Trix opent haar ogen. Ze ligt in de Ziekenzaal. Madame Plijster staat naast haar bed en dept haar hoofd af. 'Ah daar ben je weer,' zegt ze. Trix kan zich even niet meer herinneren wat er nou allemaal gebeurd is. Ze kijkt verdwaasd naar madame Plijster. 'Wat is er in godsnaam gebeurd,' vraagt madame Plijster. 'We waren aan het wandelen en toen kwamen die monsters,' zegt een stem naast Trix. Ze kijkt opzij en ziet Lily. Die lijkbleek naast het bed staat. En dan herinnert ze het zich. De Dementors. Wat deden ze daar? Ze hadden daar niks te zoeken, alsof ze gestuurd waren. Ze zochten iets, dat merkte Trix. 'Dementors,' zegt ze tegen madame Plijster. 'Het waren Dementors madame, ik moet naar Perkamentus,' Trix wilt opstaan, maar madame Plijster houd haar tegen. 'Eet,' zegt ze. Ze houd Trix een stuk chocolade voor. Trix eet het op en voelt het weer gloeien in haar lichaam. 'Wat is dit,' vraagt ze verwonderd. 'Een stukje chocolade. Niet meer dan dat. Maar dementors zei je?' 'Ja madame, ik moet nu echt Perkamentus spreken,' zegt Trix. 'Nee, jij gaat nergens heen. Ik haal professor Perkamentus wel, jij blijft en eet. Evers, let even op haar wil je?' Madame Plijster gaat weg. Lily en Trix zijn alleen. 'Dementors?' Vraagt Lily. 'Ja,' zegt Trix. Ze bewaken Azkaban, de tovenaarsgevangenis,' 'Waarom werd het opeens zoveel kouder?' 'Omdat ze je ziel leegzuigen. Ze eten als het ware je gelukkigheid op,' Lily kijkt Trix met grote ogen aan. 'Het voelde inderdaad alsof ik nooit meer vrolijk zou zijn,' mompelt Lily denkend. 'Maar dan moet Azkaban wel een vreselijke plek zijn,' voegt ze er aan toe. 'Dat is het zeker,' Trix gaat rechter op zitten en eet het stukje chocolade op. 'Hoe laat is het?' 'Het is nu vier uur,' 'Wanneer ben ik gevallen?' 'Drie uur ongeveer,' Trix wrijft over haar hoofd. Ze snapt het niet. Het kan geen toeval zijn geweest dat die Dementors daar waren. Ze zochten iets. Hoe kon het het ministerie zijn ontgaan dat ze daar waren? Ze denkt meteen aan haar vader. Hier gaat hij problemen mee krijgen. En dan begint Trix zich iets naars te beseffen. Ze wilden Lily. Natuurlijk, dat zou een briljante zet zijn! Op die manier zou die moordenaar het ministerie indirect in het hart treffen. Hij zou Lily bij Trix weghalen en haar daarmee heel veel pijn doen. Daardoor zou Trix' vader ook geraakt worden en zich overgeven, omdat het zo dichtbij was gekomen. Haar vader zou worden afgezet als minister omdat Lily zou zijn vermoord zonder dat hij ook maar iets doorhad en de moordenaar zou de macht grijpen! Trix is blij dat ze zich voor Lily geworpen heeft. 'Wat is er?' Vraagt Lily. Trix heeft blijkbaar voor zich uit zitten staren. 'Oh nee niks,' zegt Trix. Ze twijfelt of ze Lily alles zal vertellen. 'Ik zat alleen wat te denken,' Lily knikt en glimlacht. 'Niet te veel doen hoor, want dan krijg je alleen nog maar meer hoofdpijn,' Madame Plijster komt terug met een man. Hij heeft een lange baard en een apart gewaad aan. Hij kijkt Trix aan door zijn halfronde brillenglazen. 'Trixette Victoria Elizabeth Sylvester,' zegt hij. 'Professor Perkamentus, ik moet u echt iets vertellen!' Zegt Trix ernstig. Perkamentus gaat rustig naast Trix' bed zitten. 'Vertel,' zegt hij kalm. 'Dementors in Zweinsveld! Meneer dit is gevaarlijk,' Perkamentus knikt ernstig. 