Deel 2:
Na een paar minuten lopen kwam ik aan in het station,ik groette m'n nicht die zo droog naar me keek.
Y: "Ook een goeiemiddag a bitch"
S: "Hai"
Y: "Wat kijk je zo droog nichtje? Met verkeerde been uit bed gestapt?" lach ik.
S: "Niks,gaan we naar Antwerpen? Wat shoppen enzo. Je weet wel vrouwendingen haha" lacht ze.
Y: "Daar kan ik geen nee op zeggen hé dat weet je,trouwens ik kan zo lang buiten blijven als ik wil. Mama,papa zijn naar oma en Faissal is sowieso ergens buiten met z'n vrienden ofzo"
S: "Ohw... Ik mag maar tot 16u30. Pff Yasminah ik kan het niet meer uithouden thuis,m'n ouders zijn zo streng! Ze pakken alles van me af en Yassir (broer van Sanae,neef van Yasminah) gunt me niet eens wat vrijheid!" -verdietige blik-
Y: "Ewa safé, we gaan er een leuke dag van maken en alles vergeten,oké? Derest zien we wel"
Sanae kijkt me vrolijk aan.
Al-lachend stappen we de bus in.
Wanneer we aankomen stappen we uit en lopen we het ene winkel na het andere in.
Y: "Heb honger Sanae. Zullen we even wat gaan eten?
S: "Ja is goed vetzak.-knipoog- Hoe laat is het trouwens?"
Y: "16 uur 26"
S: " Ohnee,Yasminah,ik moet om 16u30 thuis zijn!"
Y: "Ik zal zo Yassir een bericht sturen dat je wat later zal zijn,als je bij mij bent vindt hij het sowieso niet erg."
S: "Shoukran vetzak!"
Ze lacht me uit en geeft me een knuffel.
Wanneer we een Turkse zaak binnen gaan,gaan we helemaal vanachter zitten aangezien alle tafels vooraan bezet zijn door een aantal Marokkaanse en Turkse jongens en een paar meiden.
Ik voel ogen op m'n rug prikken maar trek me er niets van aan.
----
Ik ben eigenlijk iemand die altijd wordt nagefloten op straat door jongens,ik zelf vind het totaal niet leuk... Het heeft geen nut dat ze naar me fluiten,ze laten enkel zien hoe vies ze zijn...Ik heb nog nooit een relatie gehad met een jongen. Al zou ik er eentje hebben,dan weet ik nog niet zo goed of ik nog zou leven dan.. Aangezien mn oudere broer streng op dat vlak is... Ik heb nog een oudere zus die getrouwd is en een prachtig kindje heeft, Loubna noemt ze en is 4 jaar. Telkens wanneer ik m'n nichtje zie raakt ze mn haar aan 'Wauw tante Yastmiena jij hebt kei mooi haar' zegt ze dan.
Ik heb plat lang licht bruin haar, groengrijze ogen. Ben niet dik en ook niet mager. Ik heb een normaal figuur. Ik ga elke week gaan sporten.
----
Ik bestel kapsalon en Sanae bestelt een pizza.
Wanneer ik even m'n gsm naarboven haal en m'n facebook overzicht bekijk hoor ik een jongen roepen.
"Ey zina(schoonheid), zin in een toertje op m'n motor wella (ofwat)?" en hoor het groepje lachen.
Ik kijk recht voor me en zie het groepje naar me kijken. Ik voel m'n gezicht rood worden en kijk de andere kant op.
"Oeh zie haar rood worden! Ze is mooier als ze bloost a drerrie!" zegt één van de jongens en hoor ze weer lachen.
"Hou jullie bekken,zielige jongetjes. Ga jullie vader helpen met de tuin op te knappen in plaats van andermans dochter belachelijk te maken, ugh kleine jongetjes" Zegt Sanae tegen de groep Marokkaanse en Turkse jongens.
Ze draait zicht terug om en zie dat dat de bediende het eten heeft gebracht.
"Astublieft,de pizza" zegt de bediende en legt die voor Sanae op tafel.
"En kapsalon met Andalous" zegt hij en legt het bordje voor me op tafel.
"Dankje" zeg ik verlegen.
"Smakelijk ladies" zegt de bediende en knipoogt naar me.