Alakváltó

By djdevil22

1.5K 101 2

A társadalomban talán mindig uralkodó tényező volt a szépség. Hangoztathatják oly sokan, hogy ami belül van... More

Prológus
1. Szörnyeteg
2. Caroline
3. Frontális ütközés
4. Sötétvörös
5. Újrajátszás
6. Bosszúhadjárat
7. A szívem adnám egy mobilért
8. Iszappakolás
9. Sikeres hadművelet
10. Az én hősöm
11. Kábító emlékek
12. Megfigyelés alatt
13. Cole McCarthy
14. A hokimeccs
15. Férfibarátság
16. Kínos helyzet
17. Túlpörgés
18. Végre együtt
19. Gond a paradicsomban
20. Vacsorameghívás
21. Varázscsillámegyszarvú
22. Kínos szerelmi vallomás
24. Kerti parti
25. Tükör nélkül
26. Minden jó, ha a vége jó?
27. Otthon, édes otthon
28. Kegyelem

23. Scotch

24 3 0
By djdevil22


- És úgy tetszett, hogy minden ilyen kis mini adagokban volt! Még az alkohol is! Láttad azokat a kis pici üvegeket? Mintha egy babának csinálták volna! – áradoztam még mindig a repülőútról, a kezemmel mutogatva, mikor észrevettem, mennyire máshol jár. – Liam, figyelsz te rám egyáltalán? – Éppen a kocsiból szálltunk kifelé, de még a kérdésemet sem hallotta meg.

A taxis kipakolta a csomagjainkat, Liam hozzájuk sem ért, csak elindult az ajtó felé idegesen játszva a kezeivel. Egy pillanatig még értetlenül állva néztem a csomagokat és őt, aztán beugrott, hogy a gazdagoknál nem szokás megerőltetni magad és utána siettem.

Nagyon feszült volt. Hirtelen megfogta a csuklóm és megállított.

- Figyelj! – Felé fordultam, de ő nem engem nézett, hanem a bejárati ajtót. – Ugye tudod, hogy szeretlek? – Csak ekkor nézett rám. A hajamba túrt és magához húzott egy csókra. Én a karját cirógattam. Éreztem, hogy egy kis nyugtatásra van szüksége.

- Persze, hogy tudom – simítottam végig az arcát is.

- Hogy vagy ilyen nyugodt? Azt hittem, félsz!

- De még sosem utaztam első osztályon! – ájuldoztam ismét izgatottan.

Liam elmosolyodott.

- Mondjuk repülni sem repültem még! – jutott eszembe.

Ezen már vigyorgott.

- Vagy hagytam el New York államot – gondoltam tovább a dolgot. – Mindegy! – legyintettem félre a gondolataimat. – Te mitől félsz ennyire?

- A szüleimtől? – mondta úgy, mintha tudnom kellett volna. – Amilyen hideg, számító sznobok, képesek bármit tönkre tenni, ami kicsit is igazán szép vagy valódi. Attól tartok, hogy a mi kapcsolatunkat is megmérgezik. Hogy bántanak téged. De minél tovább húzom ezt a bemutatást, annál kegyetlenebb lesz – rázta reményvesztetten a fejét.

- Liam – szólítottam meg komolyan. – Ismersz. Nem 100 %-ig, de elég jól ismersz. Tudod, hogy mi mindenen mentem már keresztül. – Liam bólintott.

- De a szüleimmel még nem találkoztál soha! – kontrázott rá.

Csak néztem rá.

- A sajátjaimmal sem! – emlékeztettem.

- Tusé – gondolkozott el, hogy mivel is győzhetne meg.

- Mi lenne, ha inkább bemennénk?

Csak nézett rám, aztán megölelt.

- Oké, csak... bármi történjék is ezen a hétvégén, kérlek, ne felejtsd el, hogy mennyire nagyon szeretlek! – A hangja még mindig tele volt rémülettel.

Ellöktem magamtól fáradtan, de mosolyogva a bizonytalanságán.

