MY OBSESSION.

By ariy107

91 5 0

|| aira mikayla x lucas xander || Dijaga oleh seorang lelaki obses dan gila , bagaimana rasanya ? Berkali kal... More

𝑝𝑟𝑜𝑙𝑜𝑔
𝒃𝒂𝒃 1
𝒃𝒂𝒃 2

𝒃𝒂𝒃 3

14 0 0
By ariy107

Pagi menjelma , lucas menggapai telefon bimbit nya yang berbunyi nyaring . Mata dicelik sedikit sebelum menjawab panggilan telefon .

" HOI BODOH ! KAU KAT MANA NI WOII !! HARINI MEETING PAGI HANAT NI DAH PUKUL BERAPA KO TAK SAMPAI SAMPAI LAGI NI "

Cepat cepat Lucas jarakkan telefon dari telinga . Boleh pekak telinga dia dengar Ash jerit . Jam dikerling , drastik tubuhnya bangun apabila melihat jarum jam pukul 9 .

" ASAL KAU TAK KEJUT AKUUU  ?? TAK FUNCTION AH KAU NI MUHAMMAD" dia yang bangun lambat dia marah orang hm .

" KEPALA BAPAK KAU LA INGAT AKU NI BINI KAU KE NAK KEJUT KEJUT KAU HAH ?! CEPAT SIKIT 15 MIN KO TAK SAMPAI AKU REPORT MUMMY KAU "

" TUNGGUU AKU MUHAMMAD " Cepat cepat dia bangun pergi mandi . Si ash tu tak boleh dibawa main ,semua nak report mummy . 10 minit kemudian dia keluar dari condo dengan lengkap berkot . Kereta dipandu laju menuju ke syarikat miliknya .

Semua mata memandang ke arah Lucas yang tergolek di lobi syarikat , ada yang menggigit  bibir menahan diri dari gelak . Lucas bangkit membetulkan blazer sambil berdehem menutup malu . " Korang tengok apa ? dah takde keje dah ? pergi la  buat keje tu " Lucas berjalan pantas menuju ke bilik mesyuarat  . Pintu dibuka pantas , matanya tertuju pada Ash yang sedang menerangkan tentang projek terkini mereka . Dia tersenyum malu apabila sedar dirinya direnung .

" That's all from me . Thank you " Ash kembali duduk di tempatnya . Lucas menarik kerusi di sebelah Ash dan terus menghidupkan laptopnya . " I'm sorry..have some trouble" Pembentangan diteruskan dan syarikat tersebut bersetuju untuk bekerjasama dengan mereka . Mereka bersurai selepas hampir 3 jam berbincang .

" AKHIRNYAA AKU BEBASSS " Ash menggoncang badan Lucas sambil menjerit di telinga kawannya itu .

" PANGGG !!" Terteleng kepala Ash menerima tamparan Lucas . Matanya merenung ke arah Lucas . "Sampai..sampai hati kau tampar muka handsome aku niii " Dia menghempas buku sebelum bangun dan berlari keluar . " DON'T EVER KECEK WITH ME ! KITA PUTUS ! "

Lucas hanya memandang tingkah rakannya itu . " Drama . menyampah . " Kepala diletak atas meja dan dia melelapkan matanya . goodbye dunia ...

Tercungap cungap aira bangun apabila dia disimbah dengan sebaldi air . Perutnya disepak sekuat hati . " BANGUNLAH PEREMPUAN ! MAKANAN AKU MANA !? " Jerkahan itu mengejutkan dirinya .

" Maaf awak , ss—saya minta ampun . Saya tak larat sangat sangat . " Rambutnya ditarik kuat sehingga terdongak . " Ss —sakit rykarl..aira sakit .."Dia merintih menahan pedih seakan kulit kepalanya tercabut . Rykarl seolah seolah tersedar ,dia lepaskan rambut aira dan menunduk separas dengan wanita itu .

"ss–sayang.. saya minta maaf sayang.. sakit ke ? I'm sorry sayang I really sorry..sayang sakit ?" tangannya terketar ketar membelek seluruh tubuh aira.Kesan luka dan melecur dilihat , "saya ke..yang buat semua ni sayang ?" aira mengengsot ke belakang , sungguh! dia takut ..

