Faller För Dig

By AlicePyka

6 0 0

Juni 15 år är inte unik. Hon är nyinflyttad i Kronberga och ska snart börja i den nya skolan. Men alla är så... More

När vi anlände.
Dax att packa upp.
Ny vän... typ.
En riktig ny vän

När jag flyttade hit.

4 0 0
By AlicePyka

Mitt namn är Juni. Jag är 15 år. Jag har bruna mörka ögon och långt rött hår. I typ hela mitt liv har jag bott i Skrinsjö men av någon konstig anledning så bestämde sig mamma för att packa och flytta 37 mil från alla de fina gröna slätterna , bygden , mina vänner och värst av allt alla minnen.
Alla de helt fantastiska minnen.

- Vi kommer att bli lycklig! sa mamma. - Ja vi flyttar till en tom stad med små gammla hus och främlingar vi kommer att bli lycklig!
Mamma sneglade på mig genom backdpeglen. -Men du vi kommer bo i en jätte mysig lägenhet. Har du sett den ? frågade hon. - Nej , men vi bodde i en stor villa innan jag vill inte bo i en lägenhet nu! Hon slängde bak sin mobil och sa - Kolla på den och döm sedan Juni! Jag tog mobilen och tittade på skärmen. Lägenheten var i och för sig ganska stor. Köket såg ganska mordert ut med tanke på att det var lyxsspis och draglådor. Jack min 13 - årige lillebror tittade upp från sin mobil och sa - Det vi inte gillar kan vi ju fixa till! - Är snart dä Stina toa sa Stina som bara är två år. - Vi ska stanna och äta på McDonalds snart Stina! sa mamma.

Continue Reading

You'll Also Like

6732 By WH

Short Story

200 19 1
En ganska typical foscar novell, the fooo conspiracy existerar dock inte. Felix Sandman och Oscar Enestad växte upp på ett barnhem tillsammans. I nul...
5.9K 377 31
Varje vardag går han där, påväg hem från skolan Samma visa varje dag Musik i öronen Blicken fäst i marken Märker inte att någon tittar på honom Helt...
19.8K 334 49
Nella vill ju inget annat än att jag och han skulle bli något. Jag kanske ska ge han en chans? Startad: 18 juli 2022 Avslutad: 1 november 2022
56.9K 101 2
olika historier