- Gyere már, te hülye! – indultam el és nagy nehezen végre sikerült bejutnunk a házba.

Pingvin maskarás fickó hajlongott előttünk, miközben én rémült tekintettel húztam vissza a végtagjaimat előle.

- Jerome! – örült meg neki Liam.

- Davis úrfi! Üdvözlöm! Igen rég láttuk magát erre – köszöntötte lelkesen Jerome is őt.

- Jo, ő itt Jerome, a komornyikunk! Gyerekkoromban ő segített eltusolni minden csínyt és tréfát, amit a házbéliek ellen elkövettem – mesélte gyermeki csillogással a szemében. – Jerome, ő pedig itt Jo, aa... párom – mutatott be.

- A Párom – ismételtem el magamban gúnyosan utánozva az úriaskodó, angolos viselkedést. – Örülök, hogy megismerhetem – nyújtottam udvariasan mosolyogva kezet.

- Elbűvölő és bájos – ismert el Jerome. – Most már szabad a kabátját?

- Igen, persze! – kaptam le magamról segítség nélkül, a szokottnál kicsit gyorsabban.

- Minden rendben? – kérdezte Liam gyanakvóan.

- Persze – vágtam rá nem túl meggyőzően.

- Ne csináld ezt! – szólt rám idegesen. – Nem akadhatsz ki máris! Még a szüleimmel nem is találkoztál!

- A szülei, Mr. Davis, a társalgóban várják önöket! – intett Jerome finoman az egyik boltív felé.

- Köszönjük, Jerome! – biccentett Liam és a komornyik eltűnt a kabátjainkkal.

Liam nagy levegőt vett.

- Kész vagy? – kérdeztem gúnyolódva rajta.

- Nem éppen – rázta a fejét. – Egyedül se szívesen jövök ide, hát még veled! Mintha magam löknélek a cápák közé – adott hangot félelmeinek és bűntudatának.

- Gyere! – fogtam meg nyugtatóan a kezét. – Minden rendben lesz! – bújtam hozzá.

Bementünk. Mrs. Davis jó házigazdához híven, azonnal fel is pattant, hogy üdvözöljön minket.

- William! Drágám! – örült meg hamar a fiához sietve.

Mr. Davis még kortyolt párat a scotch-ából, mielőtt felkelt volna kényelmes foteljéből.

- Szia, anya! – motyogta félrefordítva a fejét Liam, tűrve, ahogy az anyja két oldalról megszorítva az arcát magához húzza a fejét egy csókra. Közben az apja is mellénk battyogott a scotchát el nem eresztve.

- Oh, drága Williamem! Úgy örülök, hogy végre látlak! – ajnározta a nő a kicsi fiát.

- Azon kívül, hogy szörnyen kínos, amit Liammel csinál, csak én nem látom, hogy Liam mitől tartott annyira? Az anyukája tök kedvesnek tűnik! – állapítottam meg magamban. – Bár hozzám még nem szólt egy szót sem!

- Jól van, anya, most már elengedhetsz! – motyogta Liam kényelmetlenül az orra alatt.

- És te biztosan Joanna vagy! – fordult felém.

Az agyam hirtelen ijedt vészriadót fújt, ahogy a reflektorfény rám vetült és csak bámultam az idősödő, elegáns kosztümöt viselő nőre dülledt szemeimen keresztül, egy árva szót sem sikerülve kipréselni a számon.

- Annyira szeretem ezt a nevet. Olyan gyönyörű – mondta nekem kedvesen. – Akár csak te, angyalom!

- Köszönöm – olvadtam el azonnal, mint forró napsütötte napon a fagyi a kezedben ragacsosan végig csurogva a tölcséren, észrevétlenül a ruhádon foltot hagyva. Bocsánat, elragadtattam magam és ez a hasonlat kicsit lényegtelenül hosszúra sikeredett. – Tényleg nem értem, Liam min aggódott. – Nagyon örülök, hogy megismerhetem, Mrs. Davis – nyújtottam kezet, de Mrs. Davis csak figyelt.

