Son patetesimide yedikten sonra denizin aynı benim gibi olan hırçın dalgalarıni izlemeye başladım.
"İyi oldu ya ne zamandan beri böyle birşey yapamıyorduk."
"Aynen.Hadi artik kalkalım. Gece yarisi oldu neredeyse."
"Tamam. Annem gile de haber vermedim sorun cikarmaz umarım babam."yediklerimizin coplerini yan taraftaki cope attiktan sonra yurumeye basladik.
"Kumsal. Şu karsidan gelenler Aycanin toynakli arkadaslari degilmi?"
"Aynende onlar.Bize dogru geliyolar neymis bakalim dertleri ogrenelim."
"Naber kızlar gorusmeyeli."
"Hayirdir Ayca yuzumuzu gormeden duramaz oldun. Tabi sende haklisin sonucta senin gibi süs kopekleri ilgiyi cok severler"lafim fazla koymus olmaliki Ayca kulaklarina kadar kizardi.
"Yok canim sizin yaniniza gelme nedenim ilgi degil,bugun Prensesimiz Yagmur fazla cirladi bana haddini verelim dedik."kotu kadinlar gibi kahkahami bastim.
"Tüh yanindakiler toynaklarini yeni torpuletmislerdir simdi yazik olucak. "Yalniz canim 5 kisiye 2 kisisiniz nereden geliyo bu ozguven"
"Şuradan geliyor tatlim dort hafta once Kumsalin üstune üç beyinsiz saldin ve Kumsalin burnu bile kanamadi senin kizlarda komadan cikamadi simdi birde ben varim 3 kisi Kumsala 3 kiside bana olmasi lazim aslinda oylesinizde sen kendini adamdan saymadigin icin sende haklisin."
"Kızım fazla oluyorsunuz ama siz sesimizi cikartmadik diye tepemize ciktiniz ,kizlar hadi ."kizlarin hepsi üstumuze gelmeye basladi. Yagmura baktigimda bana goz kirpip kizlari gosterdi. Bende aynisini yapip kizlarin ustene atladim. Biri bilegime tirnagini gecirdi şu an oranin icine gomuldugune eminim. Bende acinin siniriyle kizin bilegimdeki elini tutup arkasina dogru buktum acidan kivranmaya basladi. Sacindan tutup beline diz kapagimi gecirip yere firlattim. Suratima bi tane tokat yiyince dengemi kaybeder gibi oldum ama hemen geri toparlandim.
Tokadı atan kızin karnina uzaktan tum gucumle tekme attim cunku hayvan gibi mubarek uzak dursam daha makbul yani.Yagmura baktigimda kizin sacindan tutmus kafasini yere vuruyodu. Lan ölur falan simdi basimiza kalir. Hemen oraya kostum.
"Yagmur tamam kızim dur yeter bayilttin."
"Demin ahkam kesmeyi biliyolardi. ."kafasini kaldirip ileriye bakti ve gozlerini portleticek derecede de acti bende baktigi tarafa baktim evet simdi boku yedik.
"Kızım eskiyamisiniz siz . Dovdugunuz kizlarin bazilarinin surati gorulmicek durumda bazilarida komada."
"Ama memur bey onlar ustumuze saldirdi yani napsaydik gelin vurun mu deseydik."
"Kizim sen bisey demicekmisin"anlatti iste yamur nolur bi de ben desem allahim ya
"Hepsi Yagmurun dedigi gibi oldu."adam eliyle yuzunu sivazladi.
"Neyse ailelerinizi aradik hemde tanidik bilindik kisilerin cocuklariymissiniz be yavrum . Kizlarin aileleri sikayetci olmadi alileleriniz konusmus galiba tek tek birazdan burada olurlar."şimdi başlıyacak yani şov.
"Yagmur kızım. İyimisin annem"Çiğdem teyze iyi kadinda iste hep susuyor Yagmurunda sinir oldugu nokta bu zaten.
