Pengganti Cinta โœ“

By shazandrah

415K 20.5K 1.2K

[ ๐“›๐“ธ๐“ฟ๐“ฎ ๐“ผ๐“ฎ๐“ป๐“ฒ๐“ฎ๐“ผ ๐“ฟ๐“ธ๐“ต 1 ] "We're getting older and the love is still here." Ariana Qalisha , nama se... More

bab 1
bab 2
bab 3
bab 5
bab 6
bab 7
bab 8
bab 9
bab 10
bab 11
bab 12
bab 13
bab 14
bab 15
bab 16
bab 17
bab 18
bab 19
bab 20
bab 21
bab 22
bab 23
bab 24
bab 25
bab 26
bab 27
bab 28
bab 29
bab 30
bab 31
bab 32
bab 33
bab 34
bab 35
bab 36
bab 37
bab 38
bab 39
bab 40
bab 41
bab 42
bab 43
bab 44
bab 45
bab 46
bab 47
bab 48
bab 49
bab 50
bab 51
bab 52
bab 53
bab 54
bab 55
bab 56
bab 57
bab 58
bab 59
bab 60
bab 61
bab 62
bab 63
bab 64
bab 65
bab 66
bab 67
bab 68
bab 69
bab 70
bab 71
epilog
qyue's talk
special chapter 1
special chapter 2
special chapter 3
special chapter 4
Emran & Katrina

bab 4

6K 360 4
By shazandrah

Cinta Yang Tak Terganti

Cinta Yang Tak Terganti

ARIANA Qalisha menghirup sedikit air tea'o peng yang dipesannya tadi . Terasa sedikit lega  tekaknya apabila air yang sejuk itu masuk ke dalam tekaknya dan dapat membuat dia tidak sehaus tadi . Mungkin kerana cuaca yang panas di Malaysia membuatkan Qalisha selalu terasa haus .

Sedang dia sedap menikmati airnya , dia terasa kerusi dihadapannya ditarik oleh seseorang . Terus mengangkat muka untuk melihat figura dihadapan ini .

" Asal kau lama sangat ? " Tanya Qalisha sebaik sahaja tahu siapa gerangannya .

" Heh suka hati aku lah . Lama ni kau lambat tak ada pula aku merungut " Ujar Hana Damia .

" Eleh tanya je dah kecoh " Mengjulingkan mata nya dengan menyampah . Hana Damia hanya ketawa kecil . dia selalu terhibur kalau dengan Qalisha . Ada saja karenah budak itu untuk menceriakan hari - harinya walaupun hati Qalisha terluka juga masa itu .

Jujur dia cakapkan , Ariana Qalisha memang seorang yang tabah dan kuat . Dia juga seorang sahabat yang baik .

" Ada apa kau nak jumpa aku ni ? Tak boleh nak tunggu hujung minggu . Aku tahu kau rindu aku kan ? " Ujar Qalisha tersengih sambil menjongketkan keningnya . Hana sudah buat muka menyampah .

" Tak ada maknanya . Aku jumpa kau ni nak cakap perkara penting "

Terus dua gadis ini menunjukkan muka yang serious seperti ingin berbincang tentang hal negara . Tapi semua itu tak kekal selepas Qalisha ketawa .

" Kelakar lah weii muka kau " Kata Qalisha dengan sisa tawa nya .

Kan dah beritahu , kalau duduk dengan Qalisha tak adanya nak serious . Confirm ada saja telatah dia ni .

" Haish kau ni , aku serious ni " Hana cubit tangan Qalisha yang berada di atas meja .

" Aduh . Ish kau ni . Aku main - main je la . Okeyy sambung " Tergelak kecil di akhir ayat . Entah apa yang kelakar pun dia tak tahu . Ariana Qalisha memang seorang yang mudah terhibur .

" Aku nak cakap pasal Kau , Emran dan " Hana terdiam sekejap . Nak teruskan atau pun tak ?