'Dat is inderdaad gevaarlijk. We zullen dit onmiddellijk aan het Ministerie melden,' 'Maar professor, zometeen komen ze hier,' zegt Lily bezorgd. Perkamentus glimlacht en kijkt Lily aan met zijn geruststellende blauwe ogen. 'Natuurlijk is die kans er, maar ik zal er alles aan doen om dat te voorkomen juffrouw Evers,' 'Professor mag ik u even onder vier ogen spreken,' zegt Trix met een blik op Lily. 'Natuurlijk. Poppy, zou je ons willen excuseren?' Zegt hij tegen madame Plijster. Madame Plijster knikt en wenkt Lily. Lily staat op en knikt bemoedigend naar Trix voordat ze de deuren van de zaal sluit. 'Professor, ik denk dat ze uit zijn op Lily Evers,' zegt Trix. 'En waarom zouden ze dat doen?' Vraagt Perkamentus. 'Nou, omdat hij mij en mijn vader wilt ontmoedigen zodat hij de macht kan grijpen,' zegt Trix snel. 'Hij?' Vraagt Perkamentus. 'Ja, de Halfbloedjager,' zegt Trix. 'Ach zo,' zegt Perkamentus. Hij zet zijn bril af en maakt hem schoon met zijn gewaad. 'Ik weet over wie je het hebt,' zegt Perkamentus. 'Die Halfbloedjager heeft een naam,' begint hij. 'Lang geleden zat hij hier ook op school. Hij heette Marten.' Trix snapt niet waarom Perkamentus haar dit vertelt, maar ze luistert aandachtig. 'Hij heeft nu echter een andere naam aangenomen; Voldemort,' op de een of andere manier doet die naam Trix de rillingen over haar rug lopen. 'Je weet te veel Trix,' zegt Perkamentus. 'Je mag je medeleerlingen hier nog niet mee lastigvallen, maar als de tijd daar is zullen ook zij het weten. Je vertelde me dat je bang was dat hij jouw vriendin wilde pakken door middel van dementors, maar dat is waarschijnlijk niet waar. Voldemort kan niet via Dementors opereren. Één van de voordelen van Dementors is dat ze geen kant kiezen. En nu is het tijd voor een zuurtje,' Perkamentus pakt een zakje uit zijn gewaad. 'Wil jij er ook een?' 'Nee dank u wel,' zegt Trix. Perkamentus pakt een zuurtje uit de zak en pulkt het papiertje van het snoepje. 'Je moet het loslaten,' zegt Perkamentus. 'Er kan jou of je vrienden van alles gebeuren, ook hier, maar hij is niet uit op jou of je vrienden. Ik zal je vader informeren en we zullen het oplossen,' zegt hij. Hij staat op. 'Eet je chocolade en je zult snel beter worden,' glimlacht hij. Hij stopt het zuurtje in zijn mond, draait zich om en loopt de zaal uit. Trix verward achterlatend.
*Vijf weken later*
Trix rolt de mouwen van haar rode t-shirt op. Ze gaat klaarstaan. Sirius grijnst. 'Je weet zeker dat ik je nog eens moet inmaken?' 'Je gaat me niet inmaken,' 'Oh jawel,' 'oh nietus,' 'Welles,' 'Nietus,' 'Welles,' 'Nietus,' 'Welles,' 'Hou op!' Dat is Jonathan. 'Concentreren! We zijn hier nu al zes weken mee bezig jongens, morgen is het eerste duel, ik wil dat het goed gaat!' 'Ja ja,' zegt Sirius. Hij ontspant zich en gaat even recht op staan. Op dat moment roept Jonathan: 'Begin!' Trix vuurt meteen een spreuk af. Sirius vliegt naar achteren tegen de muur en blijft roerloos liggen. 'TRIX ALLEEN ONTWAPENEN,' roept Jonathan geërgerd. 'Oeps,' mompelt Trix. 'Ja, nu is het al te laat,' zegt Jonathan. 'Sirius?' Hij loopt bezorgd op Sirius af. Net als Jonathan bij hem is springt Sirius op en vuurt een spreuk op Trix af. Die ketst hem af. 'Verdomme Zwarts!' Tiert Jonathan, maar Sirius negeert hem, want Trix is alweer in de tegenaanval gegaan. Jonathan besluit boos om afstand te nemen. 'Als je het wilt kun je het krijgen etter,' zegt Trix. 