«دمعة شتا Teardrop»

By mlaz_1

9.8K 403 237

في الأسبوع الاول من فراقنا : كنت أتابع صفحتك الشخصيه بحسابٍ مزيف، أرسلت لك مئه وعشرون رساله، وتحدثت مع أصدقائ... More

مقدمه 💚
تعريف الشخصيات🍂🍃
the scene 1
Section 2
Section 4
Section 5
Section 6
Section 7
Section 8
Section 9
Section 10
Section 11
Section 12
Section 13
Section 14
Section 15
Section 16
Section 17
Section 18
يلا
Section 19
Section 20
Section 21
Section 22
Section 23
Section 24
Section 25
Section 26
Section 27
Section 28
Section 29
Section 30
Section 31
Section 32
Section 33
Section 34
Section 35
Section 36
Section 37
Section 38
Section 39
Section 40
Section 41
مهم تغير اسماء الشخصياااات
Section 42
43
Section 44
Section 45
Section 46 قبل الاخير
Section 47 الاخير الجزء الاول
Section الاخير

Section 3

314 16 6
By mlaz_1

نصلي ع النبي ونذكر الله ♥
..آلَهِمِـ صِـلَيّ وُسًـلَمِـ وُبّـآرَكَ عَلَيّ سًـيّدُنٌآ مِـحً ـمِـدُ عَلَيّهِ آلَصِـلَآهِ وُآلَسًـلَآمِـ🌨🤍

سًـبّـحً ـآنٌ آلَلَه ِآلَعَظٌـيّمِـ سًـبّـحً ـآنٌ آلَلَهِ بّـحً ـمِـدُهِ 🌨🤍
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

أنا الذي مَاتت أغصاني .. وجف ينبوعي .. أنا الذي تحولت جنات عشقي .. مَقابراً لدموعي، ففي هذا الزمن، إذا جَرحت وعذبت يُحبونك .. وإذا حبيت وتعذبت ينسونك، وأنا المُبحر مع العالم على زورق بلا مجداف .. على كف الزمن تائه ولا أدري أين يرميني، فقلبي يصرخ صرخة يمزق بها ضلوعي .. ويصرخ بها إحساسي قائلًا: اشتقت إليك.

