İsmim asiye eren. Saçlarımı açık bırakmayı ve çocukları severim.Bu yüzden bakıcılık yapıyorum ya.Size biraz kendimden ve ailemden bahsedeyim.Dort kişilik bir aileyiz.Babam şirket sahibi.Madem baban şirket sahibi neden bakıcılık yapıyorsun dediğinizi duyar gibiyim.Seviyorumm.Annem ev hanımı.Klasik. Bir kardeşim var ömer.Bazen atışsak da o benim kardeşim atsan atılmaz satsan satılmaz öyle değil mi ?.Baya geniş bir arkadaş çevresine sahibim ama çok sık görüştüğüm sadece bir kac kişi var.Onun dışında kardeşim gibi olan Aybüke var o benim kuzenim.Birde Oğulcan tabii. Dördümüz çok iyi anlaşıyoruz.Bunun dışında sizlere anlatacağım pek bir şey yok.Hergun aynı şeyler falan filan. Tabii bu sıkıcı bulduğum hayatımın birden bire değişeceğini bilemezdim..
"Günaydınn"
"Günaydın kızım"
"Günaydın asiye"
"Ömer hâlâ uyanmadımı anne ? "
"yok hayir ama uyandırsan iyi olur sizinle birşey konuşmamiz lazım "
"Ah tamam geliyoruz hemen "
Babam ve annem bu sabah gariplerdi. Birşey vardı ama ne. Sabah sabah önemli birşey konuşaklarini söylediler ne olabilir sabah sabah .Ama kötü birseu oldugu kesindi. Kafamdaki bu duşünceler ile birlikte Ömer'in odasına gittim ve onu uyandirdim. Birlikte aşağı inerken ona annemgilin garip davranislarindan bahsettim.
"Allah Allah ne bu sabah sabah önemli olan şey ne güzel uyuyordum "
"Of bilmiyorum Ömer ama hiç iyi birşey değil bence "
"Tamam sakin ol ne olabilir en fazla "
Birlikte aşağı indik ve herkes kahvaltı masasına oturdu.Dayanamadım ve ilk konuşan ben oldum. Çünkü bu sessizlik canımı sıkmaya başladı.Ne olup bitiyorsa bir an önce öğrenmek istiyorum.
"Ee neymiş bu kadar önemli olan şey söyleyin artık patlıcam meraktan yoksa "
Babam boğazını temizledi
"Kızım sakın olmanı ve bizi dinlemeni istiyoruz sadece"
evet kesinlikle kötü birşey vardı.Terlemeye başlamıştım.Korkuyormuydum? Hemde çok.
"Baba ne oluyor dinliyorum "
"Kızım senin beşikkertmen var ve artık evlenmeniz gerekiyor"
Ne? İlk başka şaka yapıyorlar sandım.
"Of baba hiç komik değil asıl meseleyi söyler misin artık "
"Asiye baban şaka yapmiyor."
"şaka yapmıyorum asiye böyle birşeyin şakası olmaz evleniceksin"
Hayır şaka yapmiyolardi gerçekten evlenicektim.Nasil?
"Baba saçmalıyosunuz ne evlenmesi Allah aşkına kim ile evlenicem bilmediğim bir adama mı vericeksiniz beni ya dalga mı geçiyorsunuz"
Ayağa kalktım.
"Asla ama asla evlenmem "
"terbiyeni bozma otur masaya"
"hayır.kim ile evlenicegimi bile bilmiyorum dahs otur masaya diyosunuz ya delirdiniz mi siz "
Babam ayağa kalktı.Sesini yükselterek
"Sana otur dedim.Söylicem kimin ile evleneceğini.
Oturdum.Ömere baktım sadece bizi izliyordu olayın şokunu atlatamamis gibiydi.
"Akif amcani tanıyorsun. Onun oğlu var Doruk. Onun ile evleniceksin."
Doruk.Sadece bakın şaka yapmıyorum gerçekten sadece 2 kez görmüştüm.Adam akıllı sohbet etmişliğimiz bile olmayan birisi ile nasıl evlenicektim. Hayır bu bi kabus olmalıydı.