" Dan apa ? "

Hana mengeluh berat dan menyambung kata - katanya .

" Katrina"

Terkejut Qalisha . Apa hal pula dengan Katrina ? Ada sesuatu yang dia tak tahu ke ?

" Kenapa dengan Katrina ? " Soal Qalisha dengan bingung . Hana mengeluh sekali lagi .

" Aku harap kau kuat . Aku tahu kau tabah , kau kuat . Kalau kau nak bahu untuk bersandar , aku ada . Selalu ada dengan kau ." Kata Hana . Niatnya hanya untuk beri nasihat dan kata - kata semangat sebelum dia beritahu perkara sebenar . Dia tahu sahabatnya kuat tapi untuk hal ini , dia tak berapa pasti .

" Kenapa ni wei ? Asal ? Beritahu lah jangan buat aku tertanya - tanya macam ni " Desak Qalisha apabila soalan yang dituju tadi dijawab dengan kata - kata semangat dari Hana .

Jantung dia jangan cakap macam berlari marathon . Tak berhenti dari berdegup laju . Kalau duduk sebelah dia confirm dapat dengar bunyi degupan jantungnya .

" Emran dengan Katrina . Hm diaorang ada " Sekali lagi , Hana menggantungkan ayatnya . Dia mengeluh sekian kalinya . Ya allah , aku harap Qalisha takkan apa - apa .

" Diaorang ada special relaytionship"

Bagaikan ada batu besar menghempak kepalanya saat ini . Berita yang di khabarkan oleh Hana membuatkan dia tidak boleh bernafas . Bagaikan masa berhenti saat ini .

Ya allah , betul ke apa yang aku dengar ? Betul ke apa yang Hana beritahu aku ? Tapi kenapa diaorang sanggup buat aku macam ni ? Mengapa Katrina sanggup khianat aku ? Kenapa Emran tak beterus terang dengan aku ?

Pelbagai soalan bermain di fikirannya . Nak saja dia pergi pada Katrina dan Emran tanya semua ini tapi dia tahu dia harus bijak kawal emosinya . Takut benda yang tidak dingini pula yang berlaku .

" Ya allah , betul ke Hana ? " Hanya soalan itu saja boleh dia tanya . Air mata yang turun dengan lebat seperti hujan membuatkan mata nya kabur dan menyekat suaranya dari keluar .

Hana terus bangun dari kerusi nya dan melabuhkan punggung di kerusi sebelah Qalisha . Hana mampu memeluk dan memberi kata - kata semangat untuk sahabatnya .

Dia tidak tahu ingin memujuk bagai mana kerana dia tidak pernah mengalami kisah cinta yang tragedis seperti ini . Hanya mampu menyulurkan semangat saja .

Dia tidak boleh tahan melihat air mata sahabatnya jatuh gara - gara cinta . Sungguh dia pun lemah sekarang ini apabila melihat Qalisha tapi dia harus kekal kuat supaya dapat menyalurkan semangat pada Qalisha .





Continue Reading

You'll Also Like

316K 13.5K 94
"Dia adalah amanah yang akan aku jaga sehingga akhir hayat." 'Fi hifzillah fi amanillah' - saya tinggalkan awak dalam jagaan DIA, Semoga DIA temukan...
5.8M 261K 62
In editing process! Meskipun dibesarkan dalam keluarga yang dihormati, Haura Mikayla tidak pernah diajar oleh Dato' Azham dan Datin Suhaila mengenai...
280K 7.9K 27
[COMPLETED] Asal jumpa je gaduh dan asal gaduh je jumpa.Inilah kisah antara Nur Dyna Amal dan Tengku Daniel Amsyar.Dyna ialah seorang yang kasar,cant...
36.4K 1.4K 60
BOOK | 3 Status : Complete Tengku Naqib Afif - Seorang jejaka yang dingin dengan semua orang termasuk dengan pekerja nya juga. Seorang jejaka yang b...