Laura

By Jelitainyellow_

17.5K 945 68

'Dalam cinta, membunuh atau melarikan diri, bukan pilihan.' Satu kemalangan telah menjebak Laura ke ka... More

Intro
Ai 1
Ai 2
Ai 3
Ai 4
Ai 5
Ai 6
Ai 7
Ai 8
Ai 9
Ai 10
.
Ai 11
Ai 12
Ai 13
Ai 15
Ai 16
Ai 17
Ai 18
Ai 19
Ai 2o
Ai 21
Ai 22
Ai 23
Ai 24
Ai 25
Ai 26
Ai 27
Ai 28
Ai 29
Ai 30
Ai 31
Ai 32
Ai 33
Ai 34
Ai 35
Ai 36
Ai 37
Ai 38
Ai 39
Ai 40
AI 41
Ai 42
AI 43
AI 44: BIG DAY
Ai 45
AI 46
Ai is cinta 47

Ai 14

331 23 0
By Jelitainyellow_




                  

Aku duduk di kerusi menunggu manakala papa mundar mandir di depanku. Kepalaku tertunduk. Wajahku tidak beriak. Mindaku kosong dan jiwaku hilang. Niat aku cuma nak takutkan Haries supaya dia keluar dari rumah aku. Aku nak selamatkan dia dari bahaya tetapi aku pula yang bahayakan dia. Argh! Bodoh!

"Laura! Look! What you have done! You happy now?!" marah papa.

Aku tidak mengendahkan amarah papa.

"Papa tak tahu lagi macam mana nak kawal Laura dari bahayakan orang. Cuba Laura fikir sikit. Macam mana kalau masyarakat tahu yang anak papa suka cederakan orang. Mana papa nak letak air muka papa?! Bukan papa aja, reputasi mama sebagai orang terkemuka dekat Malaysia ni akan terjejas juga! Laura tak boleh fikir ke semua tu? Lain kali kalau nak bertindak tu cuba fikir pakai akal yang waras! Kalau Haries laporkan dekat pihak media, segala aset kekayaan papa, papa tak akan beri pada Laura".

"Just die with it. I don't fucking care," kataku tanpa di riak wajah.

"This is too much, Laura! Since when you be this rude! Papa never teaches you to be like this! Ya Allah! What happen with my daughter? I didn't notice your changes. What happen to you Laura?" nada papa menjadi perlahan pada ayat yang terakhir.

"Huh! None of you business! You never care about me! You just fucking proud with your status! You richness!! And wait, you just say that you teach me? Fucking hell! You pay people to teach your daughter. You know nothing about me!"

"Nonsense! How come I don't know about you?"

"What my favorite color?" aku memotong kata-kata papa.

"Pink".           

"Fucking not! I hate pink! You know nothing and you such a nothing to me! I hate you! You my father but I never feel it! Fucking go die with your money! I hate you!  I wish, we are not related!"

"Laura," seru seseorang.

Satu-satunya orang yang mampu membantutkan marahku. Aku memandang dia yang sedang berdiri di luar bilik rawatannya tadi. Dia menggelengkan kepalanya tanda ingin aku menghentikan pergaduhan.

"Haries, kamu okay tak?" tanya papa risau.

"Saya okay, tuan," kata Haries.

Aku hanya memandang dia yang tidak memakai baju. Bahu kirinya berbalut. Wajahku tidak beriak. Fikiran dan hatiku bercampur baur. Perasan diri diperhatikan, Haries memandangku.

"Apologize?" katanya.

"Sorry," wajahku mendung.

"Not to me, to your papa," katanya.

Wajahku terus bertukar begis.

"I got to go," aku pantas bangkit dari duduk.

"Laura nak ke mana?" tanya papa.

"Like you care," aku terus menghilangkan diri.

Aku melangkah ke luar dari hospital. Tiba-tiba ada sebuah van hitam datang. Aku tahu ni van siapa. Buka sahaja pintu van, aku terus melangkah masuk. Aku duduk di sebelah seseorang. Dia duduk menyilang kaki. Tangannya bermain dengan rambutku. Aku menepis tangannya. Jijik! Van bergerak ke tempat yang aku tak tahu hala tujunya. Aku berpeluk tubuh. Wajahku tidak beriak.

"What happen my dear?"tanya Tuan Shirotani.

"Hmm..." aku malas mahu melayannya.

"Siapa yang masuk hospital?" tanya dia lagi.

"Pekerja bapak aku. aku tikam bahu dia," kataku selamba.

"Awww.... Good girl. You always be my favorite girl," dia membelai rambutku.

