Jag trodde det var mamma så jag öppnade. Men jag hade fel. Ett stort fel... Killarna stod där utanför.
-Hej, jag är Oscar och dem 3 andra är Omar, Ogge och Felix.
-TJAAAAA skrek dem alla i kör.
Jag kollade ner eftersom jag tyckte det blev pinsamt..
Vi stod bara och stirrade tills en av killarna Oscar tror jag han hette började babbla på och jag greppade inte riktigt vad jag sa utan drömde om annat och sa "mm" till allt han sa, tills jag hörde den sista meningen.
"Då träffas vi vid gläntan imorgon klockan 6"
visste inte riktigt vad jag skulle säga så jag sa "ja okej" och stängde dörren. Nej vad har jag gjort. Jag har tackat ja till att träffa några killar jag inte ens känner. Kan väl säga att jag är sjuk eller något.. Jag gick med tunga steg mot mitt nya rum. Jag tog upp mobilen och gick direkt in på sms, jag smsade min bästa vän Cornelia, eller Corre som jag kallar henne.
"Hallå det var typ några killar som kom och knackade på åh, jag orkar inte vara här ringer dig ikväll och förklarar."
Hon svarade efter typ 1 sekund med tanke på att hon är väldigt social med sin mobil.
"Ja men ta det lugnt Lovisa haffa på du"
Jag rynkade ögonbrynen och stängde av mobilen och gick ner till köket. Där stod också mamma och lagade mat.
-Ska vi äta gammal pasta till mat också?
-Sluta nu!! Du får nöja dig med hur det är nu!
Jag satte mig vid mat bordet och började hålla på med mitt hår, tills jag blev avbruten.
-Du jag träffade några killar på vägen hem, dem var verkligen trevliga du borde vara med dem lite mer, sa mamma.
-Ja du mamma.
Klockan tickade och jag började bli trött. Jag bytte om till min pyjamas och somnade sakta.
Nej idag händer det..
Hated, Loved, Wrong or Right?
By isabelleazad
-Så här är nya huset, sa mamma glatt -Men wow, det var snyggt, sa jag med en suck. Jag gick in genom den knar... More