"Baba sadece 2 kez görüştük sohbet bile etmedik nasıl evleniriz"
"Beni ilgilendirmez evlenince rahat rahat sohbet edersiniz. Şirketimiz için çok iyi olucak inanın bana"
Masadan bir hışımla kalktım.
"Nefret ediyorum sizden"
Koşarak ve aynı zamanda ağlayarak odama döndüm. Kapımı kilitledim ve ağlamaya başladım.Babam böyle bir insan değildi neden böyle yapıyordu bilmiyorum. İş için kendi kızını umursamıyordu. Neden ya neden. Bunları düşünürken kapı çaldı.
"Asiye benim ömer. Girebilir miyim?"
Birşey demeden yatağımdan kalktım ve kapıyı açtım.Ömer içeri girdi ardından hemen kapıyı yeniden kitledim
"Gel buraya "
Kocaman Ömer'e sarıldım.Ondan ayrılmak istemiyordum.
"Ömer istemiyorum ben Doruk ile evlenmek"
"Biliyorum.Babamla konuştum ama hayır diyor başka birşey demiyor nasıl böyle bir adama dönüştü bilmiyorum Asiye özür dilerim elimden birsey gelmiyor"
Gözyaşlarım daha hızlı dökülmeye başladı gözlerimden.
"Ama sakın yalnız olduğunu düşünme her zaman yaninda olucam her gün gelirim sende gelirsin."
Boğazıni temizledi
"Doruk sana birşey yapmaya çalışırsa öyle biri değil aslında ama oldu da birşey yapmaya çalışırsa bana söylemen yeterli tamam mı"
Ömerde kabullenmişti.Gercekten evlenicektim.İstemiyorum.
"Bu akşam bize geliceklermis güçlü durmaya calis tamam mı.Gelir konuşursunuz bende gerekirse konuşurum."
Ömer'in yanından ayrıldım ve ayağa kalktım.
"Ömer sen ciddi misin ne çabuk kabullendin evlendiriyolar beni ya iyi misin? Bari sen yapma lütfen "
"Asiye elimden birşey gelmiyor yapma böyle nolur"
Yataktan kalktı ve bana sarıldı.
Akşam saat 20.00
Annemin zoru ile siyah mini bir elbise giymiştim.Yalan yok bence güzeldi. Ama isteyerek giymedikden sonra ne anlamı vardı ki.
"Asiye hadi kızım geldiler.Kapiyi ac "
Lanet olsun
"Geliyorum" Aşağı indim ve kapıyı açtım. Direkt olarak Doruk ile göz göze geldik.Elinde zorla oldugunu düşündüğüm bir buket sarı lale vardı.
Çok seviyordum bu çiçeği.
"Hoşgeldiniz"
Doruk'un elinden laleleri aldım. O an bana baktığını hissettim.Kafami kaldırıp bende ona baktım ve göz göze geldik.Gözleri... Ne bileyim bence çok güzeldi. Çok hoştu. Tamam asiye yeter çocuk ona aşık olduğunu sanacak. İlk göz temasını bozan ben oldum.Doruk anne ile babamla selamlaştıktan sonra oturma odasına gitti. Bende herkesi içeri aldikdan sonra laleri bir vazoya koyup oturma odasına geçtim. Kapıdan girer girmez Doruk ile göz göze geldik yeniden.Ama çok küçük bir zaman. Salise diyebilirim. İçimde birşey oldu.Asiye hayır lütfen.
Aileler sıkıcı muhabbetlerine başladılar ve ben o an nefes alamadığımı hissettim.Asiri bunaltıyolardi. Tam anneme hava almak istediğimi söyleyeceğim sıra da Akif bey "Ee artık torun sahibi de oluruz " Ne ? Bir de çocuk mu istiyorlardı saçmalık. Doruk'un tepkisini merak ettiğim için göz ucuyla ona baktığım da o da bana bakıyordu göz göze geldik yeniden ve yeniden.