Aku menipis tangannya. Jijik! Aku tak suka ada dekat dengan Tuan Shirotani. Rasa jijik! Even udara yang ada sekeliling dia pun aku rasa macam tercemar.

"What you want?" tanyaku dingin.

"Checking you," katanya.

"No need! I' m not a child," aku memandang keluar tingkap.

"Of course you not. You my lover," dia memegang bahuku.

Aku menolak kasar tangannya.

"Don't touch me and I'm not your lover. I hate you!" marahku.

"You hate me? Huh! It should be me to hate you," Tuan Shirotani bersuara sinis.

Aku hanya mendiamkan diri. Yeah! It should be him. Aku tak ada hak nak benci dia. Aku yang patut di benci. Aku patutnya bersyukur sebab dia tak bunuh aku. Aku patut bersyukur tapi aku terlalu ego untuk itu. Akulah punca segalanya terjadi dan aku sendiri yang memerangkap diri ke dunia Tuan Shirotani.

Kereta berhenti di suatu tempat. Bangunan runtuh  dan nampak berhantu.

"Nah, salin," kata orang suruhan Tuan Shirotani.

Dia menghulurkan aku baju serba hitam dan ketat. Muat-muat sahaja tubuh aku. Bajunya bergetah. Semua orang keluar dari van dan aku salin pakaian. Sesudah menukar pakaian, aku keluar van. Aku lihat semua orang sedang mengelilingi Tuan Shirotani. Depan mereka semua ada seorang lelaki. Dia mengacu senapang pada Tuan Shirotani.

"Huh! Kau lagi?" kataku.

Lelaki ini bernama Ali. Dia merupakan ketua sindiket dadah tapi dia belot. Dialah yang bocorkan dekat pihak polis tentang lokasi kami. Dia buat macam tu sebab nak selamatkan diri dari kena penjara. Huh! Kalaulah aku seberani dia untuk belot dengan Tuan Shirotani. Kalaulah....

"Lepaskan aku," rayu Ali.

"Hahahahah! Lepaskan kau? Kau dan buat hal dengan aku. Laura," Tuan Shirotani membuat isyarat pada aku.

Faham dengan isyarat dia, aku mendekati Ali.

"Jangan dekat! Laura aku tahu kau tak macam mereka. Jom kita larikan diri! Kita boleh bebas dari setan-setan ni semua! Mari Laura!" pujuk Ali nampak terdesak.

Aku memandangnya sayu. Aku mendekatinya dengan perlahan-lahan.

"Shhhh..." aku meletakkan jari telunjuk di bibirnya.

Senapang di tangannya aku ambil lalu aku campak menjauhi kami.

"I'm sorry. Really..." bisikku.

Serentak itu, aku menghadiahkan penumbuk di perutnya. Aku dengar Tuan Shirotani tergelak. Aku menyepak wajah Ali. Perutnya aku pijak. Ali terbaring meringkuk kesakitan. It hurt him and also hurt me. Setiap tumbukkan dan tendangan yang aku hadiahkan ke tubuhnya, menghiris hati aku. Aku tak suka tengok orang cedera tapi itulah apa yang aku tengah buat sekarang. Aku pentingkan diri! Oleh kerana aku tak nak dibunuh, aku sakiti orang. Aku ni lebih hina dari anjing kurap tepi jalan. Tapi, apa lagi pilihan yang aku ada?

"Good job sweetheart!" Tuan Shirotani menghadiahkan aku tepukkan.

Aku terus meninggalkan Ali yang kesakitan. Aku menuju ke van. Kaki kananku baru sahaja memijak untuk masuk ke van dan tiba-tiba....

"BANGG!!!" bunyi tembakkan.

Bahuku terhincut. Serta merta tubuhku menggigil. Aku takut dan terkejut. Perlahan-lahan aku menoleh ke belakang. Tanganku gigil-gigil menutup mulut sendiri. Aku lihat... Dengan jelas. Tu-tu-tu... Tubuh Ali terbaring. Sebahagian kepalanya berkecai. Otaknya merecik menghujani tanah. Matanya terbeliak. Tubuhnya kaku dan lemas dengan darah sendiri. Bau hanyir memeriahkan suasana malam yang ngeri. Pokok-pokok basah selepas hujan melambai-lambai seakan terlihat roh Ali keluar dari tubuh.

"Inilah ganjaran untuk pembelot," Tuan Shirotani memandang tepat ke anak mataku.

Aku terkedu. Tiba-tiba ada bunyi motor menghampiri. Seorang lelaki sedang menunggang motor RR menghampiri. Aku memandang dengan penuh tanda tanya.

"Dan ini ganjaran untuk pengikut setia," kata Tuan Shirotani.

