Satu Rasa Hati

By FBFZ_LOVE

27.7K 1.3K 72

Karya pertamaku, maaf jika kurang ekspektasi kalian. Becky seorang gadis introvert yang mula berjumpa dengan... More

Karakter
Part 1
Part 2
Part 3
Part 4
Part 5
Part 6
Part 7
Part 8
Part 9
Part 10
Part 11
Part 12
Part 13
Part 14
Part 15
Part 16
Part 17🔞
Part 18
Part 19
Part 20
Part 21
Part 22🔞
Part 23
Part 24
Part 25🔞
Part 26
Part 27
Part 28
Part 29
Part 30
Part 31🔞
Part 32🔞
Part 33
Part 34
Part 35
Part 36
Part 37
Part 38
Part 39
Bukan update
Part 40
Part 41
Part 42🔞
Part 42-2🔞
Bukan Update
Part 44
Part 45
Part 46
Part 47
Part 48

Part 43

340 22 0
By FBFZ_LOVE


Pejabat Becky

"Irin. Masuk bilik saya. Dan panggil Freen sekali." Becky yang baru sahaja selesai meetingnya di luar, berjalan dengan sangat cepat sehingga memanggil Irin dengan menjerit.

"Alamak. Bos aku dah kena rasuk hantu." Irin mengambil buku notanya dan pen lalu berlari kecil ke arah bilik Freen.

"Freen kita dalam masalah.. Bos hantu panggil masuk bilik dia."

"Bos hantu? Sejak bila pula bos kita bela hantu."

"Bodohlah kau ni Freen. Bukan bos bela hantu. Bos tu sendiri kena rasuk hantu. Dia masuk pejabat tadi terus jerit panggil aku dengan kau." Terang Irin panjang lebar.

"Oh. Mana aku tau." Freen memandang muka Irin lalu tersenyum.

"Senyum2 apa. Sebelum aku yang naik hantu, baik kau cepat. Bos panggil tu."

"Yer. Sabar." Freen mengemas dokumen yang memenuhi mejanya. Setelah selesai, mereka berdua pun berjalan cepat menuju ke bilik Becky.

Tok. Tok. Tok

"Masukkk". Jerit Becky deras.

"Bos." Tegur Irin dan Freen yang menatap Becky sedang memicit kepalanya.

"Duduk." Becky membetulkan duduknya lalu menatap keduanya.

"Irin. Aku nak kau ganti kerja aku dengan Freen untuk seminggu ni. Apa saja appointment untuk seminggu tu, kau tunda bulan depan. Aku tak nak minggu depan kau cari aku." Ucap Becky tegas.

"Baik boss. Appointment yang 3 hari ni macam mana pula?" Soal Irin.

"Tunda. Kalau tak boleh, kau cancel je. Aku malas nak fikir."

"Baik boss. Ada apa2 lagi ke?"

"No. Kau sambung kerja kau. And you Freen. Tunggu. Ada benda saya nak bincang."

"Okay bos. Saya keluar dulu." Irin bangun lalu menolak sedikit kerusi yang didudukinya lalu berbisik pada Freen.

"Hati2. Boss kalau dalam mood hantu mengerikan. Jangan lupa kunci pintu. Langkah berjaga2" Freen yang mendengar menatap Irin dengan tatapan tanda tanya.

"Kau bisik apa minah. Aku suruh buat kerja." Becky melemparkan pennya pada Irin

"Hehehe. Okay2. Saya keluar dulu."

Irin berjalan keluar lalu menutup pintu bilik Becky sementara Freen hanya menatap tubuh Irin yang sudahpun mulai hilang dari bilik Becky. Ketika dia berpaling semula untuk melihat Becky, dia melihat Becky yang sedang menatap tajam dirinya.

"Kenapa tengok saya macam tu?" Freen bergidik ngeri dengan tatapan tajam Becky.

Beberapa saat tidak mendapat jawapan dari Becky, Freen bangun dari duduknya lalu berjalan mendekati Becky.

"Sayang." Panggil Freen.

"Kenapa ni?" Soal Freen.

Baru sahaja dia mahu melanjutkan perkataannya, Freen ditarik dengan cepat dan akhirnya terduduk di atas meja Becky. Becky pula mengurung Freen di antara dua tangannya yang mana tangan Becky berada di sisi Freen.

"Sayangg." Jerit Freen dek terkejut dengan perlakuan Becky.

Tanpa basa basi, bibir mulus Freen disambar kasar oleh Becky. Becky melumatnya sedikit kasar.

"Hei. Sayang. Wait. Um." Freen berusaha menolak tubuh Becky sedikit supaya Becky menghentikan aksinya. Freen yang tidak siap dengan serangan Becky merasakan nafasnya tidak mencukupi.

"Sayang. Sayang." Freen masih lagi berusaha menyedarkan Becky yang menciumnya seperti tidak ada hari esok.

"Please." Freen meletakkan tangannya pada mulut Becky. Berharap cara ini mampu menghentikan Becky.

"Awak berani halang saya, satu pejabat akan dengar desahan awak." Ugut Becky dengan masih mengekalkan tatapan tajamnya.

Freen pula yang mendengar ugutan Becky, mula menurunkan tangannya. Melihat itu, Becky terus menyambar bibir Freen sekali lagi. Melumatnya habis-habisan menyebabkan sudut bibir Freen sedikit merah akibat digigit berkali2. Freen pula hanya mampu menerima tanpa mengetahui alasan dari sikap ganas Becky hari ini.

Hampir 10 minit mereka berciuman dengan keadaan Freen masih berada di atas meja kerja Becky. Becky melepaskan bibir Freen lalu mengecup dagu Freen sedikit kemudian dia melemparkan senyuman pada Freen.