- Gyönyörű, bájos és még illedelmes is! Gyere inkább te is egy ölelésre, szívem! – húzott magához. – Úgy örülök, hogy az én Williamem talált magának egy ilyen remek lányt!

Csak mosolyogni tudtam a felszabadultságtól, hogy milyen remekül mennek a dolgok, mikor elengedett. Liam arcán is úgy láttam, az események jobban alakulnak, mint azt várta.

- Mr. Davis – fordultam Liam apjához is megint kezet nyújtva. – Önt is örülök, hogy megismerhetem.

A kezdetben még megkönnyebbült mosolyom a kezem tartogatásának idejével egyenesen arányosan lett egyre erőltetettebb. A férfi csak állt, szűk szemrésein át fel-le méregetve, egyik kezében a scotchával, másikat a zsebében tartva.

- Oh, Jerry! – ütötte meg Mrs. Davis a férje karját. – Viselkedj már rendesen!

- Tudod jól, hogy én nem színlelek csak a látszat kedvért! – morogta a feleségének.

- Pedig megtanulhatnál már végre a rangodnak megfelelően viselkedni! Én sem szívlelem ezt a jöttment kis fruskát, de az illem azt kívánja, hogy kedvesen üdvözöljünk először minden vendéget! – oktatta tovább a nő.

- Anya! – szólt rá Liam, hogy mi is ott vagyunk.

- Mi az? Elisabeth elmondta, hogy milyen lányt szedtél össze! – hányta a szemére.

- Valóban? – kérdőjelezte meg Liam.

- Azt hittem, Lizzy kedvel – súgtam oda Liamnek.

- Nem is vagyok meggyőződve, hogy tényleg azt mondta rólad, mint amit az anyám hallott!

Mrs. Davis szája mondatra nyílt, de csak egy furcsa hápogó hang jött ki rajta felháborodásának jeleként.

- Oh, tessék! 10 percbe sem telt, hogy kiakaszd anyádat, fiam! – jegyezte meg továbbra is mufurc hangon Mr. Davis és felhajtotta a maradék italát. – Gyere! Inkább beszéljünk fontosabb dolgokról! – terelte Liamet az ajtó felé a vállánál fogva, miután letette a poharát.

Mrs. Davis közben visszavonult a kanapéra kézbe véve a borát.

Én csak bámultam Liam után. A szívem egyre gyorsabban vert, ahogy láttam távozni a szobából. Még egy pillanatra hátra tekintett. A szája megmozdult. Mondani akarhatott valamit, de az apja elterelte a figyelmét.

Magamra maradtam. Egyedül Mrs. Davissel.

Elveszetten körbepillantva végül csöndben és óvatosan én is leültem a kanapé másik végébe.

Először csak csendben ültünk. Kínos csendben. Mégis igyekeztem kiélvezni, mert tudtam, ha valamelyikünk megszólal, ennél csak rosszabb lesz. A szoknyám szélét piszkáltam, a lábammal a földön ficánkoltam, és rendkívül óvatosan, hogy véletlenül se vegye észre, Mrs. Davisre pillantgattam, vajon mit csinál.

Hasonlóan zavartnak tűnt, csak sokkal pökhendibbnek. Az állát magasra emelte, a fehérborát szürcsölgette és közben szerte a szobát fürkészte, amíg véletlen össze nem akadt a tekintetünk. Idegesen nyeltem egyet, ő csak magasabbra emelte az orrát.

- Szóval mióta is van együtt az én Williamemmel? – kérdezte sznob akcentussal.

- Körülbelül egy hónapja? – feleltem bizonytalanul.

- Remek – mondta, mint aki tényleg elégedett a válaszommal. Ez összezavart. – Akkor pont elég ideje vannak együtt, hogy belássa, nem illenek össze az én drágámmal – folytatta diplomatikusan.

- Elnézést, mit mondott? – pislogtam döbbenten közelebb fordítva a fülem felé.