"Naptin cocuk sen nasil yaparsin boyle birseyi .İnsanliktan ciktin resmen."
"Bizimi bi sucumuz yok baba onlar saldirdilar."
"Ondan suratlari paramparca komadalar."Yagmur kafasini iki yana sallayip sabir dilenircesine yukari bakti.
"Memur bey kusura bakmayin biz herseyi hallettik artik gidebilirmiyiz?"
"Tabi Haluk bey yakşamlar"babam bana ates puskuren gozlerle bakip kolumdan tuttu ve disari cikartti. Tabiri caizse surukledi. Kolumu hışimla cektim.
"Şımdi degil şimdi degil bu kadar rezil oldugumuz yeter evde gorusucez yuru"Yagmuruda ayni sekilde babasi kolundan arabaya dogru surukluyordu Cigdem teyze annemin yanina gelip
"Abla cok bir sey demeyin kiza "dedi. Annem nefretle bana dondu. Herkes burda beni rezil etsin bagirsin cagirsin ama bu kadin bana boyle bakmasin cok acitiyo.Nefesim kesiliyor sanki ,sanki yasama kotami doldurmusum da can cekiyosiyormusum gibi. Anlayın iste cok boktan.
"Umrumda bile olmaz ama ,ama bizim soyadimizi rezil ettigi an işte o an öyle bir umruma gecerki. Cok kotu olur. "
"Ya sen nasil benim gibi asil taninmis birinin soyadina laf getirisin ha. Yeter Kumsal senin her dedigini yaptik diye bu haldesin dimi. Artik sana taviz falan vermicem. "Şu an gozlerimden ates fiskiryo olabilir. Hah haspam bana mi taviz veriyolarmis.
"Ya ne tavizi ne. Sizden taviz isteyen mi oldu siz önce annelik babalik nasil yapilir onu ogrenin sonra gelin burada bana ahkam kesin"
"Bu nasil sokak agzi boyle kendine gel bize boyle bagiramazsin"
"Niye karsimda normal anne babami varki saygi gosterim. "Annem yanima gelip gozlerini gozlerime kenetleyip beni kolumdan tuttu. Ve bastira bastira soyledigi sozler icime bi ates gibi dustu yakti kavurdu ortaligi.
"Seni dogurdugum gune lanet olsun keske ölseydin ya da hic dogmasaydin. Bize zarardan baska verdigin hic bi sey yok. İstenmedigin yerde istenilmeyen hareketler yapmaktan vazgec. "Keske aglayabilsem keske şu an olmasi gerektigi gibi hıckira hickira aglayabilsem. Olmuyor. Aglayamiyorum. Bu da canimdan cok sevdigim ama benimle her konusmasinda icimdeki cehenneme bir parca daha ates atan annem yuzunden. Sanki bir savastan cikmis gibi bitkin adimlarla odama cikmaya basladim.
Tam uykuya dalarken telefonum yatakta titremeye basladi. Elime alip arayana bakip actim.
"Yagmur?"hickirik sesleri geliyordu.
"Yagmur ,noldu iyimisin mavişim?"
"K-kumsal çok kötüym yanıma gel"
"Ne noldu?Baban bisey mi dedi?"
"Buraya g-gel." Telefon kapandı.
Havada olması gerektığinden soğuk bugun ruzgarli,firtinali ayni benim icim gibi...
Yagmurlarin evine yaklastigimda adimlarimi dahada hizlandirdim.Kapının önune geldigimde calip calmama arasinda kaldim. Neyse Yagmurun odasi arkaya bakiyor orada bir merdiven olmasi gerekti direk oradan cikayım.
Son basamagida ciktiktan sonra ayagimi iceri sarkittim ve iceri gectim.Yagmur hickirarak agliyordu hala. Tam karsiya bakiyodu. Kafasini benim oldugum tarafa cevirince buyuk bir şoka ugradim. Hemen yanina kostum.
