"So...you're saying yang kau dah terperangkap kat bawah ni sejak 2020?"
Lelaki tu tak mengangguk mahupun menggeleng.Hanya mendiamkan diri sementara dirinya masih terikat dengan kerusi tu.Yelah...kalau korang jumpa seseorang yang dirantai ke atas kerusi mesti korang rasa dia berbahaya kan?
"Then maksudnya kau ni Savage lah kan?"
Dan akhirnya lelaki tu mengangguk.
"High intelligence?"
Aku bertanya sambil bercangkung di hadapan lelaki tu lalu memandang tepat ke dalam matanya.
"Yeah......"
"Mesti dia terperangkap masa letupan Savage War tu kot?"
Yuuki mula memberanikan diri dia untuk berdiri di hadapan lelaki ni bersama aku.Aku hanya mengangguk perlahan apabila mendengar apa yang Yuuki katakan.
"So...siapa yang kurung kau kat bawah ni?"
"Haruto.Haruto Takahashi."
Aku mendiamkan diri semula.Hmm....Haruto?Siapa pulak lelaki tu?Kawan Riku Takuya ke?
"Then kenapa dia kurung kau kat bawah ni?"
Yuuki pula mengajukan soalan.
"He said I need to deliver a message."
"And to whom exactly?"
"Hmm....Mirai.He just said Mirai."
Aku tersentak.Mirai....aku ke?Takkanlah.Masih ramai lagi orang kat luar sana yang bernama Mirai.But....it's kinda weird kalau difikirkan balik.Macam mana pulak lelaki yang bernama Haruto Takahashi ni boleh mengurung Savage kat bawah tanah ni and expect this monster to deliver a message?
"I'm Mirai,so....hurry up and give me that damn message."
"Turn back time to year 2020 and meet me at Shijima School,Seksyen 50."
Aku terdiam sambil memikirkan apa yang dimaksudkan di sebalik message ni.So....this guy name Haruto wants me to turn 41 years back to when he still alive?
"But,how can we trust you?"
"Is not your fault when your brother died.....This is his other message."
Aku tersentak.He even know about my brother?
"Walaupun macam tu,limit aku hanya 2 minggu je.Aku tak pernah turn back time lebih dari setahun."
Savage tu memandang muka aku dengan reaksi pelik pula selepas tu.
"That's not your limit.Kau boleh turn back time lebih lama dari 41 years tu if you eat that girl's heart."
Hah?!Aku terus mencengkam kolar baju Savage yang dah lusuh ni.
"Just die."
Sebaik sahaja aku membisikkan kata-kata tu,kepala Savage ni terus meletup.Lama keadaan sunyi mengusai suasana di antara aku dan Yuuki sehinggalah perempuan tu sendiri yang membuka mulut.
"Hey,what that guy just said is right you know."
"Apa...yang kau cakap ni Yuuki?"
Sebaik sahaja Yuuki mendengar soalan aku tu,dia terus membuka bajunya.
"H-hei!Apa kau buat ni?"
Dan...nada suara aku kembali seperti biasa apabila ternampak keadaan tubuh badan Yuuki yang sebenar.She's........a robot?Perempuan tu terus menarik keluar her heart.Satu-satunya organ dalaman dia yang aku percaya masih manusia.
"I'm alive until now just because of this Savage heart."
Ouh....I'm wrong then.Satu-satunya organ dalaman perempuan ni yang aku percayai dari monster.
"Haruto Takahashi yang hidupkan aku 41 years ago.I just kept wandering around these past few years until this kind of apocalypse happened."
So...Yuuki pun anggap semua benda yang baru berlaku ni pun apocalypse jugak ye?
"Hah..."
Aku mengeluh.
"Memanglah kau ni robot.Tapi....kau takde perasaan walaupun sikit ke?Kalau aku makan this thing ni nanti,kau tak akan hidup lagi lah kan?And kau sorang je yang tau pasal semua benda berkaitan dengan Haruto Takahashi ni.So...siapa yang akan tolong aku nanti?"
"Oh,pasal tu.....You don't need to be worry.My body is trap under this basement until Haruto found me back then.So...kau hanya perlu cari Haruto and ask him about my body.Then restore my memory about you using this usb."
Yuuki mengeluarkan some kind of usb dari belakang lehernya lalu dia meletakkan usb tu ke dalam genggaman tangan aku.
"Just go Mirai.Maybe Haruto tau apa yang kau perlu buat,....in order to save this world."