"Ommo telefon kesayangan aku ಥ_ಥ"
Kata Jihyo yang terlihat skrin telefonnya sudah berkecai akibat dipijak dengan tidak sengaja oleh lelaki itu.
Semakinlah cuak lelaki itu dibuatnya. Sudahlah tidak mahu fansnya mengecam wajahnya di taman ni. Aduhai,kenapalah hari ini dia terasa malang sangat 〒▽〒
"Ah..mianhae mianhae eo...mianhae...nanti saya ganti balik telefon awak..saya terpaksa pergi sekarang...jeongmal maafkan saya miss!"
Lelaki itu melarikan diri dari dicuri pandang oleh orang sekeliling. Pheew, Nasiblah tiada orang yang dapat mengecam wajahnya itu.
"Yahh jakkaman yahh!"
Jihyo mengesot kearah telefon miliknya. Kenapalah lelaki itu tidak mahu menolongnya dahulu. Tak guna!
Telefon yang skrinnya sudah retak itu diambil lalu dimasukkan kedalam beg. Sayang pula mahu membuangnya. Lututnya yang kelihatan berdarah dan sedikit kebiruan itu diperhatikan.
"Ahh pabo, macamana aku nak call Boram kalau telefon aku jahanam macam ni. Hanat punya mangkuk hayun"
Jihyo cuba bangun tetapi tak berjaya walaupun dia sudah mencuba sedaya upayanya. Bukan setakat berdarah je ni. Dah rasa macam terseliuh pun ada kaki dia sekarang.
"Tch,time-time macam ni kau nak sakit yehh? Kenapa tak masa aku nak membuta je huh??"
Jihyo membebel sendirian. Batu-batu kecil dibaling ke rumput dengan perasaan geram.
Siapa sangka perbuatan Jihyo itu tanpa disedari telah diperhatikan oleh seseorang dari jauh.
+++
+S O M E O N E
Aku sedang duduk disuatu bangku menghadap Sungai Han yang terbentang luas dihadapan aku. Serabut aku rasa hari ni bila tiada sesiapa nak tolong bagi nasihat dekat aku.
Uhuhu,Suga hyung pun tak membantu langsung. Asyik nak fokus dekat lagu yang dia tulis je. Bagi lah aku ni perhatian sikit walaupun dia malas nak layan. Tu pun susah ke?
Nasiblah Sungai Han ni bagi aku ketenangan. Tempat mana lagikan yang boleh aku cari untuk selesaikan masalah yang penuh dekat otak aku selain dari tempat ni.
Entah kenapa tiba-tiba mata aku terpandang seorang yeoja yang sedang berjalan sedikit keriangan di sudut yang tak jauh dari aku. Eo Jihyo? Yaish,kenapa dia ada dekat sini ni?
Lama aku perhatikan dia sehinggalah berlaku perlanggaran diantara dia dan.... Eh tu bukan ke.. ( ̄◇ ̄;) ya ampun, mamposlah kau hyung. Memang matilah kena bebel dengan Jihyo sebab kau rosakkan telefon dia.
Aku memerhati lagi. Sepertinya hyung dah lari sebelum Jihyo sempat membebel. Nasib kau tak kantoi dengan orang lain hyung haih.
"Ahh pabo, macamana aku nak call Boram kalau telefon aku jahanam macam ni. Hanat punya mangkuk hayun"
Aku tergelak kecil mendengar bebelannya. Haih Hyo ahh, kalau kau tahu dia tu idol mesti kau malu kan?
Aku hentikan gelakan halus dan melihat dirinya. Sepertinya dia mahu bangun tapi kakinya sudah terluka dan sedikit kebiruan. Poor you little girl.
"Tch,time-time macam ni kau nak sakit yehh? Kenapa tak masa aku nak membuta je huh??"
Rasa kasihan menyelubungi diri aku. Hyo ah, kenapa kau mesti sakit depan mata aku? Aku tak sanggup sayang tengok kau macam tu. Tak boleh ke aku nak tenangkan fikiran tanpa melihat kau cedera depan mata aku?