"Noldu sana ? Kim yapti bunu?"kaşı ve dudagi patlamisti ve sol yanaginda beş parpak izi vardi.Ve burnundan kan geliyordu.Ellerimin titredigini hissettim. Hayatta tek deger verdigin tek varligin olanina zarar gelince boyle oluyomus demekki.Yagmuru goğsume bastirdim. Daha cok hickirmaya basladi.
"Hiişşt, tamam gecti,sakin ol mavişim ."
"Ya Kumsal her turlu ruhsal baskisina boyun egdim agzimi acip hic bir sey demedim ama -ama"hickirmaya basladi tekrar.
"Evet mavişim bu bu çok fazla"bir anda birisi camdan içeriye atladı kim olduguna baktigimda...Bulut!
"Kizlar bir sorunu-""Yagmur noldu sana ?Bu halin ne?Yagmurun yanina kosup yuzunu avcunun icine aldi bi dakika... Bizim Bulut birisini önemsiyormu? Yok daha neler.Daha sonra Yagmura sarildi ve bana noldu dermiscesine kafasini salladi bende Yagmur anlatmak ister diye kafami iki yana salladim. Yagmur Bulut un kollarinda daha da sakinlesti.Ve kafasini kaldirip cekinerek Buluta bakti. Bulutun gozlerinden ates fiskiracakti neredeyse. Resmen tislayarak konustu.
"Kim yapti bunu sana?"Yagmurun kurumayan gozleri tekrar yasardi.
"Babam"
"Nasil ya hic bir kiz cocugu yaptigi hic bir seyde bu kadarini haketmez."
"Eger sevmiyorsa kizina herseyi yapar."
"Baban seni seviyor benim gordugum kadariyla"
"Size gosterdigi kadari öyle zaten"Bulut Yagmura tereddutle bakti inanmiyor gibiydi. O sira olaya ben mudahele ettim.
"Size gosterdigi kadari oyle Bulut Yagmur dogru soyluyor ergen tripleri degil yani."
"Yok oyle demek istemedimde-"
"Yoo gayette oyle dedin."
"Her neyse konumuz bu degil şu yaralarina biseyler yapalim. "
"Ben pasuman yapmayi bilmiyorumki."
"Ben biliyorum pamuk tendirdiyot falan var mi?"
"Bulut banyoda olması gerek karsidaki dolapta getirir misin?"
"Tabi getirim ben "diyip banyoya dogru yurumeye basladi.
"Kumsal Bulutun bana ilgisini goruyormusun?"
"Aynen valla çok saşirdim yani hic kimseyi bu denli onemsemezdi hem de ta merdivenleri cikti sarildi
falan cok şaşkinim cidden. Var bir seyler yani."
"Yani sende diyorsan var biseyler diye kesin vardir aah
"İyimisin biseymi oldu"
"Yok cok gulunce dudagim acidi"
"Gulme kizim o zaman . Manyak ya"
"Buldum kizlar"Bulut Yagmurun yanina gelip pasumana basladi...
Yarım saatten beri üçümüz yatakta çember oluşturmuş birbirimize bakiyoruz.
"Ben artik bu evde o adamin suratina baka baka yasayamam."
"Haklısın ama ne yapabilirz ki kızım"Buluta baktigimda biseyler dusunuyordu.
"Kizlar size bir teklifim var ama benim bu teklifimim gecerli olmasi icin siz bana şu hayatlarınizi bir anlatin ona gore ben dusundugum seyi kesin bir nedenle dusuneyim.
Yagmurla birbirimize baktik.
"Sana niye guvenelim Bulut"dedim hakliyim sonucta. Evet Bulutu taniyorum ama o kadar derin degil tabi.
"Benim de hayatim harika degil buzlar kralicesi, bende size anlaticam"Yagmura bakip basla dermiscesine kafami salladim.Yagmur gozlerini ellerine sabitleyip konusmaya basladi.
