Pada keesokkan harinya...
N menanti Hyuna dihadapan kelas dimana mereka janji untuk menyambut birthday kesayangannya itu.. Tetapi,apabila N nampak Hyuna berlari menuju ke arahnya,N hanya tersenyum tawar..."Hai N!"jerit Hyuna yang berlari mendapatkan N dan memeluknya.."Oh...Hai"Balas N lesu.."kenapa dengn awk N?"soal Hyuna kehairanan melihat N yg tidk senyum seperti selalu.."anyway happy birthday Hyuna,tapi saya ada benda nak cakap"jawab N yg tidak menjawab lagi soalan Hyuna tetapi mahu berkata tentang sesuatu yang lebih penting.."saya rasa,saya dah tk mampu nk jaga awak lagi lepas ni,saya tepakse melepaskan awak"jawab N lagi..N menolak Hyuna dan terus pergi..Hyuna yang masih lagi terpinga-pinga dengan kata-kata terus menarik N semula..kata²N menusuk ke dalam hati Hyuna dengan perlahan-lahan...Air mata yang tidak disangka jatuh sudah membasahi pipinya.."a..awak gurau kan?"soal Hyuna,air matanya masih lagi mengalir laju seperti tidak percaya apa yang didengarinya tadi"tak Hyuna,saya harap awak tak akan cari saya lagi...saya dh tk boleh nk cintakan awak"balas N sambil mengelap air mata Hyuna kemudian berlalu pergi perlahan-lahan meninggalkan Hyuna seperti terpakse...N meninggalkan Hyuna terpaku seorg diri..Hyuna sudh tidk berdaya untuk berkata apa²lagi..Dia seperti tidk percaya apa yg sedg berlaku ke atas dirinya"kenapa ianya berlaku pada hari lahir aku yang ke 17?"kata Hyuna dengan kadar suara yg sgt perlahan..manakalan N yg sedg menuju ke kelas berkata"saya tak sanggup nk tinggalkan awak seorg diri Hyuna,saya takot lihat awak sedih sebb saya"bisik hati N...Pipi N juga telah basah disimbah air mata...
SEBENARNYA..
(Flashback )
"Omma!N dh balik"jerit N sambil membaling begnya ke sofa dan terus duduk di meja makan sambil menunggu ommanya membasuh pinggan.Sebaik sahaja ommanya siap mencuci pinggan,ommanya terus duduk di kerusi berhadapan N dengan senyuman yg mempunyai makna tersirat.."omma nak ckp sesuatu..kamu boleh terima tak N?"rayu ommanya"ckp jelah omma"balas N manja"sebenarnya...N ada penyakit Alzheimer mcm papa kamu"(Alzheimer ialah sejenis penyakit yg akan lupa satu demi satu perkara..lebih kurg macam amnesia lh tapi amnesia tu lupa terus tk ingat satu benda melainkan kalau ada sesuatu perkara yg berlaku yg menyebabkan die koma..ia akan membuatkan org itu akan lupe kesemuanya)terang ommanya lemah..Dia tahu anak kesayangannya itu pasti tidak akan menerima kenyataan tersebut..."omma main²je kan?"soal N tergelak kecil"omma tak main² N...kamu dh cukup besar untuk menerima kenyataan"terang ommanya lagi.."then,kenapa omma tak ckp dari dulu?"kali ini N seperti mula menerima kenyataan itu.."sebb omma tunggu masa yg sesuai..sebb omma tahu kamu susah nk terima...lagipon effectnya akan ada pada usia kamu 17 tahun"jawab ommanya itu..
N terus menuju ke biliknya dan terus duduk di birai katilnya memikirkan apa yg dihadapinya...seimbas lalu wajah Hyuna bermain difikirannya..N cuba untuk tidak menerima apa yg didengarinya tetapi perkara tersebut benar dan sedg dihadapi olehnya..air mata berlinang telah jatuh ke pipi apabila die merenung gambar Hyuna yg diambil olehnya di atas meja belajar"kalau betul...macam mana kalau aku lupa pasal Hyuna?soal N terhadap dirinya..N memejamkan matanya untuk menahan betapa peritnya sakit yg N dpt rasakan.."aku....kena relakan untuk melepaskan dia kalau aku tak nk tengok die terluka"nekad N yg masih menangis di birai katil
END OF FLASHBACK
Hyuna berjalan balik kerumah perlahan-lahan tanpa merisaukan badannya yg sudah basah kuyup akibat terkena hujan dlm perjalanan balik ke rumahnya..Hyuna seperti sudh tidk dpt berfikir selain perkara yg disebut oleh N sebentar tadi"saya terpakse lepaskan awak"kata²N menghantui dirinya.."kenapa die buat aku mcm ni!kenapa?!"kata Hyuna dengan nada yg sgt sedih..hujan semakin lebat menimpa Hyuna..jika diambil kira,lebat lagi air mata yg jatuh dipipinya..handphone yg berdering di poket bajunya bergetar beberapa kali..Hyuna perlahan-lahan mengambil handphone dan melihat"icon"message itu lebih dari 10 message yg diterima..Hyuna terus meletakkan ke dlm poket dan berlari mendapatkan taxi kerana....."message yg diterima oleh nya amat merisaukan Hyuna.."Hyuna!dtg hospital sekarang!N koma tk sedar diri ni!cepat dtg!-from Hongbin-