'Ik ook van jou Sylvestertje,' Trix vuurt een gruizelvloek op hem af. De mouw van zijn draken-leren Jack vergruist. Sirius vuurt met een rood hoofd terug. Trix ontwijkt en vloekt. 'Wingardium Leviosa!' Sirius wordt de lucht in getild. 'Trix! Wat doe je!' Gilt Jonathan vanaf de kant. Trix draait zich om en laat Sirius vallen. Hij ploft op de grond. Hij krabbelt snel weer op en vuurt een spreuk af op Trix terwijl die een preek van Jonathan krijgt. Trix verstijft en valt als een plank op de grond. Sirius ontwapent haar en stoot zijn hoongelach uit. 'Verdomme, er valt niet met jullie te werken,' zegt Jonathan geïrriteerd. Hij spreekt de tegenbezwering uit en helpt Trix weer omhoog. Ze kijkt Sirius vuil aan. Sirius grijnst en Trix moet al gauw ook lachen. Terwijl Jona hoofdschuddend en geërgerd mompelt komt Rose binnen. 'De pakken zijn op maat! Morgen gaan jullie sowieso winnen, ik heb de pakken van de anderen gezien en dit jaar hebben we daar dus al een voorsprong in, wat heb jij gedaan?' Ze wijst naar Sirius' mouw. 'We hebben wat gestoeid,' zegt hij. 'Nee niet gestoeid maar verschroeid,' zegt Trix. Ze lachen. 'Hoe zit het met de samenwerking?' Vraagt Rose. 'Oh dat kunnen we wel,' wuift Sirius haar vraag weg. 'Nou, dat is haast ieder jaar een probleem. Dat was ook het probleem van de vorige teams,' Trix kijkt naar Jonathan die bij een tafel op een vel papier kijkt. 'Jona, Hoe zit het met de samenwerking?' Jonathan maakt een wegwerp gebaar. 'Komt allemaal goed, de Concentratie is het ergst,' Trix zet haar rechterhand in haar zij. Ze kan zich niet herinneren dat ze ooit iets met die samenwerking hebben gedaan. 'We hebben daar dus nooit aan gewerkt Jona,' zegt ze. 'Maakt niet uit, jullie zijn beiden subliem, beter dan het vorige team,' de rijm doet Rose lachen. Trix vertrouwt de boel niet maar neemt het maar voor lief. Rose geeft Sirius net zijn uitrusting. 'Je moet hem meenemen naar je kamer en morgenochtend maar meteen aandoen. Het leer en de broek bedoel ik dan, de gouden stukken doen we pas in de arena,' Legt ze uit. 'Gaaf,' zegt Sirius. 'Jullie gaan winnen,' Rose geeft Sirius een knuffel. Trix grijnst, zou Rose een oogje op hem hebben? 'Wees daar maar niet zo zeker van,' zegt Jonathan tegen Rose. 'Jullie moeten tegen Ravenklauw, die zijn goed,' 'Heb je hun training gezien?' Vraagt Sirius. 'Ja,' zegt Jonathan kortaf. 'En ze zijn goed. Vooral hun concentratie,' voegt hij er nijdig aan toe. Trix kijkt Sirius aan. 'Misschien moeten we daar nog even aan werken,' zegt ze. 'Ja dat moet misschien,' zegt Sirius. 'Nou, schiet op dan!' Roept Jonathan, hij dirigeert de twee in vechtposities en de training wordt weer vervolgd.
De volgende dag wordt Trix met een schok wakker. Ze had een nachtmerrie over Voldemort en Dementors. Ze schuift het gordijn opzij en een straal licht komt door het raam naar binnen. 'Hé kampioen,' hoort ze. Ze steekt haar hoofd naar buiten en ziet Marlène en Lily staan. Ze houden haar wapenuitrusting in hun handen. 'Even helpen?' Vraagt Lily grijnzend. Trix glimlacht. Ze stapt uit haar bed en omhelst haar vriendinnen. 'Je gaat voor ons winnen,' zegt Lily. 'En daarna regel je een afspraakje met Sirius voor mij,' zegt Marlène. Lily kijkt geïrriteerd naar haar, maar Trix moet erom lachen. 'Tuurlijk Mar,' zegt ze. 'Kom we helpen je in dit coole kostuum,' zegt Marlène. 'Uitrusting,' verbetert Trix. 'Wat maakt het uit,' zegt Marlène.