..
..
..
..
..

~~~~~~~~««~~~~~»» ~~~~~~~~

وهنا اياد استوعب  انهم هم اصحابه من خمس او اربع سنوات الذي تعرف عليهم من مواقع السوشيال ميديا وكانوا مقربين واصدقاء الي ان تركوه بسبب فتاه تسمي غرام جاء في عقله لثواني ان تكون غرام هي نفس غرام بنت خالته ولاكن نفي هذه الافكار من رأسه..
اياد بأبتسامه:- بجد فرحت اني شوفتكم ع الواقع بس مقولتوليش بتعملوا اي هنا؟!

اسر وهو مازال في صدمته:-انت اللي بتعمل اي هنا...
اها لقد نسيت ان اعرفكم علي اياد وعائلته....

((((اياد يبلغ 28 من العمر جاد جدا في عمله يوجد حزن بداخله لا احد يعرف به ولايظهر هذا مع عائلته شخص مرح ولطيف ولاكن وقت الجد لا احد يتعرف عليه ويقول اتقي شر الحليم اذا غضب نعم هو اذا غضب يجعل الحياه سوداااء فقط علي الجميع تخرج من كلية طب امراض نفسيه وعقليه يمسك العمل مع والده هو ومصطفي رجل اعمال ))))

((مصطفي يبلغ 25 من العمر وهو نفس مواصفات اياد))))

((( نورا سيده لطيفه متواضعه رغم الثراء الذي هي فيه عفويه ربة منزل)))

(((احمد رجل اعمال كبير له اسم بين قائمة الاعمال لديه شركات كثيره متواضع لا يعمل في شئ حرام يتقي الله في اولاده وزوجته)))

اياد..... امممم ميري تبق خالتي وشمس وغرام بنات خالتي بس..
داليدا وهي تبتلع ريقها... واحنا جيرانهم هو انت شوفت غرام... سألت بتوتر..
ضيق اياد عينه وقال.... لا لسه بس انتي متوتره كدا لي يعني؟؟!
داليدا بأبتسامه.... اه لا انا مش متوتره على العموم انا فرحت بأني كمان شوفتك على الحقيقه بدل الفيديوز والصور شكلك احلي منهم... كانت تتكلم ولا تعرف ماذا تقول..

ضحك اياد عليها وقال... ياستي هتفرق يعني المهم غرام صحيت؟!
اسر سريعا... لا مصحيتش كنا رايحين نصحيها بس طلاما قبلتك في طريقي تعالي معايا هننزل سوا وداليدا هتصحيها... ثم ابتسم وهو يبتلع ريقه..

اياد وهو يشك ان هناك شئ ولاكن سيعرف فيما بعد... وانت رايح تصحيها لي قالها وهو يرفع حاجبه..

اسر.... متخفش ياعم دي زي اختي وبعدين احنا صحاب جدا..
اياد... امممم ماشي ماشي يلا تعالي..
نزلوا وذهبت داليدا لغرفة غرام وهي تدعوا ربها ان يمر التعارف علي خير فهي متأكده ان غرام لاا تعرف من هو اياد ابن خالتها اقصد شكله ولاكن حسنا سوف نري فيها بعد ماذا سيحدث والان وقت ايقاظ الوحش النائمة وضحكت ضحكه شريره وجلبت الماء الذي يوجد علي الطاوله وفجأءه...

ياحيوااااااااااانه والله لربيكي ياداليدا الكلب... قالتها غرام وهي تقوم مفزوعه من السرير بسبب الماء البارد نعم فهم في بداية فصل الشتاء......

داليدا وهي تجري وتحاول اقفال الباب من الخارج.... اهدي ياسطا بس كنت بهزر اي مبتهزرش يارمضان...
كل هذه الضوضاء وصلت لهم وهم يجلسون في الصالون...
احمد بأستغراب... اي الاصوات  والرزع دا؟؟
شمس بملل... داليدا كانت بتصحي غرام وغرام متعصبه متعودين ونتوا كمان هتتعودوا الببت بق بيتكوا..

غرام وهي تحاول فتح الباب بعصبيه....دليداااااا افتحي الزفت دا وربنا لكون قتلاكي ياحيوانه ياكلب البحر..
داليدا وهي تحاول التمسك بالباب جيدا..... ياريمو اهدي والله فضلت اصحيكي وانتي اللي مش صحيتي الله اعملك اي...

تركت غرام الباب وقالت.... ماشي ياداليدا ماشي زودتيها اوي هغير ونازله مشوفش خلقتك عند الاوضه فاهمه...

داليدا بعدما احست بأن غرام ابتعدت عن الباب تركته ولكنها تفاجأت ب غرام تفتح الباب بسرعه والقت عليها دلو ماء...

غرام بأبتسامة نصر.... جايه يادولي ع الفطار اسبقيني...