Lelaki yang menunggang motor tadi turun dari motor. Helmet dibuka dan dihulur pada aku. Aku masih lagi tak faham.

"Untuk aku?" tanyaku.

"Yes my dear," Tuan Shirotani tersenyum.

Thank God! Aku memang tak mampu lagi berdepan dengan si durjana-durjana ini!

_____________________________________________

Incoming call from papa.

"Mana Haries?" tanyaku dulu.

"Mana Laura dan pergi?!" marah papa.

"Mana Haries!!!!" jeritku di talian.

"Dia dekat hospital! Laura dekat mana sekarang ni?! Dah lewat mala....."

Aku mematikan talian. Aku yang sedang berhenti di tepi jalan, menyimpan semula telefon ke dalam kocek seluar lalu memulakan semula perjalanan. Laju motosikal membelah langit malam. Aku menunggang motor mengarah tayar menuju ke hospital. Aku tak tahu kenapa aku cari Haries. Aku tak nampak apa-apa kepentingan pun untuk  aku cari dia.

'But deepest in your heart, you need him. You need him to encourage you.'

"Shut up! Idiot! You always disturb me!!" aku memarahi diri sendiri.

Aku parking motor di tempat yang di sediakan. Helmet aku buka. Rambutku kuak ke belakang. Serabut dah rambutnya. Aku menuju ke kaunter pertanyaan. Aku menanyakan perihal pesakit bernama Haries Erwin. Nombor wad dan katil diberitahu lalu aku melangkah ke tempat yang telah dimaklumkan. Kebanyakkan lampu telah dipadam. Aku melalui satu kaunter yang berada di ruang luar tempat pesakit tidur.

Aku perasan ada seorang misi memerhatikan aku. Aku buat endah tak endah. Aku mencari katil Haries. Langsir semua telah ditarik menyukarkan aku untuk mengetahui yang mana satu katil Haries. Aku menyelak setiap langsir. Langsir ke dua baru aku nampak kelibat Haries sedang baring dan memejamkan mata.

Aku masuk menghilangkan diri di sebalik langsir. Helmet aku letak di cabinet yang ada di sini. Aku merapatkan diri dengan katil Haries. Dia dah tidur. Dadaku menjadi sebak. Semangatku hilang bila teringat akan nasib Ali tadi. Aku memeluk tubuh yang menggigil. Badanku seram-seram sejuk. Mataku dan hidungku memanas. Cecair jernih dan hangat mula menimbulkan diri di tubir mata. Ia mengalir turun ke dagu melalui pipiku. Tanpa aku sedar, ia menitik ke lengan Haries.

Aku memejamkan mata sambil menggigit bibir bawahku kuat. Menahan diri dari menghamburkan tangisan.

"Laura".

Aku terkedu. Aku membuka mata dan aku lihat Haries yang sedang baring, sedang memandang aku. Dia bangun dari pembaringannya dan duduk menjuntaikan kaki.

"What happen?" tanya Haries risau.

Makin kuat aku menggigit bibir aku. Perasaan sebak menampar-nampar hulu hati. Bahuku terhincut-hincut menahan sedu di dalam sendu.

"Come".

Tangan Haries menarik lembut lengan kanan dan belakang kepalaku supaya bersandar pada dadanya yang tidak berbaju. Tanganku yang tadinya memeluk tubuh kini menekup mulutku sendiri. Aku tak mahu menangis tapi aku tak dapat tahan. Segala yang terjadi berpunca dari aku. Haries jadi macam ni sebab aku, Ali mati pun sebab aku. I'm the one who should be blame in the first place.

Haries meletakkan dagunya di ubun-ubun aku. Tangan kirinya merangkul bahuku manakala tangan kanan membelai rambut aku. Badan aku menggigil kerana menahan tangis dan kerana masih lagi terkejut dengan kematian Ali tadi.

"Ssshhhhh... I'm here," pujuk Haries.

Aku tak mampu bertahan lagi. Habis tangisanku terhambur keluar. Aku menyembamkan wajah ke leher Haries.  Tangan kiriku memegang lengan kanannya. Tangan kananku memeluk tubuh sendiri. Haries mengeratkan pelukannya. Terasa dalaman aku sejuk walhal tubuhku sedang hangat.

"Sshh... What happen? Your papa tahu tak cik dekat sini?" tanya Haries.

Aku menggelengkan kepala.

"Call .... Call my name. Ju.... Just once. I'm searching my... My identity," kataku dalam sedu. 

Haries menjengah wajahku tapi aku menyorok di sebalik lehernya. Dia mengeratkan pelukan.