Ze helpen Trix in haar uitrusting. De gouden bescherming neemt ze onder haar arm mee naar de grote zaal. Ze schuiven aan bij Pétra en Elise. 'Goeie morgen,' zegt Pétra half kauwend. 'Hoi Trix,' begroet ook Elise haar. Trix is super zenuwachtig en krijgt haast geen hap door haar keel. Na een tijdje met haar eten te hebben gespeeld tikt Marlène haar aan. 'Je moet wel wat eten Trix,' Trix kijkt op. Per ongeluk ziet ze gelijk het team van Ravenklauw zitten en haar zenuwen worden nog erger. 'Help,' zegt Trix. Lily ziet haar kijken. 'Trix, niet zo tobben,' zegt ze. 'Het gaat je lukken,' Trix glimlacht naar haar, maar er zit weinig vreugde in. 'Zeg Sylvestertje, ga je mee?' Sirius is achter hen gaan staan. Lily's mond verstijft en ze draait geïrriteerd om. Marlène doet snel haar haren goed. 'Ja is goed,' zegt Trix. Ze ziet Sirius een blik op de Ravenklauwen werpen. 'Oh, we gaan makkelijk winnen,' zegt hij als ze langs de tafel van Ravenklauw lopen. Een paar Ravenklauwen kijken hen vuil na. 'Ik hoop het,' zegt Trix. De zenuwen gieren door haar lijf. 'We moeten gewoon winnen,' zegt Ze.
Ze lopen naar de kleedkamers achter de Arena. Trix doet haar leren Jack goed en laat Rose de bescherming om haar armen en benen gespen. Sirius krijgt nog een borstplaat om en dan roept Jonathan ze om de Tactiek nog eens te bespreken. 'Goed. Onze tactiek wordt nu uitlokken en kijken wat ze kunnen. In de tweede helft gaan we vol in de aanval,' Bij Trix gaat het haar ene oor in en haar andere oor uit. Jonathan blijft nog een hele tijd doorpraten, maar Trix vangt niks meer op. Het enige waar ze aan denkt is hoe ze moet overleven in de arena. Ze kijkt opzij en ziet dat Sirius ook niks opvangt van wat Jonathan allemaal te melden heeft. Na wat wel drie jaar leek te duren is het eindelijk zover. Jonathan wenst hen geluk en gaat de kamer uit om op de tribune plaats te nemen. Trix dribbelt wat op haar plek en voelt de adrenaline en zenuwen door haar benen en armen stromen. Sirius stoot haar aan. Trix omhelst hem. 'Succes,' 'Jij ook,' ze stappen door de deur.
'-En daar zijn de Griffoendors! Wauw, kijk die uitrusting eens!' Er wordt luid geapplaudisseerd. Trix ziet al die mensen joelen en juichen. 'Vorige keer zagen we hoe Stephenson van Huffelpuf haast door de muur werd geboord door Homp van Zwadderich, dat was me een spektakel jongens en meisjes! Zullen we vandaag ook zo'n show zien?' Trix zoekt naar de commentator zodat ze hem eerst kan vervloeken. Sirius zwaait stoer in het rond. Trix kijkt een beetje om zich heen en dan wordt er aangegeven dat ze moeten gaan beginnen. Ze stappen naar voren en groeten het andere Team. Esther kijkt haar glimlachend aan. Trix krijgt minder zin om te vechten, waarom nou Esther? Ze lopen terug naar achter de lijn. Trix kijkt Sirius aan. Hij knikt. Samen gaan ze klaarstaan en wachten op het startsignaal.
'Begin!' Roept professor Perkamentus vanaf de eretribune. Meteen komt er een vloek op Sirius en Trix afgesuist. De Ravenklauwen vielen tegelijk aan en Trix schuift een paar centimeter achteruit als ze de vloek tegenhoud, zo sterk is hij. Sirius valt aan. Zijn vloek raakt de voeten van Arthur Pieterse, de teamgenoot van Esther. Hij pakt zijn voet vast terwijl hij het uitschreeuwt van de pijn en springt op één been op en neer. Esther schiet op Sirius, maar die ketst de vloek af. Trix schiet in een impuls op Pieterse. Hij ziet de vloek aankomen en valt op zijn buik neer. Trix ziet een rode gloed in haar ooghoek. Ze draait zich om en kan nog net; 'Protego!' Roepen, voordat de gruizelvloek die Esther had gebruikt, haar hoofd had geraakt. Trix voelt de drift en adrenaline opborrelen. Ze schiet op Esther, die wordt bijna geraakt en deinst bang achteruit als Trix meteen daarna nog twee spreuken afvuurt. De derde is raak! Maar Trix is nog niet klaar. Ze is zo bezig met Esther, dat ze niet door heeft dat er nog iemand naast Esther staat. Een spreuk van Pieterse raakt haar. Ze suist door de lucht en beland in een bosje dat naast de muur van de arena staat. Ze voelt zich slap en moe. Alles tolt en langzaam ontstaat er een Zwarte vlek. Trix schud haar hoofd maar de vlek wilt niet weg. Hij wordt groter en groter. Trix raakt de controle kwijt. Alles draait en dan weet ze niks meer.