نظرت لها داليدا بصدمه وقالت وهي تحاول ان لا تبكي.... مستنياكي عااااااااااااااا....

دخلت غرام سريعا واغلقت الباب.. وذهبت لتفعل روتينها اليومي..

نزلت داليدا وهي غارقه بالماء ووجها عليه علمات الغضب حاول الجميع ان يكتم الضحك وهي تقف امامهم تنقط ماء... وقالت....اضحكوا اضحكوا اصل تفطسوا....

عندما قالت هذا الجميع بلا استثناء وقعوا من كثرة الضحك وهي غضبت وذهبت لبيتهم لتغير ملابسها وترجع مرا اخري...وارتدت داليدا

نزلت غرام ووجهها بارد تضع يديها في جيوب بنطالها الذي كان عباره عن

رفعه شعرها علي هيئة ذيل حصان وترتدي لكلوك بيتي في قدميها لونه اسود وعلي وجهها اثار النوم...

وكانت تدخل في نفس الوقت داليدا وهي تنظر لها بحقد وغرام تنظر لها بأبتسامه مستفزه..
غرام لداليدا...اي يادولي كنتي فين ياحبيبتي؟؟
داليدا وهي تنظر لها بغل....في بقره بديل كلب دلقت عليا مايه فاروحت اغير...
غرام وهي ترفع حواجبها بتفاجأ وقالت...لي بتقولي علي نفسك كدا وذهبت لكي تسلم ع خالتها والجماعه وتركتها في صدمتها...

غرام وهي تبتسم وتدخل من باب الصالون....اهلا اهلا نورتونا والله لم تنتبه علي اياد الذي عندما دخلت فمه يكاد يسقط من الصدمه انها هي ياالهي...
واسر ينتظر رد فعل غرام عندما تلتف وتراه...ونظر من باب الصالون وجد داليدا تقف وهي متوتره وتنظر له بمعني الا يوجد حل هز رأسه نافيآ...

غرام وهي تحتضن نورا...وحشتيني اوي ياخالتوا اخبارك عامله اي...
نورا...انتي اكتر ياحبيبتي انا الحمدلله احلويتي ياريموا بس دبلانه زي الورده كدا لي..
غرام بضحكه خفيفه...من السهر بس ياخالتو..عمو احمد اخبارك ثم احتضنته بشده فهي تعشقه مثل والدها...
احمد بأبتسامه...بخير طول مانتي بخير ياغرام يابنتي..
غرام...اشك انك بخير بس  مش وقتوا..
ذهبت لمصطفي نظرت له لثواني وهي تتذكر انها رأت نفس الملامح ولاكن اين حسنآ هي تذكرت ولاكن نفت كل هذا امام اياد الذي ماذال في صدمته...
اخذ مصطفي غرام في احضانه وقال..وحشتيني يابنت خالتي...
غرام....انت اكتر يامصطفي اخبارك عامل اي...
مصطفي...بخير طول مانتي بخير..

التفت غرام لكي تسلم ع اياد ولاكن صدمه انه هو ياالهي لماذا ظلوا ينظروا كثيرا لبعضهم البعض ابتلعت ريقها وهو ايضا كادت تدمع ولاكن خالتها اي يابنتي واقفين زي الصنم كدا لي؟؟؟؟
غرام وقد انتبهت ع نفسها ولاكن ماذالت الصدمه تحتلها نظرت لداليدا واسر هزو اكتافهم بأنهم لم يكونوا يعلموا..

مد اياد يديه لكي لا يثير الشك فيهم وقال بأبتسامه ولاكن مختلف تعبر عن مشاعر كثيره.... عامله اي طمنيني عليكي..
مدت يداها وبادلته التصافح ورفعت رأسها بنظرت قاسيه ووجه خالي من التعابير... انا كويسه اخبارك انت يا يا هه يابنت خالتي..
اياد.... كويس الحمدلله..

ميري... يلا ياجماعه الفطار جاهز..
ذهب الجميع وظل غرام واياد كما هما ولم ينتبهوا ان الجميع ذهب..
جاءت غرام لتتكلم ذهب وتركها اياد وكان قاصد..

غرام في نفسها... الايام الجايه هتبق خطيره وضحكت بسخريه علي قدرها  وذهبت خلفهم جلست بجانب احمد لانها لن تجلس في المقدمه كما تعودت لانه الكبير وايضا وايضا خالد يجب احترام الكبير جلس بجانبها مطصفي وشمس وامامها اياد وبجانبه داليدا واسر.. واحمد علي رأس الطاوله من اليمين وخالد من الشمال تجلس نورا بجانب احمد وميري بجانب خالد وشرعوا في الافطار...

ظل اياد ينظر لغرام دون ان تنتبه ولاكن هيهات فهي غرام كانت منتبهه ولاكن لا تنظر له لاحظ احمد عدم تناول غرام وتلعب فقط بالشوكه في الطبق.وشارده..

