Cinta Milik Bidadari Sesempur...

By cikchuna

76.3K 2.3K 876

kehadiran jejaka secara tiba-tiba di dalam hidup seorang gadis yang bernama Hanan Dahlia banyak mengubah kehi... More

Bidadari 1
Bidadari 2
Bidadari 3
Bidadari 4
Bidadari 5
Bidadari 6
Bidadari 7
Bidadari 8
Bidadari 9
Bidadari 10
Bidadari 11
Bidadari 12
Bidadari 13
Bidadari 14
Bidadari 15
Bidadari 16
Bidadari 18
Bidadari 19
Bidadari 20
Bidadari 21
Bidadari 22
Bidadari 23
Bidadari 24
Bidadari 25
Bidadari 26
Bidadari 27
Bidadari 28
Bidadari 29
Bidadari 30
Bidadari 31
Bidadari 32
Bidadari 33
Bidadari 34
Bidadari 35
Bidadari 36
Bidadari 37
Bidadari 38
Bidadari 39
Bidadari 40
Bidadari 41
Bidadari 42
Bidadari 43
Bidadari 44
SPECIAL CHAP |1
SPECIAL CHAP |2
HELLO?
EID-RAYA
EID-RAYA
EID-RAYA
EID-RAYA
EID-RAYA
EID-RAYA
EID-RAYA
hello?

Bidadari 17

1.2K 38 10
By cikchuna

"Awak,esok pergi kerja dengan saya tau.."Hanan yang sedang membaca buku mengalihkan pandangannya memandang ke arah suaminya.

"Iyelah saya risau kalau jadi macam petang tadi kat awak,lagipun senang saya nak protect awak tak payah call jerit je nama saya hero akan datang.."

"Siapa hero?.."soal Hanan,dipandang wajah suaminya dengan pandangan tanda tanya.

"Eiii saya lah hero awak..."

"Ouhh ingatkan ada superman ke batman ke yang nak datang selamatkan saya tadi.."

"Kenapa muka saya takde macam rupa superheroes ke?.."

"Ke muka saya lagi handsome daripada diorang?.." didekatkan wajahnya dengan wajahnya isterinya. Hanan menutup wajah menggunakan buku.

"Sayang.."panggil Adam meleret.Buku yang dipegang oleh isterinya ditarik ke belakang menjauhi wajah isterinya.

"Boleh tak kalau sayang alihkan panda tu?Awak selalu sangat peluk panda tu sayakan ada peluklah saya.."kekadang Adam ni muka kalah tembok uii.

"Hah??..."

"Awak tahu tak setiap malam saya kesejukkan memeluk diri sendiri nak juga peluk Dr Hanan Dahlia.."

"Awak selalu sangat peluk cium panda tu awak taknak peluk cium saya ke?.."

"Jealous tahu tak.."muka masam mencuka Adam pamerkan.Tak shuke kalah dengan teddy bear macam panda tu.Sekali aku hantar kat China baru tahu.Erghhh.

Hanan ketawa kecil.Panda yang berada di dalam pelukkannya dipandang.Pelik-pelik lah suami dia ni.

"Kalau saya taknak alihkan dia macam mana?.." Hanan bermain tarik tali dengan suaminya.

"Saya buang dia.."

"Berani ke?.."Adam menarik panda daripada pelukan isterinya.

"Jangan usik saya punya panda.."

"Nope,awak kena peluk saya bukan panda tu.." Adam memandang tajam panda yang sedang berada dalam gengamannya sekarang.

"Taknak bagi saya balik..."Hanan cuba menarik semula daripada Adam.

Buk!

Hanan kebelakang sehingga terbaring di atas katilnya semula.Adam mendekati isterinya..

"Once you are mine,even the smallest thing that can take you away from me,I will be jealous.."bisik Adam perlahan di telinga Hanan.

"Okay,okay tapi taknak lah sampai buang panda ni? Boleh tak?.."soalan Hanan walaupun keadaan telah dikepung oleh Adam.

"Kenapa?.."

"Saya dah dengan panda ni lama tau daripada f1 lagi ummi bagi..."sengih Hanan.Matanya dikerdipkan beberapa kali.