Als ze haar ogen opent ziet ze het witte, marmeren plafond van de ziekenzaal. Niet alwéér, denkt ze. Ze draait langzaam haar hoofd en ziet een hele horde leerlingen om haar bed staan. Zodra ze doorhebben dat Trix wakker is buigen ze snel over haar heen en beginnen te praten. 'Hé Trix!' zegt Jonathan. 'Je was niet geconcentreerd!' 'Hou je kop Jona, hoe is het Trix?' Sirius kijkt haar grijnzend aan. 'Ik ben zo blij dat je nog leeft,' Lily pakt haar hand. 'Je was geweldig! Gelukkig dat je wakker bent!' Zegt Marlène. 'Die struik heeft je geen goed gedaan, moet je dat zien,' zegt Sirius terwijl hij naar Trix' neus wijst. Lily geeft hem een por in zijn zij. 'Rot op Zwarts, er zit niks hoor Trix,' 'Jeetje die neus!' Zegt James die erbij is komen staan. 'Dat komt echt niet meer goed hoor Trix,' Trix lacht. 'Ik ben ook blij dat ik weer wakker ben, hebben we gewonnen?' Ze kijkt Sirius vragend aan. 'Nou, eh, nee,' zegt hij twijfelend. 'Oh nee, nu moeten we tegen Huffelpuf toch?' Kreunt Trix. 'Ja,' Zegt Sirius. Trix ziet teleurstelling in zijn ogen. 'Nou, van hen winnen we wel,' probeert Trix hem op te peppen. 'Gewoon zorgen dat ik niet weer in de ziekenzaal beland,' Iedereen lacht. 'Ja, makkelijker gezegd dan gedaan,' zegt Jonathan schamper. 'Komt goed,' zegt Marlène. Ze kijkt Jonathan aan. Hij kijkt naar haar en Trix ziet dat hij geen idee heeft wie ze is en waarom ze zo opeens iets zegt. 'En jij bent?' Vraagt hij. 'Goede vraag, wie ben jij?' Antwoord Marlène scherp. 'Zullen we dit even niet hier doen?' Zegt Trix snel. 'Ik wil nu wel weg,' Ze gaat rechter op zitten en voelt dat haar hoofd pijn doet. 'Laten we terug gaan naar de leerlingenkamer,' ze stapt rustig uit haar bed. Met wat hulp van Lily en Marlène strompelt ze naar de uitgang. Helaas heeft Madame Plijster hen door. 'Waar denken wij heen te gaan?' Zegt ze streng. Ze gaat recht voor het groepje leerlingen staan. 'Naar De Drie Bezemstelen madame, we gaan even iets drinken,' zegt James. Sirius grinnikt. 'Nee, zij gaat nergens heen,' zegt Madame Plijster wijzend naar Trix. 'U bent nog ziek, de rest: Ophoepelen! Juffrouw Sylvester heeft rust nodig en die krijgt ze niet met jullie,' Ze neemt Trix over uit Marlène en Lily's handen en laat haar terug strompelen naar het bed waar ze net uit kwam. Onderweg ziet ze Esther liggen. Ze is bewusteloos. 'Esther?!' Zegt Trix. Ze wilt naar haar toe gaan maar Madame Plijster houd haar tegen. 'Juffrouw Stalpeerd heeft uw hulp momenteel niet nodig juffrouw Sylvester,' zegt ze bot en ze duwt Trix zachtjes verder. 'Jullie, Wegwezen! Of ik haal professor Anderling erbij,' dreigt Madame Plijster naar de groep die Trix was komen opzoeken. Met tegenzin loopt het groepje weg en Trix gaat geïrriteerd weer op het ziekenbed liggen. Ze wordt helemaal gestoord van de ziekenzaal. De witheid en de stilte maken haar gek. Ze gluurt stiekem door de gordijnen die om haar bed staan naar Esther. Ze vraagt zich af waarom die hier ligt. Madame Plijster schuift de gordijnen extra goed dicht en beveelt haar aan te gaan slapen. Trix maakt een verveeld geluidje. Ze hoort Madame Plijster naar haar kantoortje lopen. Een deur gaat open en weer dicht en dan is de stilte helemaal compleet. Trix kijkt naar het witte plafond en besluit toch maar haar ogen te sluiten. Wat moet ze anders doen? Ze raakt verzeild in een angstige droom vol Dementors en lichtflitsen.