Aku menggeleng.

"Tak apa, saya suka tengok pemandangan luar bila naik kereta." Ceritaku dan dia hanya mengangguk.

Walaupun tiada perbualan antara kami, aku langsung tak rasa awkward. Rasa selesa walaupun hanya kedengaran alunan lagu dari radio dan deruan perlahan udara sejuk dari penghawa dingin kereta.

Sejak tadi aku sibuk melihat pemandangan di luar kereta sehinggalah terdetik sesuatu di hati dan fikiran aku. Persoalan yang sering mengganggu aku.

Perlahan-lahan aku menoleh memandangnya. Kelihatan dia fokus pada pemanduannya.

"Jungkook."

"Hmm?"

"Nak tanya something boleh?"

Kelihatan dia menoleh, memandangku sekilas sebelum dia mengangguk.

"Tanyalah." Izinnya seraya mengerlingku sekilas.

"Jimin bagitahu saya yang malam tu, awak yang bawa saya ke hospital.."

"Macam mana awak boleh ada dekat rumah?" Tanyaku buatkan dia kembali menoleh memandangku, kali ini lebih lama dirinya menatapku sebelum dia kembali menalakan pandangannya ke hadapan.

"Bukan ke awak patutnya ada kursus?" Tanyaku lagi namun dia hanya diam.

"Aku chat kau tapi kau tak balas, semua chat aku untuk kau semuanya kau tak baca, one tick. Aku try call kau semua tak berangkat. Lastly, aku call Somi, dia bagitahu aku kau cuti separuh hari, kau period pain teruk. Aku jadi makin tak sedap hati tinggalkan kau."

"Malam tu, aku ingat nak balik sekejap jenguk kau, lepas makan malam dengan pihak atasan, aku minta permission untuk keluar sekejap, nak balik tengok kau."

"Masuk saja dalam rumah, aku makin tak sedap hati bila tengok rumah gelap, satu pun lampu tak terpasang. Aku terus naik, first instinct aku, aku nak pastikan kau okay."

"Aku ketuk pintu bilik kau berkali-kali tapi kau langsung tak balas apa-apa, lepas tu aku try buka pintu bilik kau, tak berkunci. Bila aku buka pintu, aku nampak kau.."

Kelihatan dia terdiam, mungkin kehilangan kata-kata. Dadaku mula berombak mengatur hembusan nafasku.

" Yerim.. " Kedengaran suaranya memanggil namaku perlahan, mungkin sedar dengan perubahan sikapku yang tiba-tiba diam.

" Aku minta maaf kalau kau teringat balik lepas aku cerita ni—"

"Tak apa, memang saya nak tahu." Balasku seraya cuba untuk tersenyum, sempat aku mengerlingnya sekilas.

Namun sempat aku menangkap renungannya yang beberapa kali dilemparkan kepadaku, jelas yang dia risaukan aku namun pada masa yang sama, rasa bersalah denganku.

.
.
.

" Rumah siapa ni?" Tanyaku saat kereta milik Jungkook memasuki halaman rumah bereka bentuk tradisional, rumah kampung.

Setelah enjin kereta dimatikan. Dia menoleh memandang aku.

"Rumah nenek aku." Jawabnya sebelum seatbelt dibuka.

"Awak ada nenek?" Tanyaku.

"Habis kau ingat omma aku menetas dari telur ke?" Perlinya sambil buka pintu kereta.

"Jomlah." Ajaknya seraya keluar dari kereta sebelum pintu kereta ditutup, meninggalkan aku yang terkebil-kebil dekat dalam kereta.

Tak cakap pun nak jumpa nenek dia, tak sempat aku nak prepare mental dan fizikal aku.

.
.
.

"Cantiknya."

Ucap Halmeoni kepada Jungkook, mula memuji aku. Aku dah malu-malu kucing tepi Jungkook.

"Dia ni jangan dipuji, nek." Balas Jungkook, dengkilah tu.

"Jadi inilah Yerim yang kamu selalu cerita dekat nenek tu?"

Amboi dalam diam dia membawang pasal aku dekat nenek dia? Entah apa dia buruk-burukkan pasal aku dekat nenek dia ni.

Jungkook tanpa segan silu mengangguk sambil tersengih, macamlah aku tak ada dekat sebelah dia ni!

" Pendek macam nenek kan? Jungkook dah cakap."

Membulat mata aku dengar komen dari Jungkook.

"Jungkook." Aku panggil nama dia keras, mata aku kecikkan, tenung dia geram. Kalau tak ada nenek dia ni dah lama aku smack down dia dekat sini sekarang jugak.

Mana ada sama, aku lagi tinggi okay!

"Masuklah." Ajak halmeoni ramah, terasa tanganku ditarik agar mengikutinya dan aku hanya menurut.

"Comel je, macam kembar dari belakang."

Aku toleh sebelum aku jeling Jungkook geram. Kelihatan dia tersengih mengejek.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now