My Kings Cobra

By husmet

906 61 22

Rose Zinirah-seorang cantik rupawan seperti bunga mawar yang indah .Rose merupakan seorang guru PPKI(Program... More

NOTE
COBRA-1
DILEKSIA-
COBRA-2
COBRA-3
COBRA-4
COBRA-5
COBRA-7

COBRA-6

53 7 5
By husmet

Semoga aku dan kamu bertemu lagi, semoga doa yang ku langitkan hadiahnya adalah kamu, dan kamu adalah bunga yang ku dambakan.





Rose yang sedang baring di atas katil itu tiba-tiba termenung dia teringat kejadian bulan lepas di mana dia terjumpa seorang mamat poyo yang agak menjengkelkan mulut lelaki tu agak berbisa sekali dia buka ja mulut ada ja perkataan yang sakit hati yang keluar, aih bencilah bila teringat balik ada ke aku yang cantik ni di panggil bunga taik ayam omg macam mana lah boleh jadi abang kepada Manda ya perangai tak sama langsung asyik nak sakitkan hati dia ja.


dia teringat satu ayat ni selepas lelaki itu menghantarnya ke bengkel untuk mengambil kereta mywinya bulan lepas.


"terima kasih err, encik botak sebab dah tolong saya maaf sebab susahkan kamu"Rose tersenyum ke arah Aleef yang sedang merenungnya itu sekarang mereka berada di bengkel kereta.


"Sama-sama bunga taik ayam"Rose melopong lah ingatkan dah habis dah panggil nama dia macam tu Rose pandang mamat di depannya ini kecil besar kecil besar ja.Aleef angkat kening ada orang tu marahlah.


"Ish bencilah cakap dengan kamu ni nama saya punyalah sedap"Rose menjeling Aleef yang berada di depannya itu"eleh jangan benci sangat nanti sayang baru hang tau "Rose tayang wajah loya poyo betul mamat ni geli lah dengar ayat tu.


"Tak hingin saya,saya harap ini last kita berjumpa terima kasih lah ya botak sebab dah tolong saya kamu boleh main jauh-jauh jangan mendekat ya"Aleef yang sedang duduk itu terus bangun menghampiri Rose yang sedang bersandar di depan pintu kereta milik wanita itu. Rose silangkan tangannya di dada sambil menjungkitkan kening ke arah Aleef ehh-ehh dekat-dekat pula.


Aleef meletakkan tangan sasanya di sebelah kanan dan kiri Rose mengepung tubuh kecil itu.Rose terkedu dan tertkaku di situ oh my apa yang dekat-dekat ni ada yang dia terajang juga kejap lagi.


"Hang yakin hang boleh jauh dari aku, lagi hang suruh aku jauh lagi aku suka nak dekat-dekat dengan hang, jangan tak hingin sangat aku takut nanti hang yang tak boleh jauh dengan aku kut bunga taik ayam"Aleef senyum sampai nampak lesung pipitnya yang dalam itu.Rose yang melihat itu terpaku hensem juga mamat ni rupanya astagfiruaalah Rose apa kau ni.


"Yakinnya kamu ish dah la tepi-tepi"Rose terus menolak tubuh Aleef ke tepi tapi tak jalan-jalan pun."Haa sebelum tu aku nak minta nombor hang boleh dak?".


"Nak buat apa nombor saya sorry nombor saya mahal, okay dah nampak dah ciri-ciri kat kamu ni memang jenis buaya lah ni"Aleef mengecilkan matanya ewah minah ni dia tak tahu ke dia perempuan pertama yang aku minta nombor.


"Saja nak mengorat hang awat tak boleh ka lagipun aku tengok hang ni macam tak laku ja hang dengaq ayat pantun aku ni, satu dua buah apple,saya cakap ayat simple,kalau betul kamu single,jom kita couple" Aleef hanya menahan ketawa melihat wajah Rose yang menahan marah itu dia saja ja nak menyakat gadis di hadapannya ini rasa comel pula.


Rose menjegilkan matanya ewah-ewah dah nampak dah gaya buaya sedang beraksi tak hingin lah dia ,dia lebih rela single sampai ke tua daripada kena kahwin dengan mamat poyo di depannya ini.


"Pergi ke kedai membeli barangan,rumah saya berjiran dengan rumah pakya,kamu tak yah nak berangan,dasar ayat lelaki semua buaya"Rose angkat kening .Aleef tahan senyum hmm not bad faham cikgu kan.