- Az én drágaságomat nem azért műveltük és járattuk a legjobb iskolákba és adtuk meg neki mindenből a lehető legjobbat, hogy aztán egy ilyen semmirekellő kis cafka mellett végezze! – zúdította rám a teljes őszinte véleményét rólam.

Köpni, nyelni nem tudtam, csak bámultam rá kikerekedett szemekkel.

- Az önt nem is érdekli, hogy Liammel mi szeretjük egymást?

- Ugyan! – legyintett. – Butaság. Maga csak egy buta kölyök. Szerintem még főiskolára sem járt!

- Sajnos 8 általános nélkül nem engedték! – morogtam bosszúsan magamban. – Az mégis miért számít?

- Miért számít? – kacagott pökhendien. – Nem fogom hagyni, hogy az egyetlen fiam elvegyen egy ilyen senkit! Mellé egy okos, tanult, művelt és végzett, gyönyörű fiatal nő való, nem egy ilyen kis csitri, mint maga.

- Elvegyen? – akadtam fenn a „lényegen".

- Hisz már örökbe akarnak fogadni egy csecsemőt vagy nem?

- Egy 7 éves árvát, aki olyan mintha a húgom lenne.

Csak nézett rám és a szemrései egyre szűkebbek lettek.

- Így már mindent értek. Csak azért kell William magának, hogy a másik kis szerencsétlen semmirekellőjével együtt legyen hol lakniuk.

- Na, jó! Ezt azonnal vonja vissza! – pattantam fel dühödten Sammy sértegetésén és már majdnem belemarkoltam a hajába, mikor valaki hátulról elkapta a derekamat és visszahúzott.

- Minden rendben? – kérdezte a komoly dörmögő hang és én végre megnyugodtam Liam karjaiban.

- Az a nő... – lihegtem még kissé ingerülten – semmirekellőnek nevezte Sammyt!

Mrs. Davis sokkos állapotban bámult rám. Mikor végre magához tért, felháborodva pattant fel, hogy mit művelek.

- Rágalom! William, mégis hogy hozhattál a házunkba egy ilyen... – Liam előtt nem merte újra elismételni, amit nekem mondott. – Hisz, nézd csak meg! Össze-vissza hazudozik! Nem bírja fékezni az indulatait! – sorolta volna, de...

- Anya, ismerlek egy ideje. Ne nézz hülyének! Kérj bocsánatot Jotól, amiért sértegetted őt is és Sammyt is! Főként mivel hamarosan mindketten a családunk részei lesznek. Azaz részemről már most is azok – mondta hihetetlen higgadtsággal.

- Ha rajtam múlik, biztosan nem – fenyegetőzött gonoszan Mrs. Davis.

Liam meredten bámult farkasszemet nézve az anyjával, majd szemrebbenés nélkül, el nem mozdítva a tekintetét szólt hozzám.

- Jo, gyere! Megmutatom a kísértetkastélyt, ahol felnőttem – indult meg kifelé. – Anya, vacsoránál találkozunk!

Szaporán szedve a lábamat követtem, közben azon agyalva, vajon mit értett kísértetkastély alatt.

- Egy tízes skálán mennyivel volt rosszabb ez a találkozó, mint képzelted? – tudakoltam, miközben kéz a kézben haladtunk felfelé egy hatalmas lépcsőn.

- Mit takar a tíz és az egy?

- Egyes a nagyon, tízes az inkább ne beszéljünk róla!

- Akkor mínusz öt.

- Mínusz öt? – döbbentem le, hogy mennyire alul értékelte az előbbi jelenetet.

- Sokkal jobban ment, mint arra számítottam – mondta elégedetten.

- Akkor inkább bele sem gondolok, hogy te milyenre számíthattál! – hüledeztem.

Liam csak nevetett.

- Most már érted, miért izgultam annyira?

- Igen. Amúgy, hogy értetted, hogy megmutatod a kísértetkastélyt, ahol felnőttél?

- Ebben a házban többnyire mindenki csak szótlanul átsuhan a másikon, mint egy szellem nem törődve a másikkal. Ráadásul, ha megjelenik az anyám, a levegő szinte megfagy!

