from A to Z...

Sehun terus bangun dan mengambil bukunya lalu beredar..Aku pon apa lagi terus berdiri atas katil then ambil bantal lepastu aku pukul-pukul bantal tu sbb malu..

"Malunyaaa!!!!! Nasiblah dia tu Ice Batu Kejung so dia mmg takde perasaaan langsung....Arghhhh!!!" Jeritku lalu menarik-narik rambut sendiri kerana malu dgn diri sendiri..

"Woii.." panggil seseorang..

Aku pon menoleh dan aku nampak Sehun sedang menahan tawa di hadapan pintu bilikku..So that's mean dia tak balik lagi lah..Omoo skirt aku!! Aku terus duduk balik di dalam selimut..

"Aku cuma nak cakap aku tahu kau sayang aku tapi tak payah lah sampai berangan kan aku..Sebab aku kesian kat Mummy kau kena jahit balik skirt anak kesayangan dia yg gila meroyan ni..Lagipon aku tengok dah teruk sangat dah keadaan skirt kau tu...Hahahahhaha!!!!!"

Aku hanya buat bodoh mendengar kutukan dan tawanya itu sebab aku dh biasa...Biasalah dia kan memang terlebih annoying...

"Berambus lah cepat..Tadi kata nak cepat sangat sbb nak study kan..Hah tunggu apa lagi..Pergi lah..Kka!!!!!" Arahku kepadanya lalu aku terus menutup seluruh tubuhku dgn selimut pink kegemaranku..

"Eleh malu lah tu..Jangan lupa jahit skirt tu..Kan dah tak pasal-pasal aku dapat tengok free show tadi..Hahaha.." katanya lalu tertawa..

Selepas dia pergi aku pon keluar dari selimut sbb terlalu panas..Yelah sekarang ni pukul 3.00 petang mmglah panas..

"Huh..Dengan ini saya Hwang Yunmi mengisytiharkan ketawa yg paling annoying sekali dalam dunia ni jatuh kepada si Ice Batu Kejung Tak Laku tu..Arghhhh!!! Macam mana aku nak sekolah esok..." Jeritku dan terus berlari ke bilik air untuk mandi..

TO BE CONTINUED...

SORRY IF TERLEBIH BYUNTAE SIKIT..HEHE..DAH TAKDE IDEA ACTUALLY..ANNYOENG YEOROEBUN..

FLYING KISS FROM SEHUN WIFE..








My Ice Prince Boyfriend [Sehun FF]Where stories live. Discover now