"Hmm not bad aku suka, faham hang kan cikgu mesti pandai buat ayat-ayat ni kan"


"Kalau kamu tahu saya kerja cikgu kamu tu kerja apa?kerja nak menggatal ja pandai kan"Rose tayang wajah sinis.Aleef terus menjarakkan tubuh mereka berdua."aku kerja pemburu harimau,harimau tu ibarat kawan aku dia macam oyen di mata aku"Rose angkat bahu malas layan.


"Bye bunga taik ayam semoga jumpa lagi fuh fuh amin"Aleef ketawa dan terus berlalu pergi dari situ.Ish tak nak aku jumpa kau dasar mamat buaya Rose tayang wajah cemberut dan melihat belakang tubuh Aleef yang berlalu pergi dan melooloskan diri masuk ke dalam kereta proton saga milik lelaki itu katanya kereta tu kereta pergi kebun dia iyakan ja lah dia tak tanya pun mamat tu ja nak cerita semua benda.


   Asstagfiruallah Rose jangan diingat lagi mamat tu tidur esok kau nak kena lapor diri dah.Dia  baru sampai di bandar bersejarah ni petang tadi esok dia akan lapor diri di sekolah tersebut haih nasib sekolah ja dalam kem Rose menghembus nafas perlahan. 






                                           ***************************************************








Bismillah Rose memulakan paginya dengan ceria semoga Allah permudahkan urusan dia untuk harini di tempat yang baru dan rose membaca doa sebelum mengunci pintu rumah sewanya itu.


"Allahumma yassir walaa tu'assir"

"Ya Allah permudahkanlah urusanku,permudahkanlah jangan dipersulitkan amin"


Rose yang memandu keretanya di kawasan kem itu melihat tentera-tentera yang sedang berlari itu Rose membuka tingkapnya sedikit nak dengar lagu apa yang diorang nyanyi tu.


Huuh huuh huuh 123

Dinda ,dinda,dinda,dinda

dindaku sayang

mengapa kamu bersedih,

memikirkan abang seorang,

merebut brivet raider,

di sini abang dinda,dindaku sayang,

selalu memikirkan dirimu,

rindu,rindu,abang rindu,

rindu setengah mati,

nantikan abang kembali ke pangkuan dindaku sayang,

untukmu dindaku sayang ku sematkan brivet rider ,

cinta yang abang berikan 

sedalam-dalam lautan,

seluas-luas samudera,

setinggi-tinggi langit biru,

nantikan abang kembali ke pangkuan dindaku sayang,

untukmu dindaku sayang ku sematkan brivet rider,

hea

hujan turun lagi,

di bawah helm pacarku berlindung,

hea,hea,hea lagi

tanpa kekasihku di malam minggu,

tiga bulan saja,

tak terasa lama,

jangan dulu kau merasa rindu,

gagagahnya diriku medal didadaku,

masih banyak gadis yang menunggu,

gadis pun tak mahu,

model pun tak mahu,

masih banyak janda yang menunggu,

masih banyak janda yang ,menunggu.


  Rose mencebik bibir mendengar lirik terakhir cis dasar buaya tu lah orang panggil buaya-buaya darat banyak lalu dekat tiktok dia ayat macam ni "banyak yang bilang kami buaya padahal kami setia" puih rose rasa nak komen ja dekat video tiktok abang-abang loreng tu kuat test market yang ada anak bini pun bukan main ya ada yang siap mengaku bujang lagi harap lah dia tak dijodohkan dengan lelaki-lelaki macamtu.                                                                 


Rose kembali menutup tingkap keretanya baik dia pergi sekolah sekarang malas nak tengok abang-abang tu lirik lagu pun boleh tahan nak kat janda puih.







                            *****************************************************



Aleef mencengkak pinggangnya di depan cengkerut itu aura cobra dia dah kembali sesiapa yang melihat itu berasa seram dia sedang berdiri melihat cengkerut nya membuat "ikan keli" sambil mendaki bukit datang ke arahnya dia yang memakai kaca mata hitam miliknya itu di kepalanya tersarung beret hijau dia sedang memerhati satu persatu anak buahnya.


"CEPAT  lagi seminit korang tak sampai sini siap"cengkerut yang melihat itu berasa gerun mereka yang sedang meniarap sambil mengesot di jalan tar itu tidak kisah kalau badan mereka mendapat luka mereka lebih rela mendapat luka daripadaa kena patuk dengan ular tedung di hadapan mereka itu.  


