'Waar bent u op naar zoek?' hoor ik een jogensstem achter me. Ik draai me om, en ik zie een jongen die iets ouder dan ons. Hij heeft blond haar en het zit een beetje rommelig. Hij ziet er goed uit!
'Uuhh.. I-ik heb vanochtend mijn Iphone op de grond laten vallen. Nu is hij helemaal stuk dus ik ben op zoek naar een nieuwe Iphone zeg ik.
'Wat voor een?' zegt hij weer met een mooie, lage stem.
'Ik denk de Iphone 6+.'
De jongen kijkt me even raar aan alsof ik het niet kan betalen en loopt dan even weg. Als snel komt hij terug met een doosje in zijn hand waarop de Iphone 6+ is op afgebeeld.
'Dit is hem, de Iphone 6+, weet je wat de nieuwe functies zijn?' vraagt hij aan me.
'Nee.' zeg ik terwijl ik in zijn heldere blauwe ogen kijkt.
'Dan zal ik dat even vertellen, zoals je ziet is hij veel groter en... blabla.....blabla....' hij zit vanalles te vertellen, maar ik krijg er weinig van mee. Ik kijk hem alleen maar aan en knik af en toe.
'Dus je wilt hem?' vraagt hij.
'Ja, graag!'
'Loop dan maar even mee.' Ik loop achter hem aan met Emily langs me.
'Dat word dan 637 dollar.' zegt hij als hij wat in de kassa heeft ingetikt,
'Pinnen graag.' zeg ik tegen hem en hij geeft een teken dat ik mijn pinpas in het apparaat kan steken. Ik voer mijn pincode in en haal daarna weer mijn pas eruit en stop hem weer gauw in mijn babyblauwe portomonee. De jongen pakt het doosje waar de Iphone in zit en stopt het in en een tasje. Hij geeft het aan mij en bedankt me nog. Ik zeg nog tot ziens, en we vertrekken uit de winkel.
'Halloooo!? Leef je nog? Je zat zo erg naar hem te staren.' zegt Emily
'Viel het erg op?' vraag ik aan haar.
'Neeuuhhhhh' zegt ze sarcastisch en ik geef er een speelse duw.
'Ik moet eerlijk zijn, hij is best hot, en zijn naam ook!' zegt ze lachend.
'Zijn naam?'
'Ja, die stond op zijn NAAMkaartje' zegt Emily met de nadruk op 'naam'.
'Niet gezien, hoe heet hij?' vraag ik blozend.
'Brad!'
'Omg, een perfecte naam' zeg ik en we lopen naar onze fietsen.
Eenmaal op de fiets begin ik te praten.
'We hebben vanavond hockey training om 7 uur.'
'Ja, I know.'
'Hoelaat moet ik je ophalen?' vraag ik aan Emily als we onze straat in fietsen.
'Half 7, weet je toch?'
'Ja, I know! Doeii!' Zeg ik nog snel tegen haar en ik rijd onze oprit op. De poort van onze garage gaat open en ik stap van mijn fiets en zet hem tegen de muur. Ik loop naar de deur die van de garage naar de woonkamer gaat.
'MAM! IK BEN ER WEER!' roep ik.
'OKE!' hoor ik m'n moeder terug roepen. Zo te horen is ze boven. Ik loop de trap op richting mijn kamer. Ik zet alle tassen op de grond en doe mijn jas uit en hang hem over mijn bureaustoel. Ik haal alle kleren uit de tassen en bekijk alles nog even. 5 broeken, 3 t-shirts, 2 croptops, 4 truien, 2 paar schoenen, sieraden en nog wat make-up. Ik knip alle kaartjes eraf en stop daarna alles in de wasmand zodat het gewassen word. Dat doe ik altijd, de kleren ruiken anders naar winkel, en dat is niet echt lekker.
Ik kijk op de klok, 6 uur. We hebben net lasagne gegeten. Over een half uur ga ik naar Emily toe. Ik moet me nog even omkleden. Ik loop naar m'n inloopkast en pak daar mijn hockey kleding uit. De kleren bestaat uit een rode legging, een wit wijd rokje, een rood t-shirt met ons witte logo en witte schoenen met rode veters. Als ik alles aan heb, doe ik mijn haar in een knot boven op m'n hoofd. Daarna werk ik mijn make-up nog even wat bij en dan zie ik dat het 5 voor half 7 is. Ik loop naar onder.
'Ik ben naar hockey training.' zeg ik tegen mam en zeg nog even gedag en loop ik weer naar de garage waar m'n fiets staat. De grote garage deur gaat weer open en ik fiets de garage uit. Ik zie Emily al voor het raam staan. Ik zwaai weer even en stop voor haar huis. Ook bij haar gaat de grote garage deur open en komt ze er fietsend uit. Achter haar gaat de garage weer dicht.
'Let's go!' roep ik en begin te fietsen.
'Let's go.' zegt Emily me na en komt lang me fietsen.
Hey hoi! Dit was een extra lang hoofdstuk! Ik heb nu al weer een aantal lezers, dus bedankt!!
Ik wil nog even zeggen hoe Hailey en Emily eruit zien, dan word het iets duidelijker:
Hailey:
- Blond lang haar. Stijl haar, maar ze krult het meestal in lange lokken.
- Felle blauwe ogen.
- Ze is 1.63 lang.Emily:
- Bruin lang haar met een beetje slag erin.
- Donker bruine ogen.
- Ze is 1.60 lang.Nu heb je misschien een beetje een voorstel hoe ze eruit zien!
Doeiix
-Voteex
-Commentx
-Readx
JE LEEST
A Short Life
Teen FictionHailey is een meisje van 14 jaar. Ze is populair op school. Tijdends één van haar shop-dagen ontmoet ze Brad. Ze trekken elkaar aan en gaan met elkaar om. Maar opeens krijgt Brad te horen dat hij ziek is. Ernstig ziek. Als Hailey er later achter kom...
Hoofdstuk 2: De Stad
Start bij het begin