"Saya suka bibir baby. Thanks baby." Ucap Becky lalu duduk di kerusi kebesarannya.

"Come." Ujar Becky pada Freen sambil menepuk pahanya tanda meminta Freen untuk duduk di atas pahanya.

Freen menganggukkan kepalanya lalu duduk dengan perlahan di atas riba Becky kemudian mengalungkan tangannya di leher Becky. Setelah itu, Becky memegang pinggang Freen dengan tangan kirinya.

"Are you okay?" Soal Freen dengan sedikit kerisauan di wajahnya.

"Nanti saya cerita. Sekarang just duduk macam ni. Saya tengok awak, awak tengok saya." Mendengar permintaan Becky, Freen hanya tersenyum lebar lalu menganggukkan kepalanya sedikit.

"Kerja awak dah habis? Nanti tertunda lagi." Ujar Freen sambil mengusap lembut pipi Becky.

"Biarlah dulu. Esok saya sambung." Balas Becky lalu mengecup pipi Freen.

"Bukan tadi awak minta Irin kosongkan jadual seminggu ka. Macam mana nak sambung esok."

"Hehehe. Kejap lagilah. Awak teman eh. Sekarang saya nak duduk macam ni ja." Becky mendakap tubuh Freen di depannya.

"Ok sayang. Up to you" Freen mengusap kepala Becky lembut dan sesekali mengecup kepalanya.

"Baby, alang2 macam ni, apa kata kit....."

Tok tok tok

Ketukan dipintu membuatkan keduanya memandang ke arah pintu. Membuatkan Becky memasang wajah kesalnya.

"Haish. Kacau betullah. Masukk." Jerit Becky dengan kesal. Freen yang mendengar arahan Becky, ingin segera turun dari pangkuan Becky. Namun ditahan oleh Becky.

"Aits. Duduk senyap2. Nak pergi mana."

"Orang nak masuk sayang."

"Shut. Senyap."

Alhasilnya, Freen hanya duduk dengan senyap di atas riba Becky.

Pintu bilik Becky pula dibuka dan nampaklah Irin yang masuk sambil membawa dokumen ditangannya. Ketika dia masuk dan melihat Freen yang berada di atas riba Becky, dia hanya tersenyum tipis.

"Kau nak apa lagi. Aku potong gaji kau nanti." Ujar Becky dengan nada kesal.

"Hehehe. Jangan macam tu boss. Ni ha dokumen ni kena sign. Nak settlekan petang ni. Kalau saya tau boss tengah ada projek besar, saya tak kacau tadi." Irin meletakkan dokumen itu di atas meja Becky sambil tersenyum menatap Freen yang sedikit malu.

"Cepatlah. Pasti berambus." Becky mengambil dokumen itu dan sign dengan cepat kemudian memberikannya pada Irin. Sebelum itu, sempat juga dia mengecup pipi Freen sedikit.

Irin yang sedari tadi melihat mereka berdua semakin melebarkan senyumannya. Freen jangan dikatakan lagi, pipinya semakin merah dengan mata yang dibesarkan dek terkejut, tambahan lagi Irin yang masih menatapnya dengan tatapan yang tidak dapat diertikan.

"Dah. Kau berhambus. Tolong kunci pintu ya. Terima kasih." Ucap Becky lalu melemparkan senyuman tipis pada Irin.

"Siap bos. Saya menurut perintah. Silakan nikmati makanan anda. Baii bos." Irin mengernyitkan matanya lalu berlari kecil untuk keluar dari bilik Becky.

Setelah memastikan Irin menutup pintu, Becky kembali menatap Freen.

"So, boleh kita sambung?" Soal Becky.

"NO. Tunggu dekat rumah." Becky yang senyum seketika memudarkan senyumannya.

"Alaaa. Nak la. Nak la."

"No. Dekat rumah atau tak dapat terus. Pilihlah." Freen tersenyum sedikit lalu mencium pipi Becky yang sudahpun menunjukkan muka masamnya.

Freen terkekeh kecil melihat sikap Becky. Lalu mendekat ke telinga Becky.

"Siapkan kerja ni, lepas tu, kita balik rumah. Ok sayang? Make it fast."

Mendengar ucapan Freen, seketika senyuman Becky terukir. Akhirnya Becky melakukan kerjanya dengan pantas sementara Freen yang masih menemani buah hatinya menyelesaikan kerjanya.





TBC

Min minta maaf ya sebab lama tak update.. Min masih cari ilham lagi.. Kalau lambat update, sorry ya.. tapi thanks utk yg masih menunggu cerita min.. Kalau ada apa2 nk komen, sila komen ya. Min akan ubah mengikut kehendak readers.

Continue Reading

You'll Also Like

5K 453 27
Leftenan komander Syafiq Ilham x Imaya Adelina "Akan ku nanti akhir cerita ini di mana noktahnya." - + Sequel Bunga Untuk Leftenan ATTENTION - Sebe...
9.1K 436 5
"aku akan membawa cinta kita hingga hembusan nafas terakhir..bahkan jika bisa ..akan ku bawa di kehidupan seterus nya //jenlisa#
2.8K 130 13
G × G ⚠️ short story Mungkin cinta sesama jenis amat jijik bagi sesetengah orang. namun bagiku, ia adalah perkara yg paling menakjubkan pernah terjad...
30.1K 1.2K 36
🔞 Becky bukanlah tipe orang suka sesama jenis tetapi pemintaan orang tuanya terpaksa dia terima.Freen Sedaya upaya mengambil hati Becky agar menerim...