Kleine wolfjes worden groot

Start bij het begin
                                    

Sesi kalmeert nu en zegt: 'Heb je daarom niets gedaan?'

'Ja. Als het uit de hand gelopen was, dan had ik wel ingrepen, maar ik wist dat je het zelf kon. Je moest het alleen nog even leren.'

Sesi begint de les ervan in te zien en lacht. Ze zegt: 'Maar zijn die allemaal zo zwak? Ik ben toch nog maar een jong vrouwtje, en hij zag er wel erg krachtig uit. Waarom liet hij zich dan zo snel overrompelen?'

'Sesi, je hebt al een bepaalde status, omdat ik een Alpha ben. Maar dat is niet waarom hij verloren heeft, je bent gewoon veel sterker dan hun. Je bent al bijna groter dan hun, omdat je bij ons iedere dag te eten krijgt. Een wilde wolf moet het soms dagenlang zonder eten doen en veel gevaren trotseren. Jij hoeft dat nooit. Maar doordat je hem heel doeltreffend aanviel, had hij nooit een kans. Dat heb je geleerd, door met Tail te spelen en als je met ons speelt.'

'Dus dat spelen is vooral om te leren?'

'Zo kun je het wel stellen. Maar daarnaast is het ook heel erg leuk.'

'Mag ik je nog wat vragen?'

'Natuurlijk, wat is er?'

'Waarom wilde dat mannetje zo graag dat ik met hem mee ging?'

'Sesi, je bent een mooie jonge wolvin. Het is heel natuurlijk voor een jong mannetje om je te verleiden met hem een nieuwe roedel te starten. Hij wou je voor zichzelf hebben en jongen met je krijgen.'

'Dus hij wou eigenlijk met me paren? Bah!'

Ik lach en zeg: 'Ik denk dat je daar volgend jaar wel anders over zult denken, Sesi. Dan ben je volwassen.'

Ik zie Sesi nadenken en ze zegt: 'Dat kan ik nog wel snappen. Maar Tail is ook een mannetje. Zal hij dat dan ook bij mij gaan proberen?'

'Die kans zit er wel in. Daarom is het ook niet slecht, dat je nu geleerd hebt om van je af te bijten. Je hoeft ook van hem niet meer alles te accepteren.'

'Maar Tail zou zoiets toch nooit doen?'

'Ik denk niet dat hij je zo lastig zou vallen als dat mannetje, maar ik denk niet dat hij zich kan inhouden, als je loops wordt.'

'Wat is dat? Loops worden.'

'Oef, dat is weer even lastiger. Dat zul je krijgen, als je geslachtsrijp wordt en je klaar bent om je voort te planten. Je zult een geur om je heen krijgen, dat mannetjes van heel ver naar je toe lokt. Ik ben bang, dat Tail je dan ook even niet meer als zuster ziet. Het maakt hem dol.'

Ik zie Sesi daarvan erg schrikken. 'Ik wil niet loops worden. Ik wil bij jou kunnen blijven.'

'Dat wil ik ook, maar ik kan de natuurlijke drang die je hebt, niet tegen houden. Ik kan je er wel een beetje tegen beschermen, maar als de natuur roept, dan houdt niemand dat tegen.'

Ze komt tegen me aan hangen en zoekt troost. Ik troost haar en zeg: 'Stil maar. Het duurt nog een hele tijd voordat het zo ver is. En tot die tijd, blijf je lekker mijn kleine meid.'

Ze kijkt tevreden en zegt: 'Dank je, papa.' Dan gaat ze weer met de andere wolven spelen. Maar het is meteen duidelijk, dat de andere wolven nu anders naar haar kijken en haar ook met veel meer eerbied behandelen. Zelfs Tail kijkt nu anders naar zijn zusje. En ik zie dat Sesi nu veel meer plezier in het spelen krijgt, doordat ze meer zelfverzekerd is geworden.

Romeo komt naast me zitten en zegt: 'Deze trip is goed voor Sesi, of niet? Kijk eens hoe zelfverzekerd ze nu is.'

'Dat is zeker waar. Ik ben erg trots op haar.'

'En zag ik net een traan bij je glinsteren?'

'Och, waarom zou ik dat ontkennen. Ze noemde me weer papa. Zoiets is toch gewoon fantastisch. Het maakt me zo trots, dat ze ons zien als hun ouders. En ze weten heel goed, dat we dat niet zijn. Daarom doet het me ook zo veel, als ze me zo noemen.'

White, Maanprinses & de zoon van AkychaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu