" tapi .... " belum sempat imran michael bercakap seseorang melintas percakapannya .

" esok kita ponteng sekolah , kita gi hospital balik nak ? " tanya aiman tiba tiba .

" untuk ? " ijam bertanya .

" maybe kita boleh jumpa bukti kat sana " aiman menganggukkan kepala .

.
.
.
.
.
.
.
.

9malam ~

" adam , tu viens de rentrer ? ( kau baru balik ? ) " tanya josh iaitu sepupu adam nick & imran michael apabila ternampak kelibat adam nick yang masuk kedalam rumah . " où aller? Tu rentres chez toi après l'école ( pergi mana ? balik dari sekolah kau terus keluar ) " . Sambungnya lagi . Adam nick mengajak josh mengikutinya ke negara ini kerana josh sahaja yang tahu angkara siapa semua ini berlaku .

" j'ai eu une petite chose plus tôt. J'ai aussi rencontré alex boy ( aku ada hal sikit tadi . aku jumpa budak budak alex gak ) " . Adam nick terus masuk kebiliknya selepas bercakap dengan josh . josh hanya menggeleng . bukannya dia tidak tahu tadi adik beradik itu bergaduh disekolah .

Adam nick masuk kedalam biliknya . Dia menghela nafas berat . Kepalanya berat kerana memikirkan banyak perkara .

Flashback >

" hey , where your boss ? " tanya adam nick kearah 3orang lelaki yang sedang berfoya - foya dengan perempuan di club itu .

" our boss ? Kenape nak jumpa dia ? " tanya lelaki itu kembali .

" i want to meet him , now " adam nick menjawab sekilas . Lelaki itu terus pergi kesatu tempat . Selepas beberapa minit , kelibat alex iaitu ayah tirinya muncul dihadapannya .

" hey my son , lama tak jumpe " cakap alex & ingin memeluk anaknya itu .

" stay away from me or i will kill you bitch " cakap adam nick sambil mengacukan pistol . Anak buah alex mula mengacukan pistol kearah adam nick , orang didalam club itu menjerit ketakutan dalam keadaan yang tegang itu .

" chill all . Nous pouvons en parler, non ? ( kite boleh berbincang pasal ni kan ) " dia cuba menenangkan anaknya itu . Sejujurnya walaupun dia mempunyai ramai anakbuah tetapi adam nick amat kuat dari mereka semua .

" discuss ? After send someone to kill our mom ? Lepastu tuduh that girl ? What the function you get ? " adam nick memeluk tubuh & bermain dengan pistolnya . Situasi di club itu agak sunyi kerana ramai yang sudah berlari keluar .

" hahahahaha yes , how do you know that bukan perempuan tu yang bunuh emak korang . Kau pandai bukan macam adik kau bodoh . Tu anakbuah aku yang tolong bunuh , tekup muka dekat bantal je dah settle " alex tersenyum sinis .

" because he love his mom . So he cant think nicely . Ill ok because aku dahbiase takde family , semua ni because youuu " adam nick mencuba bernafas dengan tenang . Dia tidak boleh cuba menyerang kerana dia perlu tahu lebih lanjut lagi .

" lepastu kenapa datang susah susah nak jumpa aku ? "

" i just want to know who the fuck that killed our mom " adam nick memerhati anak buah alex tajam . Dia yakin salah seorang dari mereka dalangnya .

" mike , out " selepas alex melepaskan kata kata itu , seorang lelaki keluar dari arah belakang mereka .

" mike ?! " adam nick terasa seperti dikhianati . Dia cuba bersabar lagi dan lagi . Dia tidak sangka bahawa kawan baiknya dahulu , membunuh ibu kandungnya .

" yow bro , long time no see " mike tersenyum sinis melihat adam nick .

" why you did that ? "

Imran Michael (On Going)Where stories live. Discover now