- De gonosz vagy! – kuncogtam. – Azért szörnyű, hogy így érzel! – keseredtem el magamban.

*

A tükör előtt álltam és a ruhámat próbáltam kiválasztani az esti vacsorára, de semelyik „hozott anyag" sem tetszett igazán.

- Nem lenne tök király, ha az alakommal együtt a ruhámat is megtudnám változtatni? Tudod, úgymint a filmekben! – jutott eszembe a meseszerű ötlet.

- Hogy még furább légy? – lépett közelebb Liam már a nyakkendőjét kötve.

- Még furább? Szerinted én „fura" vagyok? – kértem rajta számon enyhe felháborodást színlelve.

- Tudod, hogy értettem – pergett le Liamről egy afféle „márismerleknemverszát" energiapajzsnak köszönhetően.

Egy zordabb pillantást vetettem rá, majd visszatértem az önelégedetlenkedéshez.

- Amúgy mi a baj a ruhákkal? – érdeklődött, talán mert már nézni is rossz volt a tükör előtti tipródásomat.

- Csak annyi, – fordultam felé már a hangsúlyommal éreztetve, hogy „most vigyázz!" – hogy mikor megkérdeztelek Manhattanben, hogy szerinted ezek a rongyok elég elegánsak lesznek-e a sznob szüleidnek, te rábólintottál, aztán mikor ideértünk az anyád egy kibaszott kosztümben fogadott minket a fehérborát szürcsölgetve! – Megértettem Liam nyakvisszahúzódását a mondatom végére, mert magam is meglepődtem milyen csúnyára sikerült.

- Kicsim, tudom, hogy nagyon stresszelsz emiatt az egész szülőknek bemutatkozós dolog miatt, – kezdte kedvesen – de azért szebben! – dorgált meg a végére.

- Bocs – ismertem be, hogy finomabban is tudnék beszélni. – De a te hibád!

- Én még mindig úgy gondolom, hogy teljesen jó, ahogy kinézel a ma esti vacsorához.

Rá sem hederítettem, mit beszél.

- Talán, ha az alakomat alakítanám kicsit... konzervatívabbra?

- Konzervatívabbra? – értetlenkedett Liam. – És azt mégis hogy akarod csinálni?

- Tudod, segíthetnél is ahelyett, hogy kötözködsz!

- Minek, ha úgy sem figyelsz arra, amit mondok neked?

- Bocs, mit mondtál?

- Nagyon vicces.

- De most komolyan segíthetnél!

- Mit? Szerintem a ruháid tökéletesek, és olyan nincs, hogy konzervatív alak, szóval max a frizurádon tudsz igazítani a képességeddel vagy az arcodon, de szerintem az elég esélyes, hogy feltűnik a szüleimnek. Elég alaposan végig mértek – tette hozzá viccelődve.

De nem volt vicces. Ezt a tekintetemmel is érzékeltettem.

- Akkor mit csináljak? – kérdeztem tanácstalanul.

- Kösd fel a hajad, és szard le őket!

- Kössem fel a hajam? – ismételtem el megpróbálva a tükörben. – Ez jó ötlet! A sznobok mindig felkötve hordják a hajukat! Nem?

Amíg frizurászkodtam Liam az ágyra ült elnézegetve engem és elmerengve.

- Jo? Te engem is sznobnak tartasz? – Kisebb bizonytalanságot éreztem a hangjában.

- Tessék? – tetettem, mintha nem hallottam volna.

- Engem is sznobnak tartasz? – ismételte el lassabban, jobban artikulálva.

- Nem értem, mire célzol – próbáltam időt nyerni, amíg kitalálom, hogy ne mondjam el az igazat anélkül, hogy hazudnék neki.

- Arra, hogy amikor azt mondod sznob, abba én is ugyanúgy beletartozok-e, mint a szüleim? – bugyutította le a kérdést.

- Hát, ha így fogalmazol... – Nem – mondtam feltűnően sok gondolkodás után.

Liam közelebb lépett.