"ss sayang tunggu sini eh ? sayang tunggu ...karl ambik ubat tau ..tunggu.." Rykarl bangun sambil ketuk kepala , pipinya ditampar sehingga merah . Dia berlari mengambil first-aid untuk merawat aira.

Tangan aira digapai , disapu ubat dan dibalut penuh cermat .Begitu juga semua luka yang ada di bahagian lain . Selesai merawat dia terus mendukung aira naik ke bilik . Aira diam tidak melawan kerana takut dia menjadi mangsa pukulan Rykarl lagi . Lelaki itu berbahaya dan tidak dapat dijangka perlakuannya . Tubuhnya dibaringkan di atas katil dan diselimutkan dengan cermat. "Sayang rehat ye ? karl masakkan untuk sayang tau . Jangan tinggal karl ye ?" Tanggannya dicium sebelum lelaki itu bergerak pergi . Aira merenung siling lama sebelum dia terpejam sendiri .

Celik mata sahaja Aira melihat dirinya di satu tempat lapang , matanya diliarkan ke sekeliling . Dia berjalan mengikut rasa hati . Sehingga dia menangkap satu suara yang dirindui . " Aira sayang.." Aira kaku di tempatnya . " Mama .. " Senyuman yang terukir di bibir wanita itu membuatkan air mata Aira jatuh . Aira berlari mendakap tubuh tua itu . " Ma.. mama pergi mana  ? Aira sakit ma Aira sakit .. Ma bawak Aira ikut mama please " Aira mengongoi dalam pelukan . Belakang nya diusap perlahan . " Ma kenapa mama tinggal Aira ma.. Aira penat .. Sakit ma .."

Tubuhnya ditolak perlahan ,pipi Aira diusap lembut . " Anak mama kuat .. Mama tak pergi mana mana sayang .. Mama ada dengan Aira .. Aira kuat lawan ye ? " Kepala digeleng laju . " Aira tak kuat ma.. Aira nak peluk mama .. " Tangan wanita itu digenggam kemas tidak mahu terlepas . " Mama sentiasa ada , ingat tu ... Mama tak boleh lama lama .. Selamat tinggal .. Selamatkan diri kamu ye nak.." Pegangan tangan terasa longgar . Aira menggeleng laju sambil menarik tangan mamanya . " Ma jangan tinggal Aira maaaa  " Dia mengejar bayang yang semakin jauh . " MAMAAA"

Aira terbangun dari mimpi , dia melihat sekeliling . " mama..." .Lutut dipeluk dan disembahkan wajahnya disitu . Sungguh.. dia penat .. Bunyi pintu terbuka mengejutkan dirinya,air matanya diseka segera .

" Sayang dah bangun ? Karl ada masakkan bubur untuk aira .. Meh karl suap .. " Aira mengengsot sedikit apabila Karl melabuhkan punggung di sisinya . Sudu yang berisi bubur itu ditiup sebelum disua pada Aira . " Makan sayang .. aku dah masakkan untuk kau ni " Aira hanya memandang tingkahnya .  Raykarl yang bengang terus menarik rambut Aira " Aku kata makan , jadi makan . Aku tak suka orang ingkar arahan aku " Dengan terketar ketar Aira membuka mulut , bubur dikunyah perlahan . Barulah Raykarl melepaskan rambunya . Kepala diusap " Goodgirl sayang .. Makan tau..Jangan bagi aku marah .. "

Continue Reading

You'll Also Like

123K 6.8K 71
Ayra - gadis cantik yang terpaksa mendewasa sebelum usianya.Menjadi anak nombor dua dan sentiasa terpaksa menjaga orang di sekelilingnya.Saat orang l...
134K 11.8K 50
Agency Series (3) Siapa sangka, kekasih hati yang hilang tanpa kata sewaktu di sekolah dahulu, muncul semula menghantui hidup Sharifah Helena. Kini...
20.5K 1K 53
Auni Safiyyah, seorang gadis yang sangat tenang seperti makna namanya. Tetapi, disebalik ketenangan yang diperlihatkan, terselit secebis perasaan tak...
76.2K 1K 13
Ambisi luar biasa Naila untuk memiliki Johan tanpa mengira kifarah di Hari mendatang. Akan seperti apa kisahnya yang bila rasa tertipu, sakit hati da...