"Eiiii ni bantal busuk sayang ke?Awak basuh tak?.."

"Eiii busuk.."Adam menutup hidungnya.Wajah muka loya dibuatnya.

"Saya basuh lah tak baik lah cakap busuk.."geram Hanan dibuatnya.

"Awak tak basuh panda ni busuk..."

"Taknak kawan dengan awak.Malam ni tidur peluk diri sendiri,saya tidur peluk panda..."Hanan menolak badan Adam kebelakang,panda dipeluknya.Posisi daripada baring melintang dibetulkan kepada posisi tidur.

Adam yang melihat itu terkedu sendiri,susuk tubuh isterinya yang sudah di dalam posisi tidur dipandangnya.

"Sayang.."

"Taknak kawan.."balas Hanan.Adam membaringkan badan memandang wajah isterinya.Nasib baik isterinya tak membelakanginya kalau tak lagi susah nak pujuk.

"Awak..."

"Saya taknak kawan,awak.."ditutup wajahnya menggunakan panda.Adam menarik panda yang dengan perlahan-lahan kemudian diletakkan di bawah.

Hanan mendiamkan diri tidak menunjukkan sebarang reaksi.Ditariknya isterinya ke dalam pelukannya.

"Hmm,taknak balas pelukan saya ke?.."soal Adam memandang isterinya walaupun isterinya sedang menutup matanya.

Perlahan-lahan tangan Hanan melingkar di pingang Adam.Dapat dirasakan wajah isterinya dekat dengan dadanya.

"Saya minta maaf okay pasal panda tu.."

"Tak baik tau kata panda saya busuk..."

"Tulah siapa suruh peluk panda je ada saya tak nak peluk pulak..."

"Eiiiiiii..."geram Hanan dibuatnya.Adam ketawa kecil, tangannya menutup lampu yang berdekatan dengan almari kecil di sebelah isterinya.

"Goodnight my angel.Sleep tight.."ditepuk perlahan belakang badan isterinya.Macam tidurkan Que pulak rasanya.

Adam ni dengan panda pun nak gaduh dasar kaki jealous.




















































"Hanan,mana semua barang birthday party?.."soal Eina yang baru sahaja masuk ke dalam pejabat.

"Ada dalam atas meja tu..."

"Okay,dah jumpa.."

"Jom ahh party dah nak start.."

"Kau punya topi mana?.."

"Ada dekat dalam bag aku..."

"Orait aku pergi dulu.."

Hanan membuka bagnya,hat birthday party yang berbentuk bear tu dipandangnya.

Ada dua,lupa nak bagi dekat encik suami lah semalam.Hihihihi.

"Bawa jelah.."Hanan berjalan ke arah ward kanak-kanak sambil membawa dua hat birthday party.

Sampai sahaja di dekat ward kanak-kanak,riuh rendah didengarnya seronoklah budak-budak tu.

Seorang kanak-kanak perempuan datang ke arahnya,didekatkan dirinya seperti ingin membisik.

Hanan mencangkung dihadapan kanak-kanak perempuan itu.

"Dr Dahlia,itu suami doctor ke?.."Hanan memandang ke arah yang ditunjuk oleh kanak-kanak perempuan itu.

Susuk tubuh lelaki yang berpakaian lengkap berblazer dipandangnya.

"Handsome lah suami doktor.."

"Doktor tahu..."

"Boleh tak awak panggilkan abang tu?.."

"Boleh boleh.."kanak-kanak perempuan itu menarik hujung-hujung blazer Adam.

"Abang hensem,abang hensem Dr Dahlia panggil.." ditunjuk ke arah Hanan semula.

"Okay terima kasih.."

"Hai,bidadari saya.."Adam melambai ke arah isterinya walaupun wajah suami ditutup dengan mask dia boleh tahu suaminya sedang senyum ke arahnya.

"Kenapa datang sini tak bagitahu?.."

Belum sempat Adam membalas pernyataan isterinya,suara Dr Aminah doktor seniornya berkata..

"Okay anak-anak cakap terima kasih dekat suami Dr Dahlia..."

"1.."

"2.."

"3.."