- Akkor szerinted én nem vagyok sznob? – Tekintélyt parancsolóan közel jött és lassan beszélt.

- Azt nem mondtam – néztem félre.

- Szóval igen. Sznobnak tartasz – vonta le a következtetéseit hátat fordítva nekem. A hangjából hitetlenkedés és csalódottság érződött.

- Figyelj! Én nem azt mondom, hogy olyan vagy, mint a szüleid. Csak... az én szótáram szerint az, aki még a hamburgeresnél is scotchot rendel a menüje mellé, az vagy alkoholista vagy sznob.

- Ez csak egyszer történt! – tiltakozott a vádak ellen. – És akkor is csak vicceltem!

- Hát, elég sznob vicc volt – utalgattam.

Liam farkasszemet nézett velem morcosan.

- De mondok mást! – adtam be a derekamat. – Emlékszel, amikor a 15 éves whiskyre azt mondtad, hogy te nem iszol ilyen olcsó szart?

- Olyan indokot is fel tudsz hozni, aminek nincs köze a whisky ivási szokásaimhoz?

- 14 órád van.

- Mi van? – zavarodott össze teljesen.

- 14 méregdrága Rolex órád van, amik mellékesen szerintem tök ugyanolyanok.

- Már hogy lennének ugyanolyanok? – háborodott fel.

- Mind az időt mutatja – magyaráztam egyszerűen.

- El sem hiszem, hogy egy nővel vitatkozom ilyeneken! – rázta a fejét.

- Hát, épp ez az! Én nő vagyok, még sincs annyi cuccom, mint neked!

- Bocs már, hogy van pénzem és megveszem magamnak, ami tetszik!

- De hisz pont erről beszélünk! Azt hiszed, mindent meg lehet venni és...

- Ezt egy szóval sem mondtam. De miért ne tehetnék ajánlatot mindenre, amit akarok?

- Tehetsz, de ez sznobság.

- Ebben nem értünk egyet.

- És abban, hogy egy gardróbnyi ugyanolyan designer öltönyt tartani az?

- Most komolyan egy csaj oktat ki, hogy túl sok ruhám van? – hitetlenkedett még mindig.

- Igen, mert több ruhád van, mint nekem!

- Mintha azt nehéz lenne felülmúlni.

- Hogy mondtad?

- Ne vedd sértésnek, tényleg! Csak amúgy sincs sok holmid, hisz... eddig tárolni sem tudtad hol. A pénz tudom, neked sem volt akadály, de a hely igen.

- Nem tudom eldönteni, hogy most megsértődjek-e vagy sem – morfondíroztam magamban, kívülről karba tett kézzel duzzogva. – Azért nincs sok holmim, mert nincs rá szükségem!

- Akkor miért vetted azt a sok mindent a múlthéten Kirával? Azokra mind szükséged volt?

- Nem. De Kira erőltette rám őket.

- Valld csak be, hogy élvezted, mikor megvehettél magadnak mindent, amit csak akartál. Mikor nem volt korlát. Ez nem sznobság. Ez alap emberi természet.

- Ezt te sem gondoltad komolyan, igaz? – nevettem rajta.

- A lényegen nem változtat. Az, hogy sok öltönyöm van, az nem sznobság.

- Jó. Nem az. És te sem vagy az – untam bele a veszekedésbe és inkább igazat adtam neki, csak zárjuk le a vitát.

Liam összezavarodva állt, hogy ő nyert.

- Miért érzem, hogy nem győztelek meg igazából?

- Mert szeretném, ha nem veszekednénk. A szüleid e nélkül is minden erejükkel azon vannak, hogy szétválasszanak minket. Nem kellene még önként segédkeznünk is nekik.

- Igazad van. – Őszintének hangzott. – Ne haragudj!

- Tudom, hogy igyekszel nem olyan lenni, mint amilyennek neveltek, és ezt értékelem is. Ráadásul úgy szeretlek, ahogy vagy! Akkor nem értem, miért kellene ilyen hülyeségeken vitatkoznunk!

