8.30 pagi
Keluarga Tengku Iskandar Sedang sarapan pagi bersama di meja makan
pada pagi itu. "Memandangkan semua orang dah ada kst sini, syaf nak bagi tahu sesuatu, semua masih ingat lagikan tentang tawaran daddy kelmarin,so syaf dah buat keputusan untuk teruskan perusahaan Phelix holding tu.......tapi tunggu syaf habiskan pelajaran dululah."
Tengku Iskandar pov
"Okay daddy setuju, dengan cadangan syaf tu. Tapi syaf memang dah betul nak teruskan syarikat tu.......yep,keputusan syaf takkan berubah, lagipun syaf memang minat dengan bidang engineer ni harap daddy jangan stress stress lagi kena fokus dengan syarikat daddy jer tau. Okay, itu jer Yang syaf nak sampaikan."Betul ni....emh...
Syaf pov
Dah siap berbual pasal syarikat tu aku terus pergi keliling rumah untuk tengok kawasan yang menyegarkan kat sini. Puas aku menikmati angin Sepoi kat luar tiba-tiba kak Nisa panggil aku....."syaf!! sini jap......aku tunggu apa,terus larilah pergi kat dia.
"Haa...kenapa akak?aku terus straigh to the point lah."Ni...aa...akak nak ajak kau beli barang dapur jap sebab mommy kata dah habis,kau tak pergi mana mana kan? Aku pun geleng sebab memang betul kan daripada terperuk kat rumah ni baik aku ikut kak Nisa beli barang, Okay kalau macam tu tunggu syaf ambil barang jap. Okay!
Setelah aku ambek barang aku terus pergi ke kereta AMG akak aku yang sudah menunggu di dalam tu. Kak Nisa pun terus memecut kereta kami keluar dari perkarangan rumah.
Selepas beberapa jam kemudian kami
Sampai di borneo mart yang belum ramai lagi ada orang. Kitorang pun keluar dari kereta dan terus masuk untuk mencari senarai barang yang mommy listkan tu. Aku terus membawa troli dan membuntut kak Nisa dari belakang sebab list barang tu dia pegang, aku tak tau apa yang nak diambil hanya tolak troli jela.
Selesai memilih tu kitorang terus pergi membuat pembayaran dan memasukkan barang ke dalam bonet kereta. Dalam kereta tu akak aku tanya "syaf, apa kata kita lepak kat kafe jap......boleh gak jawab ku." Okay jom. Masa drive tu akak Nisa ajak aku pergi kat satu kafe yang terletak kat sebelah KFC,so kitorang masuklah dalam kafe tu. Bila kitorang masuk akak aku terus cari tempat duduk kat tepi tingkap dan aku pulak disuruh buat order kat counter,nak tak nak aku terpaksa juga pergi,setibanya di kaunter tu cashier perempuan tu terkejut melihat aku sebab terkejut tengok muka aku yang hensem ni datang kafe ni kut. Aku tak tau nak order apa aku cakap lah dia "bagi saya coklat Macha dan kek yang sedap kat sini, kataku"........baik encik tunggu kejap eh......jawab pelayan tu dengan muka dia yang blushing comel betul. Dah siap order aku hantar air akak aku jap lepas tu baru aku ambek air dan waktu berjalan tu tiba-tiba ada minah sorang ni jalan tak tengok depan dan terlanggar aku yang bawa air kopi panas and apa berlaku aku tersiram pulak baju dia nasib baik lah dia pakai baju tebal kalau tak memang melompat lah kau kena siram dengan kopi panas ni.
Back to story
"Ah...oh my god baju aku katanya sambil mengibas bajunya dan zupp mata kitorang bertentangan apabila dia melihat aku, saat itu aku terpegun melihat mata bundar nya yang berwarna brown memang cantik.
Hani
"Hey! Kau buta ke apa, asal kau bawak air tu tak jalan tepi kau tengok baju aku, kau tau tak berapa harga aku beli ni."eeii....ni salah kau la ni,habis basah baju aku.
Syaf
"Hey, perempuan lain kali kalau jalan tu pandang depan bukan pandang bawah kau ingat ada apa kat bawah tu. Muka kau yang tak seberapa tu.Salahkan kita pulak, dia yang berjalan macam orang buta nak salahkan kita. Huh...
Semasa kitorang gaduh tu akak aku yang leraikan pergaduhan kami,nasib dialah kalau akak aku takda kat situ time tu memang dah maut lah perempuan tu aku kerjakan. Lepas gaduh tu akak aku terus ajak balik sebab dia taknak orang pandang kitorang, kalau dia tak ajak pun aku memang nak balik time tu sebab mood minum aku terus hilang disebabkan perempuan tu lah. Memang sial la first day aku tu..............
#sorry kalau citer ni bosan
#sebab author baru lagi