"Terima kasih suami Dr Dahlia.."pesakit-pesakit kanak-kanak mengucapkan terima kasih serentak.

Adam mengosok perlahan belakang kepalanya. Hanan disebelah sudah terlopong.Baru dia perasan ada makanan tambahan daripada yang dirancang seperti pizza,donut dan cake.Siap ada goodies lagi weyh.

Hanan memandang Adam dengan pandangan yang tajam,Adam disebelah menayangkan sengih.

"Sayang cepat pakai hat tu dah nak start dah.."

Adam merendahkan sedikit badannya memudahkan isterinya memakaikan untuknya.

"Dekat sini pun nak sweet.."tegur Eina menyampah. Doktor-doktor dan jururawat-jururawat yang lain juga ketawa melihat mereka berdua.

"Sorry awak datang suprise macam ni..."

"Awak ni nak marah pun tak boleh.."

"Kenapa?.."

"Sebab comel sangat.."

"Dengan topi bentuk bearnya lagi.."

"Sayang saya ni kan comel sangatlah geram tahu tak.."

"Saya geram dengan awak juga tahu tak?.."

"Okay kita start ya?.."suara daripada Dr Amirah menamatkan perbualan diantara mereka berdua.

"Happy Birthday.."nyanyian lagu sempena hari kelahiran dinyanyikan beramai-ramai.

"Awak.."panggil Hanan perlahan.Adam memandang ke arah isterinya.

"Kita pernah berjumpa ke?.."soal Hanan secara tiba- tiba membuatkan jantung Adam terberhenti seketika.

"Kenapa awak tanya macamtu?.."

"Sebab muka awak sama macam orang yang saya pernah jumpa.Kebetulan je kot.."

"Dekat mana awak jumpa muka macam saya?.."

"Masa buat sukarelawan dengan rumah kebajikan muka dia sama macam awak bila pakai mask.."

"Tu tanya sebab muka awak buatkan saya teringat dia pulak.."

"Mata dia warna macam saya jugak ke?.."

"Tak ingat tak silap warna hitam biasa je.."balas Hanan.Adam yang hanya membuat riak biasa sahaja.

"Sorry sayang terpaksa tipu.."gumam Adam di dalam hati.

"Abang hensem jom makan cake dengan kitorang.." ramai kanak-kanak datang menarik tangan Adam.

Adam yang terkejut terus sekali menarik tangan isterinya yang berada di sebelahnya.

Tulah orang cakap jangan main tarik sahaja kan dah tersungkur.Tak pasal buat drama free dekat ward kanak-kanak.

Buk!

"Oooooopss.."kanak-kanak yang berada di situ menutup mulut mereka apabila melihat Adam terbaring di lantai manakala Hanan berada di atasnya.

"Betul-betul pengantin baru ni.."

"Anak-anak jangan tengok nanti ketumbit mata.."

"Dr Dahlia jangan baring dekat atas lantai kotorlah.."

"Bangun,bangun.."

"Ni kalau mak saya tengok mesti dia marah Dr Dahlia dengan abang hensem sebab baring kat lantai.."

Hanan menyorokkan wajahnya di dada suaminya, eiiii malunyaa.























































































Penurtt lahh macam ni dengan diorang.Wakakaka.Enjoy reading guys..

Continue Reading

You'll Also Like

17.5K 1.7K 19
Faqih Ruzain x Dhiya Kamila Disebabkan satu peristiwa Dato Dazrin telah melayan anaknya Dhiya Kamila dengan dingin. Dhiya Kamila yang merasa tersisih...
349K 14.4K 94
'Dia adalah amanah yang akan aku jaga sehingga akhir hayat.' Afaf Adra binti Mohd Azhar. Seorang gadis yang bertubuh berisi dan mempunyai gummy smile...
283K 10.5K 72
BOOK 2. Spin-off Aryan: Her Biggest Heartbreak Kata Darya, Arden Nufail ini bersikap lembut walaupun dingin. Namun, kenapa dia bersikap kasar terhada...
3.9K 127 70
First Story by flowylia Elmira Ramadhani & Ayden Nufail Tidak disangkakan,Elmira terpaksa berkahwin dengan musuh zaman sekolahnya atas kehendak kelua...