++++
Lelaki itu datang menghampiri Jihyo yang asyik membebel pada dirinya sendiri lalu terus diangkat gadis itu secara bridal style.
Bebelan Jihyo terhenti lalu dia memandang tajam anak mata lelaki itu. Macam kenal tapi entahlah dekat mana. Pandangan dari Jihyo tidak dipedulikan.
Syukurlah ada yang membantu Jihyo. Memang dia berharap sangat ada orang yang membantu dirinya untuk bangun. Maklumlah, kaki dia betul-betul terasa sakit sekarang.
Memang tak patah. Tapi sakitnya dia je yang tahu.
"Encik kan boleh papah saya. Kenapa nak angkat? Saya tak selesa lah. Turunkan saya"
Jihyo menggerak-gerakkan badan kecilnya. Lelaki itu berdecit. Sudahlah dia rajinkan diri membantu gadis itu. Gadis itu pula tidak berterima kasih padanya. Malah membebel minta diturunkan.
Ni kalau dia jatuhkan makin parah sakit jihyo dibuatnya.
"Jangan bergerak Song Jihyo. Kau gerak je sikit aku takkan teragak-agak untuk jatuhkan kau dekat sini"
Kata lelaki itu sedikit dingin. Jihyo terdiam, tidak mahulah dia dijatuhkan buat kali yang kedua.
'Omo, siapa ni? Ma..Macamana dia tahu nama aku huh? Tapi,suara dia macam kenal lah... ( ̄◇ ̄;)'
Desis hati Jihyo yang sudah bingung memikirkan siapakah gerangan yang telah membantunya.
"Good girl"
Kata lelaki itu. Jihyo masih lagi terdiam. Anak mata orang yang membantunya itu dilihat dengan perasaan ingin tahu. Anak mata yang sedikit sepet dan berwarna Hazel. Bulu mata yang panjang. Sepertinya dia boleh mengagak yang rupa lelaki itu boleh tahan kacaknya.
Dia terhenti di sebuah bangku yang berdekatan lalu menurunkan Jihyo perlahan-lahan. Setelah itu, dia turut melabuhkan diri disebelah gadis itu.
Anak mata persis burung hantu Jihyo memerhati lelaki itu. Dia masih lagi bingung. Sepertinya lelaki itu pernah dilihat sebelum ini. Siapa ea? ( ̄ヘ ̄;)
"Gomawoyo encik sebab membantu. Kalau tak memang sampai malam lah saya duduk dekat situ"
Segala persoalannya ditangkas sebentar. Dia lantas tersenyum dan menundukkan kepalanya beberapa kali dihadapan lelaki itu.
"Nae, lain kali kau jangan cuai dahlah kau tu berat. Menyusahkan aku je nak kena angkat kau"
Orang itu seperti biasa membuka sedikit mask mulutnya lalu memandang Jihyo dengan pandangan kosong.
'Eo,dia????'
Mata Jihyo membulat melihat lelaki itu. Memang dia tak salah nampak lagi.
"Pa...Park Jimin?(; ̄д ̄) apa awak buat dekat sini huh? Ke saya yang tengah bermimpi ni?!"
⌒
T O B E C O N T I N U E
⌒MY LOVELY READERS, PLEASE VOTE THIS STORY AFTER YOU READ IT. YOU CAN ALSO GIVE A COMMENT ABOUT THIS STORY. I'M APPRECIATE FOR A SUPPORT THAT YOU GIVE TO ME. SILENT READERS, PLEASE DONT BE A SUCH ARROGANT PERSON OKAY?
YOU ARE READING
BOY WITH LUV | 박지민
Fanfiction"JIHYO AHH, AKU RINDU KAU" SANG LELAKI YANG TIDAK PUTUS-PUTUS MERINDUI SI GADIS. SEJAK PERTAMA KALI PERTEMUAN MEREKA SETELAH BEBERAPA TAHUN TIDAK BERSEMUKA, SI LELAKI BETUL-BETUL TERINGAT TENTANG KISAH SILAMNYA. "EO, PARK..PARK JIMIN?" HAMPIR LULUH...