® 𝐓𝐔𝐀𝐍 𝐌𝐔𝐃𝐀 𝐋𝐄𝐎𝐍�...

By RysnahLyanna

993 164 16

TIDAK dapat di bayangkan jika seorang perempuan menjadi bodyguard. Dan boss besarnya pula seorang lelaki. Jan... More

𝐇𝐈𝐒 𝐁𝐎𝐃𝐘𝐆𝐔𝐀𝐑𝐃 ⚔️
𝐏𝐑𝐎𝐋𝐎𝐆 ⚔️
𝐁𝐀𝐁 01 ⚔️
𝐁𝐀𝐁 02 ⚔️
𝐁𝐀𝐁 04 ⚔️
𝐁𝐀𝐁 05 ⚔️
𝐁𝐀𝐁 06 ⚔️
𝐁𝐀𝐁 07 ⚔️
𝐁𝐀𝐁 08 ⚔️

𝐁𝐀𝐁 03 ⚔️

70 15 0
By RysnahLyanna

"TUAN. Kecederaan lengan lebih teruk dari dijangkakan perlu berehat selamat sebulan." Pengawal peribadi Lo'renzo Bianchi itu menyapa bos besarnya yang sedang ralit membaca surat khabar.

"How's Leo? Puas hati?" Mata Lo' renzo berahli kepada si anak pula.

"Sorry daddy." Jawab Leonard tanpa riak.

Lo'renzo menggeleng kepalanya. "Kamu bernasib baik mereka tak bunuh kamu. Kalau tak, mungkin kamu dah tak dapat berdiri disini."

"Leo kamu terlalu kelam-kabut. In this situation, kita tak cari siapa yang paling kuat. Tapi, kita cari siapa yang lebih tua dan siapa yang lebih muda."

"Daddy saya ada cara saya sendiri." Leonard memberi jawapannya sendiri.

Lo' renzo tersenyum memandang anak lelakinya sebelum berdiri dari tempat duduknya dan beredar. "I'm understand. Tapi jangan salah langkah."

Leonard mengangguk perlahan. Leonard kemudian membelek pula iPad mini nya memandang rakaman cctv digudang itu sebelum memandang pengawal peribadi nya.

"Kau dah dapat apa yang aku suruh cari?"

"Kami sedang berusaha mencarinya Tuan Muda." Jawab Suoh.

"Tak kira siapa dia, aku nak dia di bawa kesini as soon as possible." Dingin Leonard menuturkan kata-katanya.

"Saya faham Tuan Muda." Suoh mengangguk 90 darjah sebelum menapak pergi.

"MAKAN besar nampak?"

Phaisyle memeluk bahu sahabatnya sebelum merampas roti milik Cheryl mata meliar ke atas meja yang menempatkan banyak makanan party. Tiada bos apalagi makan gaji buta lah jawabnya.

"Biasalah bos takde." Kate menjawab sambil meneguk bir nya.

"Kau nak?" Kate berura-ura mempelawa Phaisyle.

"No alcohol. Mak aku marah." Lincah saja Phaisyle menjawab sebelum mereka semua ketawa terbahak-bahak.

"Phoniex kita nak jaga ginjal katanya." Cheryl mencelah membuatkan ketawa mereka masing-masing meledak lagi.

"Mana Kyla?" Phaisyle menyoal apabila tidak melihat kelibat satu-satunya sahabat baiknya dari kecil. Dari tadi matanya meliar.

"Oh Kyla. Tadi ada orang panggil dia ke bar tempat kerja kau jadi dia ke sanalah." Jawab Kate.

Mata Phaisyle membulat. Jangan-jangan Geng Aloi... Pantas Phaisyle berlari keluar cafe dan motor di race laju menuju ke tempat kerjanya.

Motosikalnya di parkir dihadapan Gemini Bar. Telefon bimbit iPhone 5s ditarik keluar dari poket jeans. Nama contact sahabat nya dicari discroll naik.

Gift from god
Dailling...

Hampa. Panggilan Phaisyle tidak angkat. Helmet terus dibuka dan berlari menuju ke pintu utama bar. Apabila ingin membuka pintu bar itu, rakan sekerja nya terlebih dahulu membuka pintu itu.

"Kak Phoniex ada orang datang cari kakak." Ujar Idalia kelam-kabut. Dahi sempurna Phaisyle berkerut.

Perlahan-lahan kaki Phaisyle melangkah masuk ke dalam bar menuju ke meja top counter. Phaisyle sedikit terkejut melihat sebaris tempat duduk meja top counter dipenuhi dengan lelaki yang serba menggunakan kemeja hitam. Phaisyle terus lagi melangkah kedepan, entah kenapa suasana di bar menjadi sunyi sedangkan ini malam minggu.

"Kak Ju siapa yang cari?" Soal Phaisyle apabila melihat figura bosnya.

"Aku yang cari kau." Satu suara garau mencelah menghentam sistem pendengaran Phaisyle.

"Leonard Ocean yang cari kau." Seketika Phaisyle terkesima.

Kak Ju memeluk bahu Phaisyle lembut. "Phaisyle kenalkan ini Tuan Muda Leonard Ocean dia nak jadi rakan kongsi bar Kak Ju kamu boleh layan dia selepas in macam biasa."

"Jadi nama dia Phaisyle?" Leonard berdiri dari tempat duduknya dan memandang Phaisyle dari bawah ke atas.

