Capitolul 9
Teamă
• Din perspectiva Kailei
Cursurile au trecut infernal de greu, încât credeam că am să mor între cei patru pereți ai clasei. I-am spus lui Kath că plec la bunici, și că nu vom putea să ne vedem în după amiaza asta. Am greșit, însă, fiindcă ei îi plac copii mici enorm de mult; iar verișoara mea, în vârstă de cinci ani stă acolo și deseori mergeam să ne jucăm cu ea.
Aștept de cinci minute la intrare în liceu, ca cei trei să iasă de la cursuri. Proful de fizică ne-a lăsat mai rapid, și doar așa stau pe o bancă în timp ce îi aștept. Am emoții, prin simplul fapt că vom participa ca un cuplu, iar noi nu formăm unul. Bărbatul acela probabil ne-a văzut ca pe niște cupluri; sunt sigură că dacă i-am fi spus că nu formăm un cuplu, ar fi renunțat la invitație.
Îl zăresc pe Tom când iasă dintr-o intrare secundară, urmat de Thore și Elysa care avea privirea ațintită spre telefon. Le fac semn cu mâna și imediat cum m-a zărit Thore, s-au apropiat toți trei de mine.
- Iubire, a mimat Thore zâmbind. Mergem într-o excursie, hm, ce zici? m-a îmbrățișat.
Mă simțeam nesigură la ce a spus, m-a numit iubire, fără să-i fi precizat ceva. Normal, face parte din joc. Teoretic suntem iubiți, practic doar prieteni. Mi-am golit mintea de diferite scenarii și am urcat în mașina lui Tom care ne-a dus până la Casa de cultură și talent. Am coborât în parcare și frica a început să mi se instaureze în corp de îndată ce urcam scările spre intrare. Un afiș mare atârnat deasupra intrării pe care scria cu majuscule „Bun venit la concursul «Meet my another half»!" imi face ca inima să pulseze mai tare ca de obicei. Îl simt pe Thore cum se încordează în spatele meu și din instinct îl prind de încheietură.
- Stai liniștită, vom câștiga! mi-a șoptit la ureche încet, încât orice frică s-a risipit într-o clipă.
Închid ochii și încerc să mă adun, apoi împreună cu toate cuplurile ne apropiem de scenă, unde un bărbat de vreo șaizeci de ani, făcea probă de microfon.
- Bine ați sosit, a început acesta. Pentru prima dată am onoarea să inițiez acest tip de concurs în care două persoane, de sex opus, vor trebui să coopereze pentru un punctaj anume. Acest concurs vă poate deschide ochii, sufletul, dar și mintea. Vă poate ajuta să aflați cu adevărat cine este persoana pe care o iubiți, tipul acesteia de și cât de ajutătoare vă este la greu. Probele sunt ușoare, care intrigă ambii parteneri în același timp. Iar premiile vor fi pe măsură!
Cu toții îl ascultam cu atenție. Niciunul dintre noi nu vorbea cu cineva, ci îl priveam pe bărbatul de pe scenă. Cinci probe; șase cupluri.
Bărbatul de pe scenă a început să facă un fel de prezență, iar după ne-a grupat în două tururi, a câte trei cupluri. O piatră de pe inimă mi s-a luat, când bărbatul mi-a rostit numele meu și al Elysei în aceeași grupă.
Proba întâi
- Prima probă, așa-zisă „Labirintul Dragostei", constă în încercarea de a completa un puzzle format din zece piese. Sunteți trei cupluri, deci fiecare cuplu va avea câte un puzzle de făcut, a spus bărbatul. Dar stați puțin, credeți că e atât de simplu? Nu, nu! a râs acesta. Piesele sunt ascunse în niște punguțe de o culoare anume. Operatorii mei vă vor ajuta și vă vor spune ce culori trebuie să urmăriți. Prefer să menționez că veți fi urmăriți cu drona, iar dacă încercați să trișați și furați piesa altui cuplu, veți fi descalificați din concurs, nu doar din probă. Termenul minim este de o oră și desigur, cine ajunge primul, va câștiga cele mai multe puncte! Mult succes tuturor! ne-a urat bărbatul.
