~Joel~
On tammikuun ensimmäinen päivä ja olemme palaamassa Leviltä Helsinkiin. Olimme viettämässä joulua ja uuttavuotta siellä. Olimme vuokranneet sieltä suurehkon mökin 285m² neliötä. Kyllä sinne 12 miestä tai niiden alkua mahtui. Osa Crewistä sekä Olli ja Tommi, tulivat eri autolla, eli kaikki he, jotka tulivat Oulusta. Me kaikki Stadilaiset tulimme Jannen kyydillä.
Janne heittää minut, poikaystäväni -tutummin Aleksi- ja Nikon, tuon pitkän bruneten asunnolle. Haemme Rillan sieltä. Koira oli hoidossa siellä sillä aikaa, kun olimme lomalla. Kukaan naisista ei ollut mukanamme, joten Minna Nikon naisystävä, piti Rillasta ja Rommista huolta.
---
"Kiitos vielä ja moikka!" Aleksi kiittää ja sulkee Nikon ja Minnan asunnon oven.
Pääsemme kotiin. Kävelimme Aleksin ja minun yhteiselle asunnolle, sillä ei meillä mitään autoa ollut. Tulimmehan Jannen kyydillä Nikolle. Onneksin Niko asuu noin 2km päässä Aleksilta, siinä tuli myös Rillalle hyvä lenkki.
Kello on 09.23. Istun asuntomme sohvalla, kun Aleksi purkaa omia tavaroittaan makuuhuoneessa. Myös Rilla änkeää sohvalle viereeni ja alkaa pukkia kättäni, vaille rapsutuksia ilmeisesti. Nostan vasemman käten koiran päälle ja alan rapsuttamaan tätä.
Aleksi kävelee pois makuuhuoneesta ja tulee viereeni istumaan kumartuen ylitseni rapsuttamaan myös Rillaa.
"Mäkin käyn purkamassa mun tavarat!" Ilmoitan ja nousen sohvalta.
"Okei. Mä teen jotain syötävää vähän." Hän tokaisee ja lähtee keittiöön.
Menen makuuhuoneeseen ja avaan urheilukassini vetoketjun. Alan nostella vaatteita pois laukusta ja erottelen pyykkiin menevät ja kaappiin menevät vaatteet toisistaan. Laitan likaiset vaatteet likapyykki koriin ja siirrän puhtaat/käyttämättömät vaatteet vaatekaappiin.
---
"Mä lähden käyttämään Rillan iltalenkillä." Aleksi kertoo tullessaan antamaan suudelman minulle keittiöön.
"Okei. Ei oo mitään kiirettä kotiin." Vihjaan huvittuneena. Aleksi vain pyöräyttää silmiään.
Aleksi lähti juuri ovesta ulos. Nyt alan valmistella meille romanttista kynttiläillallista. Teen spagettia ja jauhelihakastiketta. Ruokajuomana toimii punaviini.
Alan kattamaan pöytää, ruoka on pian valmista, joten asettelen lautaset, viinilasit ja aterimet pakoilleen. Laitan pöytään myös kynttilöitä ja sytytän ne, eikä meidän punaviini pulloa sovi unohtaa.
Ajoitukseni on täydellinen. Kuulen ulko-oven aukeavan ja hetken kuluttua se napsahtaa takaisin kiinni. Aleksi kävelee keittiöön Rillan pyöriessä jo jaloissani.
"Joel?" Aleksi sanoo kysyvänä, nähdessään ruokapöydän.
"Yllätys." Sanon hiljaa ja halaan toista takaa päin.
"Sä oot ihan, kiitos." Aleksi sanoo ja kääntyy kasvotusten kanssani.
"Vain parasta sulle." Sanon ja ohjaan toisen paikalleen istumaan.
Tarjoilen tällä ruoan ja kaadan punaviiniä tämän lasiin. Syömme ja juttelemme kaikessa rauhassa. Aiheemme hyppivät töistä lomaamme ja takaisin työ juttuihin. Meitä ei häiritse puha töistä samalla lailla, koska työmme ei tunnu työltä samalla tavalla, eikä meillä ole mitään työaikaa vaan töitä tehdään niin kauan ja paljon, kuin vain suinkin jaksaa.
---
Kävimme juuri saunassa, jonka olin laittanut lämpeämään. Se meni aikalailla kuherteluksi ja pussailuksi, mutta sitähän romattiselta illalta kai odotetaankin. Pussailua ja söpöstelyä.
Nyt olemme kääriytyneenä vilttiin sohvalle ja edessämme on illalliselta jäänyt punaviinin loppu ja viinilasit. Aloitimme katsomaan Romeo ja Julia elokuvaa, juoden samalla romanttisesti viinejämme.
On tämäkin ilta. Viiniä, hyvää ruokaa, sauna, elokuva ja maailman söpöintä seuraa. Voiko enää romanttisemmaksi mennä, tai voiko tätä hetkeä pilata jollain. Vastaus on, ei. Olen suunnitellut tätä iltaa koko uuden vuoden tämän päiväisen automatkan. Onneksi sain toteuttaa sen, ilman sähellystä.
"Kiitos Joel. Tää on ollut ihana ilta." Aleksi kiittää, ja suutelee minua huulille vastaan tähän eleeseen.
"Ole hyvä rakas." Sanon tälle ja muiskautan pusun tämän poskelle vielä.
---
Eka luku. Nyt kommentit tulille! Haluan teidän mielipiteen tähän! Ja kyllä Joel ja Aleksi on siis jo yhdessä tässä kirjassa. Mutta ei tässä silti draamalta vältytä😉. Nähdään huomenna uuden luvun parissa.