"Babam annemle hic bir zaman evlenmek istememis. Onun cok sevdigi her seyi goze alabilecek kadar cok sevdigi bir sevgilisi mi konustugu biri varmis . Annemle anlasmali evlenmisler. Evlendikten bir muddet sonra ayrilacaklarmis. Ama dedem babamin babasi annemi cok sevmis. Ayrilmalarini istemiyormus ama babam cok israr edince bir sey diyememis. Ayrilacaklarina yakin annemin bana hamile oldugunu ogrenmisler. Babam aldirmak istemis , o gunden beri istemiyormus beni aslinda. Ama dedem karsi cikinca ayrilamamislar ve babam bu durumun benim yuzumden oldugunu dusunuyor. Anlayacaginiz beni en bastan sevmiyor. Yani beni ne kucagina almis ne de sevmis. Bir keresinde ben o zamanlar dort bucuk yasindaydim babami cok severdim tabi ama o zamanlar simdi nefret ediyorum orasi ayri her neyse iste karsidan karsiya geciyorduk be-benim elimi tuttu beni oyle gecirdi karsiya zaten karsiya gecince birakti hemen . O oldu bir daha hic elimi tutmadi. Cocuk akli iste o zaman boyle sevincten ciglik atmak istedim ayaklarim yerden kesildi cok cok sevinmistim.Ben babamdan nefret ediyorum falan diyorum ama hangi kiz cocugu onlarin her sorununda yardima kosan, bir olayda her zaman arkasinda babasinin oldugunu bilmek istemezki . Yani benim babamda boyle benim sacimi oksasa beni merak etse ha merak ediyor orasi ayri meselede benim onlari rezil edecegim bir bok yememem icin o da. Annem desen babam bana dayak atarken bir kosede oturdu herzamanki yaptigi seyi yapti agladi. Her seyde boyle . Bir kerede birak yapsin cocuk o daha diyemedi bunca zaman. Boyun egdi durdu. Ona da benzemedigim icin o kadar sansliyimki."derin bir ic cekip konusmasini sonlandirdi. Bulut kahrolmustu resmen Yagmura o kadar icten bakiyorduki... Ben zaten biliyorum bunlari. Bulut bana bakti.
"Ben baslim o zaman"bende kafami salladim.
"Biluyorsunuz annem yok ben dokuz yasindayken öldü. Ama durum bunsan ibaret degil. Annem yasarken gorurdum babami taparcasina severdi. O kadar cok severdiki kiskanirdim bazenleri benide bu kadar seviyormu acaba diye... Ama babam annemden nefret ederdi bilmiyorum nedenini. Kizardim hep babama icimden tabi yuzune soyleyemezdim, seni bu denli seven bu kadindan nasil nefret edersin diye.
Birgun annemle babam cok buyuk kavga ettiler babam annemin kardesim dedigi biriyle birlikte mi ne olmus. Onunla evlenicem falan demisti babam . Annem cok seviyor sonucta kaldiramadi. O günün aksami annemin dogum gunuydu onun en sevdigi sey kitap okumakti. O aklimla anneme en sevdigi en almak istedigi kitaplari alip bir kutuphane yapmistim evin bir odasini. Ama kavga ettikleri icin öbürsü günü göstermeye karar vermistim. Annem yanima gelip beni öpüp dediki'sakin seni sevmedigimi dusunme ama babanida seviyorum olmaz yapamam'demisti anlamadim dokuz yasinda cocugum nereden anlayayim. Ama ertesi gunun sabahi cok net bir sekilde anladim. Sabah erkenden kalktim anneme kutuphanesini gostericem ya. Hemen elimi yuzumu yikamak için banyoya kostum,banyo kapisini actim..."Yagmur elini elinin üstune koyup" anlatma istersen"dedi
"Hayir basladim bi kere bitiricem.Banyoya girdim işte ,a-annem kendini asmıştı. O an ne düşündüm biliyormusunuz hiç bir şey hiç bir şey düşünemedim. Dizlerimde derman bulamadim ilk basta coktum oyle. Bir süre annemi izledim,uzunca bir süre biliyorum cunku son gorusum onu uzun uzun izliyeyim dedim. Morarmış gözleri, soluk bembeyaz teni, dudakları, dudakları kıpkirmiziydi. Ďüşünebiliyormusun. Ölen birinin dudakları nasiĺ kipkirmizi olur öyleydi. Anlatamaki ben şimdi anneme sevgimi size. Sığmaz yani kelimelere satirlara sığmaz anneme olan sevgim benim. Anneme bakarken en cok neyi düsündüm biliyormusunuz kokusunu ...Onun kokusu olmadan nasıl yaşarım diye . Yasaniyormus bakin ben olmedim. Sonra işte babam bir gram bile pişmanlık duymadı,ona olan sevgimse annemin onu hiç bitmeyecek sevgiyle sevmesinden. Sırf annem o herifi taparcasına sevdiği icın oldu bütün bu boktan seyler.
