Ji-Won masih mengadap dengan muka tak puas hatinya. "Oppa tak pernah pun beritahu Ji-Won tentang perempuan ni pun.." Matanya memandang Jihyo dari hujung kaki hingga ke raut wajahnya. Huh, Budak sangat.
"My love life.. Tak ada kena mengena dengan miss kan.. Saya kena jaga kesayangan saya ni.. Kalau saya kecoh².. lain pulak jadinya.. saya kena jaga hati dia.. Macam dia jaga hati saya ni.. Kan baby." Wonho merangkul bahu Jihyo dengan lebih erat. Sempat jugak matanya dikenyitkan.
Mati orang tua ni kang. Melebih pulak paut bahu ni. Jihyo menepuk kasar belakang badan Wonho hingga terdorong ke depan. Mujur si gadis di depan mereka ni asyik mengibas muka, kalau tak hancur plan.
"Whatever.. Ji-Won tak kan pernah mengalah.. Baru future kan.. Belum officially wife lagi.. Huh.." Jelingan tajam diberikan pada Jihyo.
Jeling². Korek biji mata tu kang baru tahu. Hey tenuk ni, geram betul aku. Nak suruh berlakon pun tak payah nak melebih.
Bahu Jihyo dilanggar kasar. Mujur Wonho masih memaut erat bahunya, kalau tak jatuh tersembam macam nangka wangi la jawabnya.
"Perghhh.. Kalau ada popcorn sedap ni.. Drama sebabak.. boss ni.. Kayu la.. Sisi romantik tu tak ada kan poker face.." Kwangsoo bersandar kemas pada sisi kereta.
Shownu hanya mengerling sekilas. Layankan saja si panjang ni.
"Ha'ah la.. Hyung.. Kalau Tae bagitau dekat Wonho hyung macam mana? Mesti Kwangsoo hyung kena tibai dengan kayu tu kan?" Kedua tangannya diseluk ke poket seluar.
Bila masa budak ni ada dekat sebelah ni? "Haishh.. Siapa kata boss kayu tu.. Buta betul.. Hebat lakonan boss.. Bravo *tepuk tangan kuat²*.. Harap miss Ji-Won tu Percayalah.."
Shownu tersenyum melihat wajah cuak Kwangsoo, padan muka. Pandangan dihalakan pada bossnya.
...
"Dia dah pergi kan? Lepas la.." Jihyo menyoal datar.
Wonho masih belum mahu melepaskan pautan. Rindu betul dekat dia ni. Tengok dekat² macam ni. Haihlah jantung, mohon jangan berdegup laju sangat. Nervous tau.
"Kau cuba sentuh aku.. Tangan kiri kau aku patahkan.. try la kalau berani.." Ugut Jihyo bila terasa pautan dibahunya makin kemas.
Wonho cepat² melepaskan pautan. Kedua tangannya diangkat seperti orang menyerah kalah. Bahaya ni.
"Sorry.. I'm just.."
YOU ARE READING
H.E.R.O
RomanceFalling in love with you is the second best thing that has ever happened to me. Finding you is the first. ______________________________________________ Ini kisah kami.. Dua dunia.. Dua perangai.. ••••• "Dia ni lelaki gatal.." "Ala sayang.. Malu² pu...