Elgondolkodott.

- Vagyis, de. Most már értem, hogy a szüleiddel találkoztam. Mert úgy nőttél fel, hogy azt tanították neked, mennyire fontos a látszat, és hogy mások mit gondolnak rólad.

- Ez tényleg elég sznobul hangzik – ismerte el Liam.

- De te nem vagy olyan, mint ők, szóval mostantól nem is foglak sznobnak tartani. Még ha vannak apróbb olyan megmozdulásaid is, te más vagy. Úgyhogy nem is fogok rád ugyanúgy tekinteni.

- Köszönöm. Én meg igyekezni fogok kevésbé foglalkozni mások véleményével. De azt meg kell értened, hogy miért fontos számomra a te véleményed rólam.

- Megértem. És ne aggódj miatta! Maximálisan jó véleménnyel vagyok rólad. Te hülye! – löktem vállon. – Amúgy az, hogy Jot választottad a szuperebbnél szuperebb alakjaim közül is azt mutatja, hogy nem érdekel annyira mások véleménye.

- Mondanám, hogy ebben van valami, ha én is olyan torzan látnálak téged, mint ahogy te látod magadat. De sajnos szerintem tökéletes vagy! – ölelt át hátulról a tükör felé fordítva a tekintetünket és egy csókot nyomott a hajamba. – Viszont van egy rossz hírem.

- Indulnunk kellene – találtam ki.

- Attól tartok.

*

- Szóval így értette, hogy olyankor megfagy a levegő! – eszméltem fel. – Tényleg kezdek határozottan fázni! – állapítottam meg várva, hogy a felszolgáló elém tegye a vacsorát. – Úristen, ennyi evőeszközt! – néztem a katonasort a tányérom két oldalán. Aztán óvatosan próbáltam kifigyelni a többiek melyiket veszik el.

Liam valószínűleg látva tanácstalanságom, meglengette kicsit az övét a tányér mellett, hogy segítsen.

Finoman elvettem a kanalat és szürcsölgetni kezdtem a levest, ahogyan Mrs. Davis.

Csönd volt. Csak az evőeszközök kopogása hallatszott és egy furcsa...

- A francba! Túl hangosan szürcsölök! – jöttem rá pánikolva, majd ennek köszönhetően sikerült félrenyelnem, és egy kisebb fulladásos köhögő rohamot előadva ügyesen magamra vontam mindenki figyelmét. – Szép volt! – dicsértem meg magam cinikusan az utolsó két köhintés közepette. – Bocsánat. Túl száraz – mondtam megfeledkezve egy pillanatra arról, hogy Mr. és Mrs. Davis talán nem lesznek a legjobb közönség a poénomra.

Liam elfojtva bár, de felnevetett. Mrs. Davis zord pillantást mérve rá elhallgatatta, majd folytatta a levesét.

Mr. Davis a scotchát iszogatta.

- És még Liam csodálkozik, hogy a scotchot a sznobsággal állítom párhuzamba! Bár lehet valami az iszogatás közben felvett arckifejezésben is.

Szép lassan – de tényleg lassan! – elfogyott a leves.

- Szóval ezért esznek a gazdagok csigát! Hogy még legyen valami a tányérban, ami nem mászott el, mire végeznek! – Felkuncogtam belsős kis poénomon.

Minden tekintet rám szegeződött. Liam óvatosan megsimogatta a combom.

- Vajon ezzel azt akarja mondani, hogy nyugodjak meg, vagy azt, hogy nyugodjak már meg?

Bocsánatkérő pillantást vetettem rá. Lassú szemhunyással jelezte, hogy semmi gond.

- Hát, nem romantikus, hogy már ennyiből is megértjük egymást? Mégis hogy tudnának minket szétválasztani a szülei? – gondoltam egyre magabiztosabban a kapcsolatunkra.

- Remélem ízlett a leves, Joanna! – szólított meg Mrs. Davis.

- Igen. Nagyon ízletes volt – flancoskodtam a szavakkal. – Meg tudhatnám, hogy miből készült? – próbáltam „kellemes társalgásba elegyedni".

