Pov Matthy
Ik loop naast Frank, Milo en Robbie. "Oké welke teams?" Zegt Milo. "Eh Robbie en ik" zegt Frank. "Lekker ouwe, wij winnen dot!" Zegt ik en geef Milo een knuffel. "Doen we weer een verliezers straf?" Vraagt Robbie. "Ja sure" zeggen we. "Oké we kijken op het eind wel wat voor straf" zegt Frank.
~ tijdskip ~
Tijdens het potje voetbal begon het echt hard te regenen, dus we zijn naar Bas zijn huis gegaan, want het was al richting etenstijd. En nu zitten we met z'n vijven in de mac. Ik haal het papiertje van het bakje macdonalds saus en leg het met de kant waar nog een beetje saus op zit, op Milo's voorhoofd. "Jij bent zo'n klootzak!" Zegt hij. Ik begin te lachen. Hij haalt het plastic van zijn voorhoofd en haalt met een servet het saus er af. De rest is allemaal aan het lachen. Ik krijg tranen in mijn ogen van het lachen, aan de andere kant naast mij, zie ik dat Robbie al aan het huilen van het lachen is. Milo is ondertussen nog steeds bezig met het saus van zijn voorhoofd halen. Milo smeert het alleen maar meer uit. Ook Frank en Bas lachen zich rot. Milo pakt zijn telefoon om te kijken of er nog iets op zijn voorhoofd zit. Bas staat snel op en pakt alle servetjes, ook degene die nog niet vuil waren. Hij gooit ze weg. Zodra hij terug komt begonnen we nog erger te lachen. Bij iedereen, behalve Milo, lopen er tranen over de wangen van het lachen. "Milo- wil je nog een servetje?" Vraagt Frank lachend. "Ja graag" zegt hij. "Haal maar voorin" zegt Frank lachend terwijl hij een frietje op eet. Milo staat op. Bas begint te filmen en we kijken allemaal toe. "Oh ik buikpijn" zegt ik lachen, waarna ik een paar tranen weg veeg. Milo staat in de rij en je ziet echt iedereen omkijken. "Ik kan niet meer" zegt Robbie lachend. Zodra Milo aan de beurt is, krijgt hij een paar servetjes en komt deze kant op gelopen. "Jullie twee" zegt Milo en hij wijst naar Frank en mij. "Echt jullie zijn zulke zulke vervelende gozertjes" zegt Milo. Hij veegt het laatste beetje weg. Wij drogen onze tranen. En we gaan verder met eten. "Zeiden ze nog iets?" Vraagt Bas. "Ja een oude vrouw zei dat ik saus op mijn voorhoofd had" zegt Milo en kijkt mij semi boos aan. Ik steek beide handen in de lucht. "Ik zou dat nooit doen" lieg ik. "Jij bent de eerste die dat zou doen" zegt Frank. Ik steek mijn middelvinger op. We eten rustig verder. "Wie doet er vanavond mee met een trio?" Vraagt Milo. Ik kijk op. "Hey hallo! Het is wel in MIJN bed hé" zegt ik streng. "Ja daarom juist" zegt Milo. Ik geef hem een zachte maar toch ook net iets te harde tik op zijn achterhoofd. Hij gooit een beetje water, uit zijn flesje, in mijn richting. Ik kijk op. "Jij bent echt zo'n ongelofelijk idioot" zeg ik en de rest lacht mij uit.
