Mr Poyo, Miss Happiness

By candylollipop17

21.2K 2.4K 155

❤ Bercinta pun tidak apantah lagi di suruh berkahwin. Berkahwin di waktu usia 18 tahun? Kahwin muda? Tidak pe... More

author noted
Pengenalan
Pertemuan gila gila
Penyelamat?
Jiran Sebelah?
Peneman Setia?
Marah ke Suka?
aturan keluarga
Solat Istikharah
Kahwin
Bye
1 day with you
First day school (with him)
Kenapa kau dah lain?
luahan hati author (ceh)
Ily
Semakin rapat
They don't know about us
Balik kampung (I)
Balik kampung (II)
Balik kampung (III)
Balik kampung (IV)
Balik Kampung lorh
PMNS
First kiss at school?
Rahsia Terbongkar (I)
A.N.G.
I lab you
I lab you (ii)
Date with me?
Thanks
Promote Story!!
Tak sedap Hati.
Tak sedap hati (ii)
I always be there 4 you
Love song.
Rahsia terbongkar ii?
A.N.B
sayang
Kau Pilih Dia ke Aku?
Siapa Dia Sebenarnya?
I miss you
A.N.B
Life

Balik Kampung ler.

397 58 2
By candylollipop17

Puteri Zara yang baru keluar dari bilik air terus mencari-cari suami terchintanya. Di manakah suami beta? Di sini tiada, di sana juga tiada. Waduh, ajaib sungguh. Namun, Si puteri pun bertanya kepada nenda tersayang mengenai masalah yang di hadapinya.

"Nenda, nenda, boleh beta tahu di mana suami beta?" soal Sang Puteri kepada nendanya.

Ehem. Kenapa cerita ni jauh terpesong dari jalan yang benar? Wake up Zara, this is not fantasi. This is realiti.

Realitinya di sini. Ini lah akedemi fantasia. Erkk better author pergi makan ubat dulu. Sure.

Ok. Back to this story.

"Nenek, Hero dekat mana? Zara cari satu rumah tapi batang hidung pun tak nampak" Soal Zara sambil menggarukan kepalanya yang tidak gatal.

"Memang lah tak ada. Suami kamu pergi ikut Ria ke Pekan. Baru je bertolak." Nenek berkata sambil memotong buah mangga muda. Kalau di cicah dengan sambal perghh enak bangat sih!

"Ouh. Kenapa Hero tak cakap dekat Zara?" Aku kebingungan. Selalunya Hero kalau nak pergi mana-mana dia mesti akan bagitahu. Bukan mesti tetapi wajib bagitahu.

"Itu, Zara kena tanya sendiri dengan empunya badan. Tadi Zara dalam bilik air kan? Ha.. Nenek rasa mesti dia ada tampal noted dekat mana-mana or dia message Zara ke" Nenek tersenyum. Faham benar akan perasaan Zara tika ini.

"Ouh. Terima kasih nenek" Zara berlalu pergi ke biliknya. Tiada satu noted pun di tampal di dalam bilik bahkan message dari Hero. Handphone Hero sudah pasti dengannya. Ye lah, setiap masa asyik berkepik je. Tak nak berenggang walau sesaat pun. Haih ini lah budak-budak zaman sekarang.

3 jam masa berlalu. Tik tok tik tok bunyi jam berdektik. Telefon masih setia di tangannya. Ting.. Bunyi telefon Zara berbunyi menandakan ada message yang masuk. Zara tersenyum seketika. Pasti ini daripada Hero. Namun sangkaannya meleset jauh sekali. Bukan Hero yang messagenya tetapi Digi. Ciss!

"Baik aku masak untuk Hero. Pasti dia nak makan punya." Zara bersorak kecil. Semua bahan-bahan untuk memasak di keluarkan dari peti sejuk. Makanan fav Hero sudah dia tahu dari dulu lagi. Well I ni isteri yang mengambil berat pasal hidup suami I. Aceceh..

*************************
Zara sedikit gelisah. Mana encik suami ni? Kenapa tak pulang-pulang? Tak tahu ke aku dah rindu? Tak tahu ke aku risau?

Enjin kereta kedengaran dari luar rumah. Dengan perasaan bersyukur ke hadrat ilahi Zara terus belari ke arah pintu yang berbingkaikan kayu. Senyuman tidak lekang dari bibir mungil itu.

"Hubby" sebaik sahaja kelibat Hero berada di hadapan aku. Aku meraih tangannya, lalu aku mencium dengan penuh kasih sayang.

