"Ye ke?!"terkejut kawannya itu." Kau dgr dari mana?"tanya kawannya lagi.

"Alah,aku pon terdengar org lain cakap."jwb perempuan tadi.

"Wei,aku rasa nk tukar sekolah lah,"ujar gadis berkaca mata.

"Asal? Kau ada buat salah ke?"hairan seorang rakannya.

"Xdelah. DS dh balik,"jawab gadis itu.

"Chill lah. Kalau kita x buat salah diorang x kacau kita lah,"jwb kwnnya yg seorang lagi.

"Wei,DS dh balik lah!"

"Takutnya aku nk dtg sekolah lps ni,"

"Sumpah aku xnak cari masalah lps ni,"

"Wah,x sabarnya nk jumpa idola,"

"Mesti makin lawa kan diorang,"

Suara budak² sekolah jelas kedengaran semasa mereka berjalan di lorong tertutup sekolah itu. Naik hairan pulak KA. Setibamya di kelas...

"Wei,sapa DS?"tanya Ian kepada gangnya.
Yelah..nk tau jgk sapa DS tu sampai semua dk bercakap psl diorang. Femes ke. Asal kami x knl plak..

"Entah..pelik jgk ngan semua dk sebut² DS. Apekebendenye tu,"jwb Amir

"Cuba tanya Badrul. Kot²lah dia knl DS tu,"kata Mukhris.

"Bad....!"panggil Uzzam. Badrul yg sdg leka buat kerja yg diber guru itu berpaling. #budak_bagus✌️

"Awat?"tanya Badrul.
"Kau knl x sapa DS?"tanya Uzzam polos.

Badrul terkejut."Macam mana korang tau?"tanyanya.

"Macam mana kitorang x tau kalau dh semua budak dok ckp² psl DS tu sepanjang perjalanan,"jwb Amir seperti menyindir.

"Sape dorang,kau knl ke?"celah Mukhris.
"Haih...terpaksa lah aku citer memandangkankau pon pljr sekolah sini jgk."keluh Badrul.

Badrul pun mula bercerita ttg DS dan KA hanya tekun mendengar.

"DS ni stand for Dangerous Shadows. DS terdiri drp 4 orang gadis. Kitorang x tau sgt psl identiti diorang. Dulu, mereka ni sebenarnya hanya budak nerd. So,diorang ni selalu kena buli....."

"Buli...!!"sampuk Ian tiba². "Jgn menyampuklah,"marah Badrul,terkejut punya pasal. Ian hanya sengih dan meminta maaf.

Dangerous LoveWhere stories live. Discover now