"INGAT SENANG KE NAK JADI KOMANDO HAA KALAU KAU LEMAH MACAM NI BAIK KAU BALIK CIUM BANTAL"suara Aleef memetir fuh Hafiz yang melihat itu pun dah kecut perut.


"Kalau korang rasa tak tahan cabut ,ini komando bukan pondan ingat korang yang pilih jalan ni jadi hadap sampai habis ini komando bukan senang nak jadi komando ni, hanya orang yang layak sahaja boleh pakai beret hijau ni "Aleef memandang cengkerut yang telah tiba di hadapannya itu "komando rest sekarang".


Tiba-tiba seorang cengkerut tumbang di hadapannya Aleef terus menapak ke arah lelaki tersebut"kau bangun kau bangun kau jangan jadi lembik ni komando kau bangun sekarang "Aleef terus mencengkak kolar baju loreng lelaki itu"Bangun semua berendam dalam pantai sekarang lembik nak pakai beret hijau tapi lembik"Aleef terus menolak cengkerut yang tumbang tadi dan lelaki itu mengangguk dan terus berlari mengikut rakan-rakan seperjuangannya mereka semua terus berlari berendam ke dalam laut.


"Korang kena dengar ayat ni sekali komando selamanya komando, sekali korang dah pakai beret hijau ni pakailah sampai akhir hayat korang,korang kena harungi dan perjuangkan beret hijau jangan sesekali kau malukan beret hijau ni ,korang antara yang terbaik jadi lakukan yang terbaik faham."


"faham tuan "Wajah Aleef memerah menahan marah" bangun  buat kuih gulung dari hujung sana sampai ke arah gagak kat sana selagi aku tak cakap berhenti jangan berhenti. " Mereka terus membuat kuih gulung apabila melihat wajah menyinga Aleef selamat lelaki itu pakai kaca mata hitam kalau tidak mereka boleh melihat pandagan mata tajam leftenan Aleef.






                              ***************************************************



"Hai assalamualakium semua harini kamu semua ada cikgu baru,"Rose yang berada di belakang cikgu Anggun itu tersenyum ke arah anak-anak muridnya dia berasa teruja aura baru mungkin tak sabar nak mengajar.


"waalakumussalam wah kitaorang ada cikgu baru "Cikgu Anggun mengangguk "ya kamu semua dapat cikgu baru harini,cikgu Rose sila perkenalkan diri"Rose tersenyum dan berdiri di sebelah cikgu Anggun dia dan cikgu Anggun sebaya ja sebenarnya sebabtu boleh buat geng.


"Hai kamu semua, nama cikgu, Rose Zinirah tapi kamu semua boleh panggil saya cikgu Bunga tau"Rose tersenyum manis sambil membuat gaya isyarat tubuh"wah cikgu bunga cantiknya cikgu,cikgu ada dimple lah kalau senyum macam tu macam cikgu Anggun dua-dua cantik"kata seorang pelajar lelaki disitu tetiba dia teringat Amanda.


Rose dan Anggun tersenyum "sama-sama awaknya manisnya mulut dia pandai mengayat cikgu ni"budak lelaki itu tersengih dan yang lain terjerit suka Rose tersenyum tiba-tiba teringat pula anak muridnya yang berada di Kedah itu semoga anak-anak muridnya menjadi pelajar yang cemerlang.Tak boleh sedih-sedih Rose ingat kita sebagai pendidik harus mendidik anak bangsa sehingga mereka berjaya Rose mengumam perlahan.









Sorry lambat update awak semua dan sorry juga kalau ada salah ejaan ke apa ke salam sayang dari saya husmet.



Jangan lupa komen and vote.




tbc.......................

Continue Reading

You'll Also Like

21.4K 1K 30
Aryan Zihni, nama yang diberi merangkap pangkat Leftenan Komander yang berkhidmat di dalam pasukan elit TLDM, PASKAL. Mempunyai personaliti yang rian...
62.2K 2K 24
Tipu lah kalau rumah tangga tiada ribut. Mesti ada walaupun sekecil zarah. Begitu lah yang terjadi dalam rumah tangga Aliff dan Nura. Salah faham itu...
562 60 31
Semua orang impikan kemewahan dalam kehidupan, begitu juga dengan Haniy. Rezeki kemewahan tidak berpihak kepadanya, dia tidak dapat meneruskan niatny...
21.9K 137 2
KARYA KEDUA COVER BOOK BY LYCIAA Takdir telah mempertemukan Ikhwan Nazril dan Nurin Husnina. Saat Nurin menutup pintu hatinya untuk semua lelaki, Ikh...