Un operator îmbrăcat în alb ne-a dat o hartă a labirintului, unde se aflau pe ici-colo zece puncte galbene. Tom și Elysa au primit la fel, însă ale lor erau roșii. Ne-am urat reciproc succes și aproape am luat-o la fugă când alt operator ne-a dat startul. Am înaintat câțiva pași buni, am luat-o la stânga de două ori dar drumul se înfundase. Thore mi-a luat harta din mână și a început să o întoarcă pe toate direcțiile, bolborosind:
- Deci, dacă o luăm prin dreapta ajungem la piesa patru, iar dacă o luăm la stânga ajungem la piesa doi. Pe unde o luăm? m-a întrebat cercetând harta.
- Prin mijloc, am oftat, iar expresia sa facială face cât o mie de cuvinte.
- Ce?! a exclamat.
- Uite! am spus și i-am luat harta din mână. Mergem înainte, ajungem la piesa întâi și dacă mai mergem puțin ajungem la piesa cu numărul cinci, am oftat nervoasă.
- Știi, dacă m-aș pierde în junglă te-aș chema pe tine, a râs și a luat-o înainte.
- Da, și eu te-aș lăsa să te pierzi, am pufnit și l-am urmat.
Au trecut treizeci de minute și schimbul de replici cu Thore nu părea să aibă final. Mai avem nevoie de trei piese, ca apoi să le așezăm pe tăblița cu puzzle-ul. Bărbatul care ne-a vorbit pe scenă ne urmărește cu o dronă, cimentând la difuzoare tot ce se întâmplă în labirint. Elysa și Tom mai au de căutat doar o piesă, iar cuplul al treilea patru piese, însă ei se învârt în cerc de zece minute bune.
- Piesa opt! a strigat Thore fericit. Mai avem nevoie de două.
Eram aproape de final. Cât Thore analiza în continuare harta, eu am început să fac puzzle-ul, era mai rapid să le așezăm direct și pe celelalte două când le vom găsi.
- Felicitări cuplului format din Tom Klauses și Elysa Green! a strigat bărbatul, auzindu-se în difuzoare. Au finalizat puzzle-ul din labirint în doar treizeci de minute. Va reuși cineva din turul doi să îi doboare?
Doisprezece minute mai târziu am reușit și noi să finalizăm labirintul, iar punctajul acordat nouă a fost de 18, iar Elysei și lui Tom 30. Al treilea cuplu nu a reușit să termine puzzle-ul în timpul acordat, așa că bărbatul nu le-a dat niciun punct.
Am așteptat în liniște pe niște scaune așezate special pentru noi, până când și celălalt tur a făcut proba, însă nimeni nu a reușit să finalizeze în mai puțin de treizeci de minute. Cel mai rapid timp din tur a fost de treizeci și șapte de minute și s-a clasat pe locul doi al probei.
- Proba întâi este câștigată de cuplul format din Elysa Green și Tom Klauses! anunță prezentatorul.
Proba a doua
- Acum că am dus la bun sfârșit prima probă, cea de a doua probă constă în crearea unui simbol reprezentativ al iubirii voastre, a vorbit bărbatul.
Am muțit privindu-l pe bărbat, cu o expresie răutăcioasă. Simbolul iubirii noastre, care nici măcar nu există. Nu că mi-ar displăcea, dar pe moment nu știu ce simbol aș putea găsi, iar Thore privea în gol, speriat.
- În fața voastră aveți o masă plină cu materiale pe care vi le dispunem pentru proba aceasta, iar voi aveți la dispoziție trei minute, sau până se termină stocul, a râs, ca să vă adunați materiale, iar mai apoi să confecționați simbolul din materialele adunate. Timpul alocat pentru această probă este de treizeci de minute.
Masa avea cam doi metri lungime, așezată în fața noastră șu acoperită cu o pătură roșie încât să nu se vadă ce e dedesubt.
- Thore, i-am șoptit. Ce ne facem?
- Întâi adunăm materiale, apoi vedem...
Mi-a răspuns indiferent și s-a apropiat de masă. La startul dat de prezentator, cu toții ne-am înghesuit să ajungem la masă ca să luăm cât mai multe lucruri de pe ea. Am luat bucăți de lemn, cuie, foarfece și bucăți de burete, niște lanțuri mici și câteva chilipiruri. Le-am așezat pe atelierul destinat nouă și am început asamblarea.
Din perspectiva Elysei
Avem la dispoziție exact treizeci de minute să confecționăm simbolul iubirii noastre; dar avem o problemă. Noi nu avem iubire, și asta ne creează o mare problemă la proba asta.
- Tom, ce facem? l-am întrebat privind lucrurile împrăștiate pe măsuță.
