Solen skiner aldrig igen

By elsacupcake

7.8K 469 88

Solen skiner. Det är sommar. Det är du och jag. Ensamma. Du tar min hand i din. Vi bara sitter där. Du och ja... More

Sommarlov
Cykelutflykten
Han igen
Telefonsamtal
Första träffen
Bråk och sms
Myskväll
Fler mardrömmar
Morgon
Fika med Ella
Ihop?
Jag svimmar...
Mördare?
Picknicken
Efter filmen
Hemma hos David
Frida?!
Mot Arlanda
På hotellet
Farmor och farfar
Filmen
'Din tid är snart ute'
Sista dagen
Vilma
Skolstart
Kuslig stämning
En vecka kvar
Måndag
Fredagkväll
Sista gången jag ser dig...
Slutet... Eller?
Underjorden
Föralltid
Ett bråk, en film och några märkliga saker
Dom många korridorerna
Shoppingturen
Barnhemmet
Emma, Leo och Tiffany
Indisk mat
Slagsmålet
Måndag
Upp!
En vanlig dag. Eller?
Uppdraget
Vad är det som händer?
Landet mittemellan
Dagens hjältar!
Badhuset
Ett upprört samtal
Begravningen
Legenden
Planen
Resan tillbaka
En dröm?
Hemma hos Ella
Pausad tid?
Det snöar!
Brevet
Frågestund!

Zombies!

239 11 2
By elsacupcake

Jag ser någon stå där borta. Det är David. Han ser ledsen ut. Jag går fram till honom.
- Hej! Säger jag. Han svarar inte.
- Hej! Säger jag igen. Han svarar fortfarande inte. Han bara står där helt tyst och ser ledsen ut.
- Ehh varför svarar du inte? Säger jag lite frustrerat. Då vänder han sig mot mig. Han är helt vit i ansiktet och har en knallblå blåtira runt vänstra ögat. Han har ett stort rivmärke över kinden och hans kläder är helt sönderslitna. Han stirrar tomt på mig. Det känns läskigt.
- Ehh... Vad har hänt? Frågar jag och backar lite. Han svarar inte, utan bara fortsätter stirra tomt på mig och tar ett steg mot mig. Jag tar ett steg till bakåt men han följer efter. Jag tar ett steg till bakåt och börjar springa. Han följer efter. Jag springer och springer tills jag knappt kan andas längre. Jag vänder mig om och kollar om han är kvar. Han är strax bakom mig och jag tar i allt vad jag har för att komma ifrån honom. Men jag ser inte att det ligger en stor sten på marken. Jag faller över den och blir kvar på marken. Han kommer ifatt mig och står ovanför mig och tittar ner på mig. Då ser jag mamma och Anton och Frida komma ut ur en port. De är lika vita i ansiktet som David. De ser ut som nån sorts zombies. Min bästis Ella och hennes mamma kommer också ut ur en port och börjar komma mot mig. Det kommer ut massor av folk ur alla hus och kommer mot mig. Alla är lika bleka i ansiktet. Jag lyckas komma på fötter igen men kommer inte långt fören David griper tag i mitt ben. Han håller fast mig och känner med sin hand i mitt ansikte. Jag försöker slita mig men misslyckas. Jag skriker högt. Han sätter handen framför min mun. Jag biter honom för att han ska släppa mig. Det gör han. Jag springer allt vad jag kan för att komma undan. Jag är förföljd av zombies som kommer från alla håll. Tillslut kommer jag till ett litet torg med hus runt. Det kommer zombies från alla hus. Den enda flyktväg jag ser är ett torn i mitten av torget. Jag springer fram till det och känner på dörren. Låst. Jag bankar och slår på dörren men det händer inget. Zombierna är snart ifatt mig igen. Då ser jag en nyckel sticka fram under en list under dörren. Jag tar ut den och låser upp så fort jag kan. Jag går in och stänger dörren efter mig men upptäcker att det inte finns nåt nyckelhål på andra sidan. Satan också! Tänker jag. Jag börjar springa uppför trappan. Jag hör hur dörren öppnas där nere. Jag fortsätter springa uppför trappan, men trappan tar så småningom slut. Det ända som finns där är ett litet rum med en soffa och ett bord. Och en dörr. Jag känner på dörren. Den är öppen. Jag öppnar och går ut på en liten balkong. Jag försöker hitta en stege eller nåt för att komma ner. Då ser jag hur zombiesarna kommer upp från trappan. Alla tittar åt mitt håll och börjar gå mot mig. Balkongdörren öppnas och de går mot mig. De är bara några decimeter ifrån mig nu. Så jag bestämmer mig för att hoppa. Jag tar lite satts, och hoppar över balkongräcket, och ner på marken. Jag upplever just nu mina sista sekunder i mitt liv, Tänker jag. Sista sekunderna... Jag vaknar med en duns ner på marken. Jag har ont i huvudet och armarna och benen. Det var bara en dröm, det var bara en dröm! Tänker jag. Jag kollar på klockan. 02:23. Jag går och lägger mig igen.

Continue Reading

You'll Also Like

16.8K 303 18
En tillsynes harmlös mobillek mellan sex vänner tar en mörk vändning. *Bästa placering: #1 i deckare/thriller* Slutförd: 2016-10-30
since 99' By lee

Teen Fiction

121K 1.5K 76
"Dina ögon älskling, wow" "Dom e från 99'"
22.7K 222 34
"Noel bara kyss mig" Fan vad håller vi på med?! Evelina och Noel finner varann snabbt men deras relation är långt ifrån en dans på rosor. Evelina lev...
513 132 31
Året är 3012 och solen har slocknat. Världens natur har dött och bara några enstaka djurarter har lyckats anpassa sig till det nya klimatet. Tack var...