"Laura... Laura Merdyna... Laura yang cantik. Rambutnya yang cantik. Matanya yang cantik. Wajahnya yang cantik. Laura yang sexy, pretty".

"Hahaha! You admit it but too late," aku tertawa sambil menepuk lengan kanannya sekali.

"Better late than never," Haries menolak tubuhku menjauhinya.

Aku menundukkan wajah. Tak mahu dia melihat wajah aku.

"Tell me. What happen?" Haries menjengah wajah aku.

"Someone die," kataku sambil menutup mata dengan belakang tapak tangan kanan.

"Siapa?" Haries memegang bahu kanan aku.

"No one. Pergilah tidur semula. Aku nak pergi toilet jap. Aku tahu aku datang balik, kau dah tidur," ugutku.

Aku membawa langkah ke tandas. Argh! Shame on me! Macam manalah aku boleh nangis depan Haries tadi. Nyaris nak terbocor dekat dia pasal Ali. Aku berdiri di depan cermin lalu melihat wajah sendiri. Mukaku basahkan. Aku menilik wajah di cermin semula. Titis-titis air mengalir ke dagu. Wajahku masih lagi merah kerana menangis tadi. Urat-urat merah dan halus menimbulkan diri di pipiku.

'Kau rasa, apa yang Haries akan buat kalau dia tahu yang kau ni sebenarnya jahat?
Apa persepsi dia kalau dia tahu kau ni ahli Tuan Shirotani?
Kau tak rasa dia akan lapor pada pihak polis ke kalau dia tahu yang kau ni kaki pukul?
Apa riak wajah dia kalau dia tahu semua ni?
Kalau dia tahu semua ni, dia akan pergi tak dari hidup kau?'

Aku tertunduk melihat air yang mengalir turun dengan deras dari pili air disinki.

'Dia akan jaga dan care dengan kau lagi ke kalau dia tahu yang kau ni sebenarnya.... YAKUZA!'

"Damn!" kataku perlahan.

"Splash!! Splash!!" aku membasahkan wajah dengan kasar.

'Don't be too selfish! I don't fucking care even he don't want to care about me again. Haries need and must go from here. I mean, from my life. This is for his sake too!'

Aku menukar pakaian hitam dan ketat ini kepada pakaian asalku. Seluar kelabu panjang dan t-shirt putih gambar arnab warna kelabu dan hidung pink. Hahahah! This is opposite me! Aku keluar dari tandas lalu menuju ke katil Haries. Aku lihat dia terbaring. Aku tahu dia belum tidur. Aku menarik kerusi yang disediakan mendekati katilnya. Aku duduk menghadapnya. Kepalaku letak di sebelah pembaringannya. Tangannya aku genggam. Mataku pejamkan.

Baru sahaja mataku tertutup, pantas aku buka semula. Aku takut nak pejamkan mata sebab gelap di dalam sana dan aku akan ternampak kelibat Ali yang kepalanya separuh hancur. Damn! Aku menegakkan semula badan dan bersandar ke belakang.

"Snore! Snore!" Haries dah pun tidur.

Aku memerhatikan Haries. Bahu dan badannya berbalut. Niatnya baik. Cuma nak menjaga aku tapi aku... But, salah dia juga. Aku suruh dia pergi tapi dia degil. I think, aku kena guna cara tak kasar tapi cukup untuk buat dia tak tahan dengan aku. Aku kena rangka strategi.

For the first, I need some rest. Aku memanjat naik ke katilnya. Aku baring di sebelahnya. Aku berbantalkan lengan sendiri. Aku baring mengiring bagi mewujudkan jarak antara kami. Aku memandangnya tak berkelip. Aku menilik wajahnya. Aku ralit memerhati dan menyerap segala yang aku nampak sehingga aku tak sedar segalanya menjadi kabur.......








VOTE!

Continue Reading

You'll Also Like

977 72 20
EDRY FAIZAN, seorang anggota polis berpangkat Inspektor. Sanggup menamatkan zaman bujangnya demi kebahagian seorang ibu. Berkahwin dengan seorang gad...
83.1K 1K 23
Ikuti kisah rumah tangga Harris dan Aina Shahirah demi mengetahui masalah apakah yang melanda dan sekaligus bakal memporak-perandakan rumah tangga me...
175K 1.4K 5
[Book 2] Daniel Akasyah seorang jejaka yang tampan menarik perhatian sesiapa sahaja. Mafia? Ya, dia mafia tetapi dia bukanlah seorang yang suka membu...
566K 13.1K 64
seorang isteri kehilangan suami kerana kemalangan jalan raya.sebelum Irsyad suami Nurhanisa meninggal dunia,dia mengamanahkan doktor Ammar firhad unt...