Complicated love-복잡한 사랑

By sha_w0

7K 897 175

Cerita cinta yang sangat rumit kerana terdapat banyak halangan dalam percintaan antara Blackbangtan ini.Dan y... More

Watak
School
School-1
Haish-2
🌻-3
🌻- 4
🌻- 5
🌻- 6
🌻-7
🌻-8
🌻-9
🌻-10
🌻-11
🌻-12
🌻-13-Chat
🌻-14
🌻-15
🌻-16
🌻-17
🌻-18
🌻-19
🌻-20
🌻-21 *Jisoo post*
🌻-22 *Jin post*
🌻-23 *Jungkook post*
🌻-24 *Jennie post*
🌻-25 *Jimin post*
🌻-26 *Rose post*
🌻-27 *Lisa post*
🌻-28 *Taehyung post*
🌻-29
🌻-30
🌻-31
🌻-32 Meet Jungkook families
🌻-33
🌻-34
🌻-35
🌻-36
🌻-37
🌻-38
🌻-39
🌻-40
🌻-41
🌻-42
Happy birthday Jungkook 🐇💜💜
🌻-43
🌻-44
🌻-45
🌻-46
🌻-47
🌻-48 -Jennie-
🌻-49 -Kes Jennie diculik-
🌻-50 -Sana awak-
🌻-51
🌻-52
🌻-53-kesensaraan Jennie-
🌻-54
🌻-55
🌻-56
🌻-57
🌻-58
🌻-59-1 minggu kemudian.
🌻-60
🌻-61
🌻-62
🌻-63
🌻-64-Jungkook mulai berubah-
🌻-65
🌻-66-Taehyung tahu?-
🌻-67
🌻-68
🌻-69
🌻-70
🌻-71
🌻-72
🌻-74
🌻-75
🌻-76-💔
🌻-77
🌻-78
🌻-79
🌻-80
🌻-81
🌻-82
🌻-83
🌻-84 /Why Lisa?/
🌻-85
🌻-86
🌻-87
🌻-88
🌻-89
🌻-90
🌻-91-Cracks
🌻-92
🌻-93
🌻-94-pesta?-
🌻-95
🌻-96
🌻-97-My last day here
🌻-98-cry-
🌻-99-New Zealand
🌻-100-Jesy dah sedar-
🌻-101
🌻-102-3 Years later-
🌻-103
🌻-104 :Kejutan
🌻-105-❤️-
🌻-106-The day-
🌻-107-🤭-END
🌻-108-BONUS-

🌻-73

32 6 0
By sha_w0


*No matter what happens I will never interfere again*

----------

Dari kejauhan seseorang sedang tersenyum sinis lalu menangkap gambar Jennie bersama keluarga Jeon.

"Hmm,kau tak ikut apa yang aku cakap.Dan sekarang kau tengah bergembira dengan keluarga dia pula.Okey kau yang nak kan" Katanya lalu jalan meninggalkan tempat itu.

--------------

Lisa dan Taehyung berjalan pergi ke tempat Suga,Rm dan Jhope berada.

"Jennie mana?" Tanya Lisa.

"Dia ikut adik Jungkook tadi" jawab Rm.

"Hah? Pergi mana? Si jongkook ada tak?" Tanya Lisa lagi.

"Adalah,sekarang dorang pergi mana aku tak tahu." Jawab Rm.

"Aku call Jennie dulu" kata Lisa.Dia mengeluarkan handphonenya dari poket seluarnya lalu dia menekan nama Jennie.

~kring~kring~

Tit

"Hello Lisa?"

"Awak dekat mana Jen?"

"Saya dekat restoran dekat-dekat sini juga,Saya dengan Jesy,puan Jeon dengan Ju-jungkook."

"Nak saya datang sana tak? Kita belum habis shopping lagi"

"Tak payahlah.lepasni saya pergi rumah keluarga Jungkook.Saya tidur satu malam dekat sana."

"Mwo?!! Buat apa?"

"Jesy dengan puan Jeon yang suruh,saya memang tak nak tapi saya rasa bersalah pula kalau tak pergi."

"Ahh baiklah kalau macam tu.Tapi,kalau si Jungkook ada buat-buat apa-apa dekat awak atau sakitkan awak bagitahu saya! Nanti saya belasah dia!!"

"Heheh Nee Lisa.Okeylah saya tutup dulu yah,Jesy dah panggil tu"

"Hmm Nee."

Ttuuut

Lisa menghela nafas.

"Jadi? Jennie dekat mana?" Tanya Taehyung.

"Dia dengan keluarga Jungkook,
dan dia tak ikut kita shopping nanti,sebab dia balik dengan dorang,sekali tidur sana satu malam."

"Hah? Si Jungkook tak marah ke?" Jhope menganga di hadapan Lisa.

"Entah aku pun tak tahu" Lisa mengangkat bahu.