~ tijdskip ~
We staan in mijn kamer. "Oké er kunnen 3 mensen in het tweepersoonsbed en 2 in dat uitklapbed" zeg ik. "Ik en Frank claimen het uitklapbed" zegt Bas vluch. "Dat wordt neuken!" Roept Milo blij. Ik kijk hem vol ongeloof aan. "Joehoe!" Juicht Robbie. Ik schud mijn hoofd. "Kan ik nog ruilen?" Vraag ik. Frank en Bas lachen ons uit. "Hallo! Niet zo onaardig" zegt Robbie. Hij komt naar mij en pakt mij vast bij mijn nek en duwt mijn rug omlaag. Ik pak hem met beide handen bij zijn middel. Ik voel dat we dichterbij het bed komen en voor ik het weet, word ik op bed geduwd. "Ja Milo pak handboeien!" Roept Robbie. "Help iemand?" Zeg ik. Robbie gaat op mijn bovenbenen zitten, dus die kan ik niet meer bewegen. "Help?" Zeg ik. Ik raak lichtelijk bang. Ik sla mijn handen voor mijn ogen. Ik wil het niet eens zien. Ik word bang. Ik voel het aan alles. "Stop" zeg ik. "Mat?" Zegt Robbie. Ik maak een kleine kier door mijn vingers en kijk hem aan. "Denk je nou echt dat we dat gaan doen?" Zegt Robbie. Ik haal mijn schouders op. "Mat, kijk me aan" zegt Robbie. Ik schud mijn hoofd. Ik voel dat Robbie van mijn benen af gaat. "Mat?" Dit keer is het Milo die mijn naam roept. "Moeten we je vader halen?" Vraagt Robbie. Ik schud mijn hoofd. Ik voel mijn ogen waterig worden. Met mijn handpalmen druk ik de tranen nog in mijn ogen. "Matthy zeg iets" bevelt Robbie. Ik schud mijn hoofd. Mijn handen worden voor mijn ogen weg getrokken, dus lopen er tranen uit mijn ogen. "Och Mat" zegt Robbie. Ik trek mezelf los uit Milo's greep en ga tegen het hoofdbord van mijn bed aan zitten. Ik heb mijn knieën opgetrokken en snik de angst er even uit. "Mat?" Zegt Frank. Ik schud mijn hoofd. Even geen zin om reactie te geven. Ik voel het bed naast me inzakken. Ik voel meerdere armen om me heen. Ik druk ze weg.
Pov Robbie
Oké misschien ging het grapje wel ietsjes te ver, maar zo'n reactie had ik nou ook weer niet verwacht. Bas is zijn vader halen, want als we ook maar een hand op zijn rug leggen, drukt hij ons weg. Bas komt terug de kamer in met zijn vader. "Matje" zegt hij. Matthy schud zijn hoofd. Zijn vader hangt een beetje over het bed en pakt beide enkels vast. Mat lag toch onderuitgezakt. Hij trekt aan zijn enkels en schuift hem naar zich toe. Hij pakt hem onder zijn oksels vast en tilt hem van het bed. Hij pakt zijn hand vast en neemt hem mee de kamer uit. "Kiezen jullie maar een film uit hoor, hij komt zo terug" zegt zijn vader. We knikken en kiezen een film uit.
Pov Raoul. Ik tilt hem op het kookeiland. Ik overhandig hem een glas water. Ik steun mijn mijn handen naast zijn knieën op het kookeiland en kijk in zijn ogen. "Wat is er?" Vraag ik. "Niks" zegt hij. "Niks of wil je het er niet over hebben?" Vraag ik. "Niet over Hebben" zegt hij. Hij veegt een paar tranen weg met zijn mouwen. "Dat is toch goed" zeg ik. Hij knikt. Hij zet het glas naast zich neer als hij de helft op heeft. "Klaar?" Vraag ik en hij knikt. Hij huilt niet meer. "Ben je weer rustig?" Vraag ik en hij knikt. Ik til hem op, wrijf over zijn rug en geef een kus op zijn wang. Ik zet hem op de grond en loop met hem mee naar zijn kamer. Ik open de deur en laat hem naar binnen. Hij klimt op zijn bed en gaat tussen Robbie en Milo in zitten. "Maak er nog een gezellige avond van met z'n vijfjes" zeg ik. Ze knikken en ik sluit de deur.
Pov Milo
Ik wrijf over zijn hoofd en trek daarmee Matthy's aandacht. Hij kijkt me aan. "Sorry" fluister ik. "Maakt niet uit" Fluistert hij terug. We kijken de film af.
Pov Matthy
De film is afgelopen. De rest heeft hun pyjama al aan. Ik sta op, loop naar mijn kast en pak een joggingsbroek broek en trui. Ik verwissel snel van kleding. Als ik klaar ben ga ik weer tussen Robbie en Milo in liggen. "Gaan we nog een film kijken?" Vraagt Bas. Ik begin te gapen. Robbie kijkt om. "Ja ik vind het goed, maar ik weet niet of iedereen dat haalt" zegt Robbie doelend op mij. Ik grinnik. Er word een nieuwe film aangezet. Ik sluit mijn ogen en luister naar het geluid van de film en val in slaap.
1297 woorden