"Anne biraz hava almaya çıkabilir miyim?"
"Tabii canım çok geç kalma ama "
Cevap vermeden odadan çıktım ve balkona gittim. Boğazım da değişik bir his vardı. Hani ağlamak istersiniz de ağlayamazsınız da boğazınız da bir his olur ya. O his. Ama hayır ağlamıcaktım.Bunu istemiyordum.
Birden arkamdan bir ses gelmişti.Kim
geldiğini tahmin ettiğim için arkamı dönmedim. Ve ardından o tanıdık ses seslendi.
"Selam" Dedi ve yanıma oturdu.
"Selam " dedim sesim titreyerek. Ne? bir dakika bu yaşlar da neyin nesiydi.
Kahretsin. Ağlıyordum.
Doruk elini yanağıma uzattı ve yanağımdan süzülen iki gözyaşını sildi. Ona baktım. Bana bakıyordu.
Gözleri ayrı bir güzeldi . Asiye yeter içine düşüceksin çocuğun Allah aşkına kendine gel.
"Ağlama"
"Sağol Doruk baya iyi motive ettin gerçekten"
Gülümsedi. Bakın aşık olduğumu sanmayın ama gülüşü de çok güzeldi.
"Benim de elimden birşey gelmiyor. İstemezdim böyle olmasını"
"Bende istemiyorum böyle olmasını.Gercekten birşey yapamazmıyız doruk. Lütfen."
"Üzgünüm gerçekten"
Derin bir nefes verdim ve kafamı yukarı kaldırıp gökyüzünü izlemeye başladım.O da benimle aynı zaman da kafasını kaldırıp gökyüzünü izlemeye başladı.
"Birgün evleneceğimizi düşünmezdim"
"Bende sadece maxsimum iki kere sohbet ettiğim adamla evleneceğimi tahmin bile edemezdim."
" Sen ne iş yapıyordun?"
"Bakıcılık"
"Baban çok zengin neden bakıcılık yapıyorsun ya da neden çalışma gereği duydun?"
"Babama muhtaç değilim. Ayrıca seviyorum.Cocuklarla vakit geçirmeyi.Hosuma gidiyor. "
"İyimis"
"sen?"
"Şirket.Tabi ki babamın"
"Tahmin ettim zaten. Sadece oturup hiç birşey yapmadan etrafı izliyorsun"
Gülümsedi ve bana bakarak usulca başını salladı.
"Güzel ve doğru tahmin asiyecim"
"Artık içeri girelim mi "
"Olur tamam "
İçeri beraber gittik ve oturduk. Biraz daha sohbet edildikten sonra yemek masasına oturuldu.Sohbet edilerek yemek yendi.Tabii ki sadece dinledim.Bazi anlar dinlemeyip sadece yemeğime odaklandığımda oldu. Ara sıra Doruk'a bakıyordum.Ona her baktığım da o da bana bakıyor oluyordu.Neden? Şu günün bir an önce son bulmasını istiyodum.
Gece saat 21.04
"Görüşürüz asiye"
"Görüşürüz doruk"
En sonunda gittiler.Ailemle konuşmadan direkt odaya gitmiştim. Bu gece ömerin yanımda olmasını çok isterdim ama şansa bakın ki arkadaşında kalmıştı. Üstüme rahat birşeyler giyip biraz sosyal medya da takılmaya başladım.Ardindan bilinmeyen bir numaranın aradığını gördüm. Bu kimdi şimdi?
"Alo?"
"Asiye benim.Doruk"
"Ha efendim doruk"
"Kaydetmen için aradım.Malum evlenicez bence lazım olur"
Telefonun ardından güldüğünü duydum. Aman ne komik
"Tamam kaydederim"
"İyi geceler asiye"
"İyi geceler doruk"
Doruku kaydettikten sonra uykumun geldiğini hissettim.Telefonuma alarm kurduktan sonra uykuya dalmak için yorganıma iyice sokuldum.Ve uyudum
_
_____________________________________
1166 kelime💜