Acesta își ațintește privirea spre mine și mă blochez când mă privește în ochi. Se apropie încet de fața mea și privirea-i cade pe buzele mele. Fața lui e la doar câțiva centimetri de mine, încât îi simt respirația cum îmi lovește chipul și tresar.
- Știi, mă gândesc la două lebede care formează o inimă când se sărută, a spus privindu-mă. Am luat hârtie creponată de pe masă, am putea face lebedele din ea.
- Să începem, am spus hotărâtă și mi-am suflecat mâinile.
★★★
Cu certuri și tachinări, am reușit să finalizăm simbolul iubirii noastre. La dorința lui, am făcut cele două lebede care se sărută și formează o inimă. În viziunea mea n-a ieșit exact cum îmi imaginam, dar sper ca măcar să luăm câteva puncte.
Am așezat lebedele pe masa pe care în urmă cu treizeci de minute era plină cu fel de fel de materiale, alături de celelalte simboluri făcute de ceilalți participanți. Jurații au patrulat de colo-colo de câteva ori, au privit atent fiecare dintre ele și s-au retras ca să jurizeze. În scurt timp, prezentatorul s-a urcat pe scenă, cu câteva foi în mână:
- Dragi concurenți, odată ce colegii mei au terminat de jurizat, am onoarea de a vă împărtășii cuplul câștigător a probei cu numărul doi! Câștigătorii probei sunt doi copii extraordinari, adevărați meșteri, care au făcut din câteva bucăți de lemn o pasăre care, dacă nu mă înșel, seamănă cu un phoenix, de care e prinsă o inimă. Felicitări cuplului format din Thore Phill și Kaila Morgan! a anunțat vesel bărbatul.
Nici nu m-aș fii gândit să facem un asemenea simbol, dar sunt sigură că mai bine de jumătate din el a fost ideea Kailei. Nu o cunosc de mult, dar se observă clar că îl iubește pe Thore. Ar fi fost mai frumos dacă și lui Thore i-ar fi plăcut de ea, se potrivesc unul cu celălalt.
Proba a treia
- Și uite că am ajuns și la a treia a probă. Dacă până acum am descoperit adevărați aventurieri și talentați meșteri, uite că acum vrem să descoperim mari sportivi. Vă gândiți cum, nu-i așa? a întrebat retoric. E simplu, aveți la dispoziție cinci încercări să aruncați mingea de baschet în coș. Pare simplu, nu? a intrebat din nou. Dar, a râs, nu e. Veți fi legați de încheietură cu partenerul vostru, astfel încât amândoi, în același timp, va trebui să aruncați mingea în coș. Fiecare coș va însemna zece puncte, maximul fiind de cincizeci de puncte.
Am așteptat până ce un operator a venit și ne-a legat încheieturile mâinilor strâns și apoi ne-am așezat în fața a câtorva coșuri de baschet. Mă agitam pe secundă ce trecea, însă noi eram al cincilea cuplu care o să lovească la coș, iar Kaila și Thore sunt al treilea. Primele două cupluri abia au reușit să bage mingea în coș de două ori, iar când a venit rândul Kailei și a lui Thore, aceștia au scăpat mingea de câteva ori. Am pufnit zgomotos de fiecare dată când o scăpau pe jos și fugeau în disperare după ea. În final au reușit să bage mingea în coș de patru ori, reușind să facă patruzeci de puncte, cel mai bun scor de până acum.
Următorul cuplu nu reușeste să bage mingea deloc în coș, și când ajunge rândul nostru mă blochez instantaneu. Tom îmi trage mâna ca să ia mingea din coș, dat mâna mea părea să facă total pe dos.
- Elysa, nu te prostii! a mârâit.
Am prins mingea în mâini și am aruncat-o înspre coș. A lovit marginea coșului de fier și a căzut pe lângă.
- La naiba, a murmurat.
Am luat următoarea minge și ne-am sincronizat perfect în aruncare, iar aceasta a trecut prin el. Spre surprinderea amândurora, următoarele două mingi au intrat pe rând în coș, dar pe ultima am aruncat-o prea încet, încât nici măcar nu a ajuns la înălțimea necesară.
- Lasă că e bine, m-a liniștit.
Următorul cuplu a reușit să înscrie doar două coșuri și se pare că Kaila împreună cu Thore se clasează pe primul loc.
- Felicitări cuplului de meșteri, a râs simpatic bărbatul. Kaila și Thore sunt câștigătorii probei cu numărul trei! a exclamat și am aplaudat cu toții.