Berkerut dahi aku mendengar kata kata nya. Apa yang dimaksudkan ni?

"Apa yang kau merepek ni? Kau jangan nak cakap yang bukan bukan" kata aku

"Betul sandro, aku rasa macam tak lama lagi." Aku menepuk bahu nya.

"Aku rasa itu hanya mainan hati dan perasaan kau sahaja steven." kata ku dia mengangguk mengiyakan kata aku.

"Lagi satu kau tak sayang laura ke? Kalau dia dengar tak ke risau dia"

"Aku sayang laura.."perlahan suara nya

"Tapi aku nak minta tolong kau satu, kalau aku pergi dari dunia ni"

Aku menghembus nafas, sebenarnya aku tak suka dengar kata kata merepek steven ni.

"Hmm apa dia steven?" Kata aku malas

"Jagakan laura untuk aku, dan maksud aku kahwini dia jika aku tiada nanti" kata nya.

Aku terkaku dengan permintaan nya. Gila ke steven??! Dia suruh aku mengahwini kekasih nya?!

"Kau memang dah gila steven!" Kata aku tak percaya apa yang dikeluarkan dari mulut nya.

"Tolong lah sandro, aku percayakan kau, hanya kau mampu buat laura bahagia"

"Sah kau gila! Kau buta ke steven?? Laura hanya cinta kan kau"

Aku dengar steven mengeluh kuat dan menguap rambutnya kebelakang.

"Aku tahu sandro..selama ni kau simpan perasaan kau dekat laura" kata nya tenang.

Aku terkaku?! Macam mana dia tahu?

"Kau boleh tipu dengan semua orang dengan kelakuan kau dan cara kau yang lembut tu, tapi bukan aku sandro. Aku dah anggap kau ahli keluarga aku sendiri" tambah nya lagi.

"Aku tak tahu lah apa yang merasuk kau ni steven. Aku anggap laura macam adik aku dan kawan baik aku sama macam nicole dan kau" kata aku

Dia menayangkan senyuman sinis.
"Alessandro Sanchez, kau boleh tipu semua orang disekeliling kau tapi............. tidak aku Steven Lao" kata nya

"Aku sayang hubungan kita sandro, aku harap kau terima cadangan aku" tambah nya.

Coffee yang telah dihidangkan oleh PA aku dia minum perlahan lahan.

"Kau rasa laura boleh terima dengan cadangan gila kau ni? " tanya aku

"Aku pasti, dia akan terima. Aku kenal laura sandro."

"Semudah itu kau cakap steven, kau tak tahu bertapa cinta sayang nya dia kat kau"

"Aku tahu tu sandro, aku tahu dia cintakan aku dan aku pun cintakan dia. Sebab aku cintakan laura, aku nak dia bahagia dengan orang yang sepatutnya...iaitu kau"

Aku menggeleng kepala dengan kata kata gila steven.

"Tolong lah aku sandro, aku dapat rasakan yang sesuatu akan terjadi dalam diri aku nanti. Dan aku nak kau tolong jaga laura dan cintai dia. Aku minta maaf sandro kalau selama ini kau mengorban kan cinta kau pada aku."

Steven memeluk aku, aku hanya membalas pelukan nya. Terasa sebak di dada dengan kata kata steven.

"Janji dengan aku yang kau akan bahagiakan laura?" Kata nya.

"A--ak-aku takk janji, tapi aku cuba"

"Terima kasih sandro, kau dan nicole kawan aku dunia akhirat"

Laura Stephanie (On-Hold)Where stories live. Discover now