"Sudahlah baik kita cari Jisoo dengan Rose" kata Lisa yang diangguk oleh Taehyung.

--------------

Jennie pun menutup handphonenya lalu,kembali semula ke meja setelah Jesy memanggilnya.

"Siapa yang call tadi unni?" Jesy mengangkat kening tanda ingin tahu.

"Kawan unni" Jawab Jennie singkat.

"Oh.Jomlah unni kita gerak tak sabar nak main dengan unni" kata Jesy lalu menarik tangan Jennie.

"Jesy unni belum beli berus gigi,Colgate dengan pakaian da-dalam lagi" kata Jennie sambil berbisik kepada Jesy.

Jesy tertawa lalu meminta puan Jeon dengan Jungkook pergi kereta terlebih dahulu.

"Eomma,oppa pergilah kereta dulu.Jesy dengan unni nak beli barang-barang unni sekejap."

"Oke.Jungkook kamu pergi temankan mereka" kata Puan Jeon.

"Tidak!!" Kata Jesy dan Jennie serentak.

Puan Jeon dan Jungkook saling berpandangan.Kenapa dengan dorang berdua ni?

"Oppa tak boleh ikut eomma! Kita orang berdua saja!" Kata Jesy.

"Yelah-yelah.Jungkook mari" Puan Jeon menarik anak lelakinya itu.

Kemudian Jungkook menghela nafas lega.Begitu juga dengan Jesy dan Jennie.

"Nasib baik Jesy faham" Jennie membelai rambut Jesy lembut.

"Mestilah unni,Jesy pun yeoja juga" Jawabnya.

Jennie tersenyum lalu mengajaknya membeli barang-barangnya.

------------

Di dalam kereta,Puan Jeon melirik Jungkook yang sedang leka bermain handphone,Puan Jeon rasa kalau Jungkook tak banyak layan Jennie,jadi dia tahu kalau diaorang ada problem.

"Jungkook" Puan Jeon memanggilnya lembut.Kemudian Jungkook menjawab panggilan Eommanya.

"Nee eomma?" Tanyanya.

"Eomma bukan nak masuk campur urusan kamu,tapi eomma tengok kamu dengan Jennie macam ada masalah saja." Kata puan Jeon.

"Tak ada apalah eomma.Itu perasaan eomma saja" jawabnya.

"Tapi Jungkook,kamu bukan macam yang dulu lagi.Kalau ada jennie tak habis-habis nak berkepit sekarang pula kamu tak layan dia pun.Becakap pun tak ada.Kalau ada masalah terus terang saja dengan eomma.Eomma kenal sangat dengan kamu Jungkook" Puan Jeon memegang tangan anaknya
Itu.

Jungkook menghembuskan nafas pelan.Lalu dia menatap puan Jeon.

"Jungkook sayangkan Jennie eomma,tapi Jennie yang buat Jungkook macam ni." Jawabnya.

"Kenapa?" Tanya puan Jeon.

"Sejak Jennie kembali ke sekolah lepas dari penculikan tu,dia dah jadi orang lain.Dia dah tak sukakan Jungkook eomma,dia macam benci sangat dekat Jungkook" Jungkook menunduk.

Puan Jeon memegang dagu Jungkook lalu menaikkan sedikit kepalanya agar dia bertatapan dengan puan Jeon.

"Jennie mesti ada sebab sendiri buat macam tu dekat kamu Jungkook.
Eomma tengok Jennie memang sayangkan kamu" katanya melembutkan hati anaknya.

"Mustahil Eomma! Dia mungkin memang dah tak sukakan Jungkook.Eomma tahu tak betapa sakitnya hati Kook bila tahu dia hilang.Sakit menunggu dia begitu lama.Tapi bila dia kembali kenapa semua jadi macam ni" Kata Jungkook dengan suara serak.Dia menangis ternyata.

Puan Jeon dengan pantas mengusap air mata Jungkook.Kemudian menggosok-gosok belakangnya agar sedikit tenang.Ini pertama kalinya dia melihat Jungkook nangis pada umurnya yang sekarang.

"Sudahlah Jungkook.Jennie mesti akan baik-baik dengan kamu nanti" katanya.

"Tidak akan!" Kata Jungkook pelan namun masih boleh didengari oleh puan Jeon.

Tak lama kemudian Jennie dan Jesy datang dengan membawa barang-barang yang dibeli tadi.

Tok tok

Pintu kereta diketuk oleh Jesy.Puan Jeon pun menekan butang kunci lalu Jesy membuka pintu.

"Maaf lambat" kata Jennie.

"Anni.Tak apa Jennie" jawab puan Jeon.

"Eomma Jesy beli ni tadi,sebab masih lapar" katanya sambil menunjuk pizza cheese.

"Guna duit siapa?"

"Jennie unni belanja" katanya sambil tertawa.

