Bab Enampuluhtujuh .

Start from the beginning
                                    

Nadzril ; Waalaikumusalam . Apa aku nak cakap eh ? Ala lupalah . Okay tak apalah . Ummi bagi aku pergi asalkan aku jaga diri .

Nadia . 🐨 ; ibu aku pon bagi pergi . Fatin kau dapat pergi tak ?

Saufi ; ibu kau bagi pergi ke sebab Nadzril pergi then kau pon nak pergi ? Haa haa ? 😎

Nadia . 🐨 ; heh kau memandai je .

Fatin . 🐳 ; mama bagi pergi yey !

Farriz ; ha macam gitu mama aku pon bagi pergi yaho !

Zainur . 🐻 ; aku boleh pergi kalau Harriz gedik tu pergi .

Aina . 🐮 ; Atantoo nak ikut ah . Boleh ke ? Bapak aku kata boleh je tapi Atantoo macam mana ?

Rayzif ; Harriz kau pergi tak ?

Wawa . 🐱 ; tinggalkan Atantoo dengan Meon . Nanti diaorang boleh kawin .

* Rayyan seen *

Fara . 🐙 ; Rayyan perhatikan kau je tau , Wa . 🌚

Atul . 🐢 ; haah , Na . Tinggalkan dengan Meon huhu .

Aina . 🐮 ; pale otakkau . Meon jantan Atantoo jantan . Kawin dapat apa ?

All . 🌴 ; o .

Aqil ; kitaorang pon ikut ! Aku , Adib dengan Alif .

PrinceSquad . 🍫 ; oi lepak tak ajak !

Alif ; haa meh meh kitaorang pon baru sampai ni .

Harriz ; ofcouselah boleh . Everything untuk Zainur . Huhuhu . Hah korang bertiga , manoi ?

Adib ; Mamak . HAHAHA . Well Starbuckla bingai .

PrinceSquad . 🍫 ; orite ! Eh girls , tak nak join ?

PrincessSquad . 🌸 ; Nak but thanks . Petang ni kitaorang nak tengok wayang kat Bp Mall huhu bye boys have a good days without us ! * Off *

PrinceSquad . 🍫 ; WHAT ?! TAK AJAK PON ?! Dah off ? Grr . * off *

###

Keadaan bilik empat gadis kembar itu sunggulah menyiksakan mata sesiapa yang memandang kecuali mereka berempat . Serupa tikus kandang . Eh tikus ada kandang ke ?

Baju ? Uh bersepah . Berselerak atas katil , lantai . Bertimbun fuh . Almari semua ternganga . Baju yang masih dalam almari terkeluat keluar . Hangar baju berterabur . Kasut sebelah kiri kat tepi katil sebelah kanan depan pintu sebelah kiri lagi tepi alamari sebelah kanan lagi tepi tingkap .

Astagfirullah . Apa nak jadi ni ? Kalau Puan Salwa masuk , nampak keadaan bilik mereka serupa bot karam ni mesti masing masing lintang pukang lari bawak selipar kat tangan kena kejar dengan pisau daging dengan Puan Salwa keliling rumah .

" Wehh aku tak tahu do nak bawak baju apa ish . " Adu Wawa . Begnya masih kosong tanpa mengisi apa apa baju dan barang .

" Bawak jelah baju baju kau tu . Kau ni macam baju semua dah kena bakar je . " Balas B . Beg B pula nampak penuh dengan semua barang keperluan untuknya .

" Masalahnya aku dah muak asyik pakai baju sama je . Ish aku nak shoppinglah petang ni . Boleh ajak diaorang sekali . Bp Mallkan banyak butik untuk shopping yaho ! " Wawa melompat girang . Katil di panjat dan dia melompat lompat lagi di atas katil .

" Aahlah weh . Kenapa aku tak terfikir aku pon tak tahu nak bawak baju ni . Oh my gad you' re so clever , babe ! " Fara turut join sekaki melompat bersama sama Wawa di atas katil .

Mereka berpegangan tangan dan melompat bersama sama sambil bersorak gembira . Adik beradik bahagia ke ni ? Macam kanak kanak tak cukup ribena je caranya .

" Well i knew it. Yes aku memang pandai yehet ! " Mereka melompat lagi , lagi , lagi dan lagi tanpa henti sehingga kedua dua mereka penat dan jatuh terbaring ke atas katil .

" Weh habis cadar katil aku ! " Atul mula mengamuk . Katilnya yang tadi elok sudah di kemas sekali jadi macam tempat tidur kuda . Bersepah akibat dua orang adik kembarnya itu . Kandang kuda lagi cantik do .

" Oh no . Sorry , Atul . Nanti kau kemaslah balik . Hehehe . " Balas Fara .

Atul mengecilkan matanya . Tajam . Memandang mereka berdua . Budak ni memang nak kena .

" Oh my god no . Lembu jantan dan meradang . Wawa lari jom !!!! " Fara segera menarik tangan Wawa dan lari menyorok di belakang B . Atul pula mengejar mereka berdua .

" Adoi adoi . Sakit oi . Oi jangan tarik baju akulah . Koyak ! " B memukul tangan Fara yang memegang bajunya .

" Tolong aku dengan Wawa dari seladang ni dulu baru aku lepaskan . " Kata Fara sambil mengelak gelak dari di tangkap oleh Atul . Dah macam main ayam dengan musang . tok tok tok , siapa ? Ibu ayam . Nak apa ? Nak kunci . Kunci apa ? Kunci rumah . Okay nah jangan hilang kalau hilang saya makan korang . Tok tok tok . nak apa ? Nak kunci . Kan saya dah bagi awak . Saya bagi dia . Saya bagi dia . Saya buang atas bumbung . Ha sini saya nak makan awak semua ! Okay saya mengarut .

" Okay okay . Dah dah . Atull janganlah . Kan boleh kemas balik . Ala kau macam baru kenal je alien dua ekor terlepas dari pluto ni bukan betul . Otak ada something wrong . "

Pap !

Pap !

" Aduhhhh sakitlah sengal ! " B mengaduh sakit .

" Hah mengata kitaorang lagi . " Wawa membesarkan matanya . Maroh ni maroh .

" Fakta k . "

Pap !

" Okay okay gurau . Dah do sakit huhu tak sayang aku ke ? "

" Tak . "

Zap ! Menusuk hati . Sampainya hatimu . ~

" Ish korang ni . Baik aku siap . Uh katil aku dahlah bersepah aish siap korang nanti . " Bebel Atul sendirian . Bayangannya hilang apabila dia masuk ke dalam bilik mandinya .

Fara dan Wawa menunjukkan penumbuk pada B . Cakap kitaorang gitu lagi mati kau satgi . B mencebik . Eleh penumbuk kecik ada hati nak tumbuk orang heh .

Cinta Si Kembar . Where stories live. Discover now