احمد بأبتسامه وهو يربت علي ظهر غرام... مالك يابنتي مش بتاكلي لي؟؟!
ميري... اتكلم انت بق ياحمد ياخويا مش بتاكل غير طاقه واحده في اليوم...
غرام نظرت لامها وقالت لاحمد بأبتسامه... لايا انكل متشغلش بالك انا بس مش متعوده اول ماصحي افطر..

داليدا وهي تمضغ الطعام... ايوا يانكل صدقها لانها فعلا بتاكل في الكليه....
خالد وهو يضرب ابنته علي جبهتها برفق... متتكلميش والاكل في بقوك يااستاذه..
داليدا وهزت رأسها دليل علي موافقتها..

مصطفي....بجد ياجماعه هونتوا علينا واحنا لسه مكملناش تلت ساعات علي بعض...
خالد بأبتسامه...انتوا بقيت عيلتنا مفيش داعي للكلام دا احنا عيله واحده مش مهم نفس الاسم بس الرابط اللي بينا اقوي صدقني يابني...

غرام وهي تستأذن...بعد اذنكوا ياجماعه فوني بيرن هرد...
نورا...اذنك معاكي..
نظر لها اياد وشك في ان تكون ارتبطت بأحد اخر...
مالت عليه داليدا وقالت...متخفش مش مرتبطه هتلاقي فون من الشغل..
نظر لها اياد وكأنه يتوعد لها...
داليدا بهمس..اي يالمبي انا مال الله..

شمس...بعد اذنكوا ياجماعه البيت بتكوا بق انا هطلع اذاكر لان امتحاناتي بتخبط ع الباب والله 😂...
اياد بأبتسامه..لو احتجتي اي حاجه انا موجود..
مصطفي....ولي مش انا..
اسر...انا موجود ياجماعه خلاص...
شمس بضحكه...شكرا ليكوا كلكوا والله بس محمد وميرنا جاين نذاكر سوا ولو احتجنا حاجه هنروح للكبير اللي هو اياد طبعا...
اسر...وووواااااطييييييه..
شمس.....ميرسي🙂
مصطفي....هههههههه اي ياعم اسر اياد احسن مننا في الهندسه..
اسر بغيره...عرفت منين انها في هندسه؟؟!
مصطفي...اممم بقينا صحاب وحكيتلي على كل حاجه تخصها وفي حاجه كدا حكتهالي عنك بس وعدتها مقولش لحد ومش هقول...كان يقول له هكذا لكي يبعد الغيره عنه لانه يعتبرها مثل اخته وصديقته لا اكثر....

اسر نظر له بسرعه فائقه...قالت اي قالت اي؟؟!
مصطفي يتصنع عدم الاهتمام...انا وعدها مقولش لحد يلا ياجماعه انا هطلع اريح شويه..

غرام قبل ان يذهب لغرفته وقالت بجد ....اسمعوني الاول بليل الساعه تسعه يكون الكل في المجلس ضروري يلا وخدوا راحتكوا البيت بيتكوا...ماما انا هخرج اجيب شوية طلبات للبيت وفي شوية حاجات نقصاني وناقصه شمس هجيبها واجي حد عاوز حاجه اجيبها ونا جايه؟؟؟
احمد...سلامتك ياحبيبتي محتاجه فلوس او اي حاجه..
ابتسمت غرام رغم الذي هم فيه يسألها...لا يانكل شكرا معايا لو احتجت هقولك متقلقش..
احمد بأبتسامه..تمام ياحبيبتي خلي بالك من نفسك...
غرام...اكيد يلا see you
نورا...خدي اياد معاكي يسعدك في شيل الحاجات...نظر لها اياد كان سيرفض ولاكن فرصه رائعه..
غرام سريعا...لا لا نورا انا بسرعه وهكون هنا...
اياد وهو يبتسم بخبث..لا لا مينفعش اكون موجود وتروحي لوحدك وبعدين انا هشتري ليا شوية حاجات...نظرت له غرام بغضب وقالت..تمام مستنياك..ذهبت لغرفتها ارتدت كوتشي ابيض ونزلت وجدته يمسك هاتفه يتصفحه عند الباب ينتظرها..
تخطته غرام وهي تقول...يلا.

نظر لها نظره بمعني حقا..
وهم في طريقهم للمول بالسيارة اياد....كان يسود صمت قاتل وهي تتصفح هاتفها وهو تاره ينظر للطريق وتاره لها دون ان تلاحظ وقرر كسر الصمت وقال لي......نكمل الروايه البارت الجاي ياحلوين 🤍😋

«««««««««««««««««««««««««««««««««««««

دعم دعم دعم وشيييير كتيييير كتييير كتييير عشان انا بتعب والله ياجماعه...
كومنت تحفيزي ❄🤍
نلتقي غدا بأذن الله🌨❄

Continue Reading