"Kamu ni,nanti eomma ganti duit kamu ya Jennie"

"Eh tak payah Eomma.Jennie ikhlas,tak payahlah nak ganti-ganti" jawab Jennie.

Puan Jeon lalu tersenyum "Iyalah Jennie,terimah kasih ya" Jennie mengangguk lalu membalas senyuman Puan Jeon.

Jesy kemudian mahu menyuapi puan Jeon pizza cheese itu,namun dia mendapati bahawa mata Jungkook sembab dan merah seperti baru habis menangis.

"Eoh? Oppa nangis ke? Hahaha kenapa?" Katanya sambil tertawa.

"Ish mana ada! Kacau dahlah kamu ni Jesy"

"Heleh tipu! Habistu kenapa mata merah dan sembab macam tu!" Kata Jesy tak mahu mengalah.

"Masuk habuklah apalagi!" Jawabnya.

"Masuk habuk apanya.Oppa dalam kereta kot,macam mana pula habuk boleh masuk.Cermin pun bertutup dari tadi.Mengaku sajalah kalau oppa baru habis nangis." Ejek Jesy pada Jungkook.

Jungkook menutup telinganya lalu menolak Jesy ke belakang.

"Jangan kacau oppalah! Pergi sana!" Katanya.

"Eleh.Pondan!" Kata Jesy lalu menyendarkan badannya ke kerusi.

"Jesy sudah.Pakai seatbelt kamu tu" kata puan Jeon.

Jennie pun membantu Jesy memakai seatbelt kerana Jesy memegang kotak pizza itu.

"Thank you unni"

"Sama-sama"

Puan Jeon yang melihat mereka dari cermin pun tersenyum.

--------------

Jam 6:50

Di rumah blackpink.

"Ahh,kenapalah Jennie setuju nak tidur sana." Kata Rose sambil melipatkan kedua tangannya di dada.

"Tulah! Kalau si jungkook buli dia nanti macam mana" kata Jisoo pula.

"Apa susah kita sediakan pisau,kayu besbol dan ni" Lisa menunjuk tangannya.

"Betul tu! Ish malas betulah macam ni"

"Kan! Betul betul betul!!"

"Ih tak puas hatilah macam ni!"

"Apa juga yang Jennie nak buat sana!"

"Mesti jadi orang gaji"

"Atau dia kena seksa"

"Ih tak mungkin! Adapun nanti Jennie kena suruh cuci tandas"

"Eh teruknya! Kotor kot tandas tu"

"Kan Jennie tu dahlah pembersih!"

"Haah!"

Makhluk-makhluk hidup di hadapan mereka sudah ternganga dan ada yang sedang menutup telinga.

Ya orang-orang itu adalah V,Jin,Jimin,Suga,Rm dan Jhope.Mereka berenam mahu berehat di rumah blackpink sekejap.

"Dah kenapa pula dengan bini-bini korang ni" kata Suga.

"Tulah aku pun tak faham apa yang dorang cakap.Yang aku dengar cuma nyonye nyonye nyonye je" kata Jhope.

"Aku pun tak tahulah apa kena dengan dorang ni" kata jin yang masih menganga.

"Apa korang cakap? Aku tak dengar" kata V yang sedang menutup kedua telinganya.

"Bengang nyelah kau V" suga menarik tangan V dari menutup telinganya.

"Hei yeoja-yeoja yang ada kat sana! Jauh sangat hayalan korang eh. Jungkook dengan Jennie mesti tak bercakap langsung dekat sana.Yelah tengok je sekarang dorang macam mana,adakah sampai nak jadi orang gaji,cuci tandas semua.Kamu bertiga ni kan" kata Jimin sambil menggelengkan kepalanya.

"Baru kalini kau jadi pintar kan jimin" kata Namjoon.

"Kau je yang baru tahu aku pintar!!" Jawab Jimin.

"Cih" Namjoon memutarkan bola matanya lalu mengunyah snack yang baru saja dia buka.








Continued

Continue Reading

You'll Also Like

373K 14.7K 95
"Aku sayang Eshal sehingga hujung nyawa. Tapi, aku sayang kau buat selamanya" FAREL GIBRAN "The mark of a true crush... is that you fall in love firs...
5.4K 200 23
Aku ada ramai cousin lelaki and aku suka cousin aku tapi kadang2 perasaan tu bertukar-tukar. Aku keliru dengan perasaan aku sendiri.
13.7K 1.6K 52
Dalgona Coffee? Ya, itulah detik bermulanya pertemuan mereka. Sejenis minuman itulah yang menjerat perasaan Song Jiah terhadap Namjoon. Cinta pandang...
1.1M 117K 93
Pernah dengar nama Angelo ? Siapa dia ? Sisi jahat Tengku Azhar Azeem ? Bukan, itu lain lagi. ELVIEN ANGELO adalah jejaka yang tak kena dengan umur...