"Peki şimdiki karısı şu annenin en yakın arkadaşimi"
"Hayır ya o kadın orosbunun teki işte babamla yıllardır beraber ama gözü bende. Benimle birlikte bile olmak istedi."Yagmur yutkunup sordu
"Oldun mu peki"Bulut gülüp
"Babamın artıklarıyla ilgilenmiyorum"dedi
"Ha başkalarıyla ilgileniyorsun yani"
"Birini farkedene kadar ilgileniyordum"Bulut Yagmura bakip guldu. Yagmurda yere bakti yanaklari kirmizi tabi.
"Ama babacığım benim karisina sarktigimi dusunuyor."
"Kadin hem seninke birlikte olalim diyor hemde baban senimi suclu goruyor. Ya bazi insanlar harbiden hıyar."
"Aynen katiliyorum Kumsal. Sen başlıcan mi?"
"Basĺıyalım bakalım. Annem. Biliyorsunuz annemi. Nedenini ve nerden geldiģini bilmedigim beni hiç bitmeyen bir nefretle seviyor. Beni resmen sadece doğurmuş. Normal anneler varya onların kategorisine girermi benim annem bilemem. Ben ona annem bile derken hoşnut oluyorken o benden utaniyor. Ona ne yaptıgimi hic bir zaman cozemicem.Ya ben onun bana yaptıklarına rağmen oyle seviyorum ki. Böyle sarilip kokusunu icime cekesim geliyor. Ama o benim ona hic bir zaman sarilmami istemedi. Üçüncü siniftayken karneleri almistik annemde beni disarida bekliyordu. Ben gelmez belki diye bile dusunmustum. Notlarimin hepsi iyiydi. Kosup anneme sarilacaktim. Ama ayagim takilip yere dustum. Annem sadece gozlerime bakti gelip kaldirmadi bile. Baktim ya gozlerinin icine bagirdim anne beni kaldir diye arkasini donup gitti. Hangi anne yaparki bunu kizina. Arabaya bindigimde bana sarilacakmiydin diye sordu. Ben de sevincle evet dedim. Demekki o yuzden dustun sana hic bir zaman sarilmayacagimi opmiyecegimi ,sacini oksamayacagimi soylemistim. Bekleme benden boyle seyler dedi. Agladim. Evet aglayabildigim icin cok mutluyum o zamanlar. Ama simdi aglayamiyorum. Evet aglarken icin rahatliyor dogru ama seni her zaman aciz gosterir aglamak. Ben bugune kadar hic tika basa sevgiye doymadim hic mutluluktan da aglamadim aglayamadim. Çünkü bir keresinde annem çok aciktigimda yemek vermemisti on yaşindaydim. Neymiste bir hanimefendi cok aciktiginda bile susmaliymis bana kac kere soylicekmis. Tek ogrettigi sey o oldu zaten. Bende agladim açım yani. Ben ağladıgim icin beni kucuk bodrum kata kapatti. Çok kücüktü oda cehennem gibi sicakti. Bir gün boyunca oyle bekledim orada. O odada aglayamadim hiç . Akmadı goz yaslarim anladim o yasta hicbir seye degmiyecegini. Bu dunyada gozyaslarin annene bile degmiyorsa kimseye degmemeli. Evet ondan beri akmiyo goz yaslarim icime akitiyorum hep. Sanki biri daha gelip ben agladigimda yine o odaya kapaticak gibi geliyor. Bilmiyorum korkudandir belkide.Babam desen benle sadece onlari rezil ettigim bir durumda ilgileniyor. Ben hic yokmusum gibi. Yagmurun yanina gelirken kapidan disari ciktim. Sadece bir bok yememem icin bir bakis atti o kadar . Nereye gidiyorsun napican soru falan yok yani. "Gülüp ettafa bakindim ve yine devam ettim.