Liam már kis szögben rázta a fejét, amit csak később értettem meg.

- Természetesen. Ez egy a saját, elismert, francia séfünk, Francois által kiválóan elkészített teknős leves volt.

Én hülye, közben már belekortyoltam a vizembe, amit Mrs. Davis felháborodással fogadott, mikor az asztal másik végébe köptem. Azért hadd jegyezzem meg, hogy a szemem sarkából láttam, hogy nem ez volt az első érzelem, ami kiült az arcára. Inkább egy gonosz, ördögi mosoly.

- Micsoda remek színésznő ez a banya! – dühöngtem magamban, miközben Mrs. Davis botránkozva csettintgetett a cselédnek, hogy törölje fel az asztalt. – Szóval ezért ráztad a fejed! – súgtam oda Liamnek, ő pedig csak tehetetlenül mosolygott.

- Ne ijedj meg, ha a főfogás sem a te általad megszokott étkek egyike lesz! – simogatta megint a combomat bátorítóan.

- Étkek? – gúnyolódtam rajta csendben, amíg Mrs. Davis a szobalánnyal vitatkozott, hogy milyen szerencsétlen és ügyetlen.

- A ház hatása. Én is úgy kezdek beszélni, mint ők – mondta apró rémületet színlelve.

Igyekeztem visszafojtani a kuncogást. Közben megérkezett a második.

- Mivel az én Williamem nem minden nap mutatja be a barátnőjét, ezért külön a te tiszteletedre, Joanna, kértem meg Francois-át, hogy készítsen valami különlegeset! – hízelgett nekem az alattomos sárkány.

- Burgundi éti csiga, kisasszony – tette elém a tányért a felszolgáló.

Nagyot nyeltem.

- Én ezt nem eszem meg – jelentettem ki már nem érdekelve, mit szólnak hozzá Liam szülei.

- Tessék? – kérdezte méltatlankodva Mrs. Davis.

- Én ettem már kukából, de köszönöm, én ezt nem eszem meg – mondtam illedelmesen, ami nem volt túlságosan az.

- William? Te valóban képes voltál a házunkba hozni és az ebédlőasztalunkhoz ültetni egy olyan lányt, aki amellett, hogy ilyen hálátlan, már kukából is evett? – szörnyülködött.

- Anya, hagyd a színészkedést! Mindketten tudjuk, miért az a vacsora ma, ami. Hisz, te magad mondtad, hogy Lizzy elmondta neked „milyen lányt szedtem össze"! – mutogatta az idézőjeleket. – Akkor ne mondd, hogy pusztán szeretetből készíttettél teknős levest és csigát ma estére!

- Már a feltételezés is felháborít! – tagadott mindent.

- Akkor háborogj! – kelt fel az asztaltól Liam a tányérba hajítva a szalvétát az öléből. – Jo?

-Megyek! – pattantam fel azonnal, nehogy ottmaradjak. – Jó éjszakát! – mondtamilledelmesen visszafordulva egy pukedlire, kis „ezt kapjátok ki, én nyertem"hangsúllyal.

Continue Reading

You'll Also Like

387K 23.1K 52
A szegény családból származó Fidelia életét elsős kora óta, immáron 10 éve megkeseríti a gazdag felmenőkkel rendelkező Chester Cutland. A helyzet ped...
335K 9K 51
Emberrablásból szerelem, vagy talán csak az úgy nevezett Stockholm-szindróma, amikor beleszeretsz a fogva tartódba. Emilynek nem csak ezzel kellett m...
1.6K 155 43
Új napló, új történet. Rövid, de annál tartalmasabb <33 -Egy kis transgirl fici, mert 1. van egy ilyen fanfic ötletem, de nincs időm és energiám még...
192K 4.5K 82
Vajon egy gólyatábor eldurvulhat annyira, hogy szüzen mész és már nem úgy érsz haza? Vajon van olyan, amikor nem 18+-ról szól egy nap?