Jäkla kär-lek! O.m

By wheelersgirl

3.1K 131 6

Läs så får ni veta! Handlar om alla men lite mer om Ogge och minna! More

0.1
0.2
0.3
0.4
0.5
0.6
0.7
0.9
1.0
1.1
1.2
1.3
1.4
1.5
1.6
1.7
1.8
1.9
Uppföljare

0.8

130 7 0
By wheelersgirl

Ogge's perspektiv:
Det är torsdag kväll och festen var imorgon. Dum som jag är så hade jag bara skjutit upp med att fråga Minna om hon ville gå på festen med mig. Jag har planerat hur jag ska göra, ända sen jag frågade om tips från den hemliga personen.
Det var sista dagen som jag kunde fråga. Jag har försökt ett antal gånger men har backat i sista sekund. Men nu var det dags. Jag hoppade på min cross och körde hem till Minna.
Jag kom fram till hennes hus efter ungefär 10 minuter. Klockan var 17.57 alltså 3 minuter kvar tills jag skulle knacka på. Jag upprepade planen en sista gån och kollade på klockan 18.00. Jag knackade på dörren och hörde fotsteg komma närmre. Jag ser sakta hur handtaget på dörren trycks ner och hennes ansikte börjar synas.
-Hej! Säger hon och ler.
-Hej! Säger jag leendes tillbaka
-Jo, jag undrar om du eh.. Om du vill..gå på festen med mig. Säger jag nervöst
-Visst. Säger hon
-Okej bra, vi ses där.
-Ja det gör vi. Säger hon och stänger dörren
Jag går sakta ner för trappan och sätter mig på crossen. Jag kör hem och pratar med Oscar. Vi hade bestämt med Felix och Omar om att vi skulle ses hemma hos Oscar klockan 18.00 så vi kunde dra dit tillsammans.

Minna's perspektiv:
Ogge hade precis vart här och frågat om jag ville gå med honom på festen. Jag sa att jag ville, egentligen ville jag skrika så högt jag kunde att jag ville men det skulle bara bli pinsamt plus att han hade nog ångrat att han frågade mig.
Jag var ensam hemma då mamma, Hugo och maja's familj dragit till Maja's sommarstuga. Dom skulle stanna där över helgen. Jag och maja hade bestämt att jag skulle komma till henne så skulle vi sova över hela helgen.
Jag hade nu packat allt och var Påväg till bussen som skulle ta mig hem till henne.

Jag står utanför hennes dör och går bara rätt in utan att knacka då jag varit här så många gånger.
-Hej bubbis! Säger jag när jag kommer in till hennes rum. Hon ligger som vanligt med mobilen.
-Hej Batman! Säger hon och släpper blicken från telefonen.
-gissa vem som blivit bjuden? Säger jag och hänger min klänning bredvid hennes.
-Va! Du skojar har han äntligen bjudit dig!? Hon hoppar nästan upp för sängen och omfamnar mig i någon slags kram.
-Ja! Säger jag leendes som en idiot, när vi släppt kramen.
-Åh vad kul, nu längtar jag ännu mer. Hon hoppar upp och ner på stället
-Jag med! Säger jag och hoppar med henne
-Ska vi fråga om Hannah och Sonja vill komma så har vi ett tjejparty? Frågar hon
-Visst!
Jag tar upp mobilen och klickar in på kontakter, där jag sedan letar upp Hannah's nummer.
H= Hannah
M= Minna
H: hej!
M:Hej! Lust och komma över till Maja?
H:Visst, jag och Sonja är Påväg vi tar med oss godis
M:Japp ses då
Vi satte oss i Maja's säng och letade efter någon bra film vi kunde se på sen när Sonja och Hannah kommer. Det blev Annabelle. Vi hör fotsteg i trappan och in genom dörren kommer Hannah & Sonja. Vi sitter och snackar om hur morgon dagen kommer bli.
-Asså den kommer magiskt! Utbrister Hannah drömmande
-Håller helt klart med! Instämmer Sonja lika drömmande
Vi skrattar åt dom och fortsätter prata om morgondagen

Sorry för kort kapitel

Continue Reading

You'll Also Like

152K 3.7K 44
Varje gymnasie har sina traditioner när det gäller de nya ettorna, även kallade lammen. Sandagårds gymnasieskola har en speciell tradition för nykoml...
1.3K 101 50
Jag är trött. Trött på allt som händer runt omkring mig. Trött på det som inte händer och trött på det alla säger ska säga. Autumn sticker inte ut fr...
35.8K 1.7K 33
𝑩𝒐𝒐𝒌 2 King Viserys the Peaceful is dead, but before his last breath he apparently whispered to his wife Queen Alicent that he wanted his firstbo...
16.8K 303 18
En tillsynes harmlös mobillek mellan sex vänner tar en mörk vändning. *Bästa placering: #1 i deckare/thriller* Slutförd: 2016-10-30