"Annem dediki bugun bana beni dogurdugu gune lanet olsunmuş keşke ölseymişim ya da hiç dogmasaymışım. İstenmediğim yerde istenmeyen hareketler yapmamaliymism"bir kahkaha patlattim. Canım aciyordu. Bulut ta kahkaha atmaya basladi. Kahkahalarinin arasinda konusmaya basladi Yagmur bize uçan mor inek gormus gibi bakiyordu.
"Bunlar nasıl hayatlar lan"dedi Bulut
"Aynen. Çok boktan"tekrar gulmeye basladik. Yagmurda bize katildi. Tabiri caizse anira anira gulduk.
"Kizlar dusundum. Hayatlarimizin boktanligi planim icin gecerli."Yagmurla birbirimize bakip aynanda
"Ne plani?"diye sorduk
"Şöyleki eğer kabul ederseniz yarin aksam İzmire kacalim . Aslinda sizinkinin adi kacıs benimkini adi temelli gidiş. Nasil."
"Okul falan nolucak"dedi Yagmur
"Oraya gidince halledicem merak etmeyin siz . Yani sonucta ortalarinda gibiyiz daha sizi okulsuz birakmam."
"Senle ayni okuldami olucaz"
"Aslinda ben 20 yasindayim. Annemi kaybettigim üç sene okula gidemedim. Sizde on sekiz olsaydiniz daha iyi olurdu. "
"E biz on sekiz yasindayiz zaten"
"Nasil lise üce gidiyorsunuz"Yagmura bakinca gulmeye basladik.
"Aslinda biz gecen sene sinifta kaldik. Çunku bir hoca vardi Sarp diye allahim bir insan bu kadarmi yakisikli olur. Ama o lise uclere girmiyordu lise ikilere giriyordu. Bizde lise ikide bilerek sinifta kaldik. Aslinda ben bir sene daha kalalim dedimde. Yagmur bosa gitmesin dedi."ben anlatinca Bulut sabir dilenircesine yukari bakti.
"Kesin şu hocaniz benden tipsizdir"tek kasimi kaldirip bilmis bir tavirla sordum
"Sence biz tipsiz bir hoca ıçın sinifta kalirmiyiz"Yagmur cevapladi
"Tabiki de hayirrrr"Bulutta sesini inceltip
"Tabikide hayirrr"dedi
"Ya hadi anlat""Nasil olucak"
"Simdi ben yarin okulunuza iki hafta icin rapor getiricem yok yazilmicaksiniz ama size vericem siz vericeksiniz. Sonra okul cikisi dogru eve gidip esyalariniz hazirliyorsunuz. Ve bu saaterde herkes uyuyor zaten Yagmur evlerimiz karsi karsiya seni caldirdigimda inersin. Kumsal senin ev asagida kaliyor Yagmuru alip seni caldiririm asagi inersin seni alirim. Ve büyük kaçışımız baslar""Anlastikmi" deyip elini ortaya uzatti bizde elimizi ortaya koyup. Birlikteyiz dedik.
Bulut beni eve birakip gitti.
Bakalım yarın bizi neler bekliyor olacak...
Yorumlarınızı dört gözle bekliyorum.