"Ya, Tuan Muda Leonard nama dia Phaisyle Ambrosie. Phaisyle ialah ketua bar kami ramai pelanggan kami datang ke sini sebab dia." Kak Ju memuji Phaisyle melambung tinggi.

Phaisyle menutup erat matanya. Asal mamat kat sini? Asal cari aku? Dia nak jam dia balik ke? Aku dah jual. Malangnya nasib aku. Pelbagai andaian di kotak pemikiran Phaisyle. Phaisyle mendengus sebelum menggaru kepalanya yang tidak gatal.

"Jadi Kak Ju boleh saya berbual sekejap dengan ketua bar awak?" Soal Leonard sekilas memandang Phaisyle yang sudah membuang wajah.

"Eh apa pula tak boleh, mestilah boleh. Phaisyle cepat Tuan Muda Leonard nak bercakap." Kak Ju memanggil lagi Phaisyle.

"Kak Ju tak nak!!" Bisik Phaisyle dari jauh namun Kak Ju hanya berpura-pura tidak nampak. Dasar!

"Phaisyle jaga Tuan Muda Leonard baik-baik." Kak Ju menjual garam lagi sebelum dia beredar meninggalkan Leonard dan Phaisyle sendiri sekali gus membuatkan kemarahan Phaisyle semakin meluap-luap. Phaisyle menghentak kaki nya seperti kanak-kanak tidak dapat jajan.

Dengan menggunakan satu jari Leonard memanggil Phaisyle yang berdiri sejauh satu meter darinya untuk datang lebih rapat. Cringe giler mamat ni! Phaisyle mendengus dan tetap melangkah kedepan jua.

"Asal?" Phaisyle menyoal dingin.

"Kau anggap aku apa?" Leonard menenung wajah jelita Phaisyle. Seketika mereka berlaga pandangan.

"Kau nak jam kau balik?" Soalan dibalas soalan.

"Hm... Aku rasa kau kena tipulah. Jam tangan aku kira-kira bernilai satu juta." Leonard berura-ura memegang jam tangannya. Phaisyle hanya beriak kosong.

"Kau nak apa sebenarnya?" Suara lunak Phaisyle menegang.

"Relax okey, aku baru sampai masih penat kot. Kak Ju cakap kau pandai buat arak. Buatkan aku kita minum sama-sama." Leonard mengarah isyarat keningnya.

Phaisyle menghela nafas dan melangkah malas ke counter yang menempatkan banyak jenis arak. Gelas kaca dicapai arak jenis Juniper Berries pula dituang ke dalam gelas itu sebelum ais dimasukkan kemudian  Phaisyle memasukkan pula kulit limau bali yang sedikit dibakar kedalam arak itu lalu dihidangkan di hadapan Leonard.

"Sedap... Rasa manis dalam pahit." Leonard meneguk lagi arak digelas itu.

"Tak minum sekali?" Leonard mempelawa.

"No alcohol, mak aku larang." Phaisyle menolak.

"Wine maker but don't drink wine? Strange." Leonard bermain tarik tali dengan Phaisyle. Terasa ingin naik tangan Phaisyle saat ini. Sumpah tak tipu!

"Boleh tak jujur dengan aku kau nak apa jangan kacau kerja aku boleh tak?" Phaisyle merapatkan wajahnya dengan Leonard.

"Calm down. Tempat ni bising sangat kalau nak ajak kau bincang kat sini. Kita patut pergi tempat sunyi sikit."  Mata Leonard berura-ura meliar memandang sekeliling.

Phaisyle menggaru keningnya. "Aku tak nak ikut" Lincah Phaisyle menolak.

"Hm... I see... Sayangkan kalau bar secantik kau ni dihancurkan." Leonard mengugut lagi.

"Eh apa masalah kau sebenarnya setan?!"

Suara Phaisyle naik seoktaf. Leonard hanya tersenyum dan mengangkat bahunya. Leonard pun berdiri dari tempat duduknya dan beredar, Phaisyle pun turut melangkah sama mengikut jejak Leonard dibelakang kemudian diikuti lagi anak buah Leonard dibelakang Phaisyle.

Namun tidak sempat sampai ke pintu utama, tiba-tiba mulut dan dihidung Phaisyle ditutup dengan kain putih dari belakang. Automatik Phaisyle cuba melawan namun gagal akibat kepalanya terasa sangat berat dan pandangannya mula kabur

Leonard yang berada didepan tersenyum sinis.

TO BE CONTINUE

Continue Reading

You'll Also Like

24.1K 1.2K 69
Segala cacat cela harap dimaafkan. Story ini sedang dibaiki.
204K 9K 60
🄺🄰🅁🅈🄰 🄿🄴🅁🅃🄰🄼🄰 by cik_farah♡ NOAH'S || complete Hatinya hanya untuk gadis manis yang bernama Feya Zahra. Andai di minta harta seluas lauta...
360K 15.3K 29
QAYS JAREED Ramai yang dengkikan dirinya yang dianggap sempurna. Memiliki harta di usia yang muda, sering menjadi bualan masyarakat dan seorang anak...
590K 28.7K 86
Buku keempat Putera Aisar Iskandar Putera Mahkota Inderaloka. Seorang yang dingin, dan langsung tidak bercadang mencari suri hati. Tetapi prinsipnya...