- Yonghwa's
Mata aku terkedip - kedip melihat dia yang tiba - tiba mengangkat kepala lalu memandang aku . Senyuman kecil yang tadi terukir aku padam .
" Wae ? " Soal dia tiba - tiba . Ah , mungkin terperasan dari tadi aku sibuk memandangnya . Aku gelengkan kepala perlahan .
" Aniya . " Mata aku larikan pada tag namanya . Aku tersenyum kecil .
" Tag nama awak , terbalik . " Ujar aku lalu bangun dari duduk . Barang aku kemas . nak lekas beredar . Jantung ni bukan boleh duduk lama - lama dengan crush . Gatal !
" Jakkamman . " Selepas tiga langkah dibuat , suara dia menghentikan langkah aku .
" Naekoya , " Dia turut bangun dari duduk lalu berjalan ke arah aku . Buku berwarna biru di pegangannya dia hulurkan kepada aku .
" Buku dekat awak tu , saya punya . " Aku pandang buku biru di tangan aku . Sticker yang tertulis namanya di muka buku aku pandang
" Ark mian . " Cepat - cepat aku pulangkan buku miliknya . Buku kami bertukar tuan . Dan dia mula beredar . Aku tersenyum kecil .
Ting ting ting ting
Loceng sekolah berbunyi menandakan masa rehat sudah tamat . Aku turut ambil langkah beredar ingin ke kelas .
Buk
" Ahhh , mian mian . " Lelaki yang tadi melanggar aku mula mencangkung . Mengutip buku kepunyaan aku yang tadi jatuh akibat berlanggar tubuh denganku .
" Eo ? Choi Yonghwa ? " Nama aku disebut buat aku memandangnya .
" Nae ? "
Dia senyum menampakkan barisan gigi putihnya .
" Aku ingat nama kau Hwayong . Annyeong , nan Kim Hanbin ibnida . " Dia bangun bersama buku aku di pegangannya . Aku berdiri menghadap lelaki itu . Dia kenal aku ?
Aku menundukkan kepala tanda membalas sapaannya .
" Kau tak kenal aku ? " Aku kekal diam . Namun dia tersenyum . Sekali lagi .
" Aii , kita sama kelas . Kau tak pernah nampak aku ke ? " Dan kalini aku benar - benar terdiam terkaku tercengang . Nampak sangat aku tak ambil tahu keadaan sekeliling .
" Diorang cakap kau ni pendiam . Jadi betullah . "
" Buku saya , " Tangan aku hulur meminta buku aku padanya . Dia berikan buku tersebut .
" Kajja masuk kelas sama - sama . " Ajaknya . Aku hanya menganggukkan kepala menyetujui ajakannya .
" Yonghwa , "
Aku pandang Hanbin dari tepi .
" Chingu-haja , uri . "
IF YOU FIND THIS STORY UNEXPLAINABLE, IT IS. BEGITULAH JALAN CERITA YANG SAYA TULIS UNTUK CHANCE DAN CERPEN SAYA YANG LAINNYA. VERSI BUKU INI, BUKAN VERSI SEBENAR. PLOT DAN SCENARIO CERITA INI HANYA SEKADAR CERPEN.
Memang niat saya dari awal untuk buat full version tetapi kerana kesuntukan masa sebagai pelajar, dan keinginan saya untuk tetap menulis, jadi saya jadikan prnulisan saya sebagai cerita pendek. Maaf atas segala kekurangan.
Arigatou.
-
<3 : book cover designed by jimengkim