"Meh Zara ada masakkan makanan Fav Hubby" Aku masih dengan senyuman. "Kenapa hubby tak bagitahu Zara, yang hubby nak pergi pekan? Zara risau tahu tak?" Aku memukul lengan sasa itu lembut. Tetapi kenapa dia tidak membalasnya dengan kasih sayang juga?

"Suami kau tu dah makan" Mak ngah mencelah sebaik sahaja tiba di dalam rumah.

"Lah, Zara masak banyak tau!" Aku masih lagi dengan senyuman yang di buat-buat.

"Hubby dah kenyang lah" Hero tersenyum ke arah aku. Tetapi kenapa senyuman dia tidak seperti selalu? Di sebalik itu, Lengan Hero di peluk oleh Ria.
Hey, kenapa kau pegang lengan suami aku? Kau nak mati ke? Kau nak jadi gulai malam ni?

"Hey, Hero baik kau bagitahu benda yang betul aja lah. Aku dah meluat tengok perempuan ni." Mak ngah mengambil tempat untuk di duduk.

"Bagitahu apa?" Aku memandang Hero dan mak ngah silih berganti.

"Macam ni suami kau tu buat-buat je sayang dekat kau sebab aku yang suruh. Dari first day kau kahwin memang aku dah berpakat dengan dia. So kau nampak tak sekarang? Dia tu memang tak suka dekat kau! Kau je bodoh pergi percaya dekat dia" Mak ngah dan Ria sama-sama ketawa.

Aku terkesima, terkejut, terperanjat, terpanar, dan segalanya ter. Air mata mula berlingangan dari pipi. Kenapa aku harus menangis di hadapan mereka? Oh lupa hati aku memang lembut.

"Betul ke Hero?" Aku mengoncang bahunya. Aku hanya mahukan jawapan. Ye atau tak. Jikalau ye. Kau memang dah hancurkan hati aku Hero. Jikalau tak. Aku dapat menghembuskan nafas yang teramat lega.

Hero tidak mengangguk mahupun menggeleng. "Kau nak bukti ke? Aku ada rekord" Mak ngah menunjukkan recoder di dalam telefonnya. Tick! Recoder itu mula bergema di dalam dapur.

"Thanks 4 give me hope Hero." Aku belari ke luar rumah. Mengambil basikal yang di tunjukkan oleh Hero kelmarin. Ke mana aku hendak lari? Pantai. Ye Pantai. Bersama air mata di pipi yang tidak berhenti-henti mengalir aku meneruskan kayuhan ke sana.

*************************

Mak ngah tersenyum puas juga diikuti anaknya. Hero masih lagi kaku. "Mak ngah masuk dalam bilik dulu lah. Bye Son" Mak ngah dan Ria berjalan melintasi Hero lalu ke biliknya.

Hero terduduk. Aku dah hancurkan satu lagi hati. Serba salah mula menguasai diri.

"Sayang Hero. Sayang kau mempermainkan perempuan yang ikhlas berkahwin dengan kau. Sanggup kau lakukan perkara ni Hero? Dia tu isteri kau. Isteri yang mengambil berat pasal kau. Sayang, sebab dia dah jatuh cinta dengan kau. Sayang jugak, sebab dia bagitahu nenek yang dia gembira bersama kau. Dia tu mak bapak dekat luar negara yang tinggal untuk menjaga dia, kau dan ahli keluarga terdekat. Tapi kau buat apa? Kau hancurkan hati dia! Bertapa kejamnya kau!" Nenek berkata dengan bengis sekali. Sedih dia. Sedih melihat cucunya sebegini.

"Tapi Nenek juga tahu yang kau dah suka dekat dia. Kau dah cinta dia. Dan selama ini bukanlah lakonan. Belun terlambat Hero" suara nenek kembali seperti biasa. Sentuhan lembutnya membuat hati Hero sebak. Betul nek.. HERO DAH JATUH CINTA.







Continue Reading

You'll Also Like

112K 11.5K 15
Siri Permata #1 (Gemstone Series #1) An Arranged marriage. A revenge. Ini adalah kisah Nickolai D'Ambrusio x Serafina/Sapphire Varano.
308K 13K 94
"Dia adalah amanah yang akan aku jaga sehingga akhir hayat." 'Fi hifzillah fi amanillah' - saya tinggalkan awak dalam jagaan DIA, Semoga DIA temukan...
70.5K 204 3
Ambisi luar biasa Naila untuk memiliki Johan tanpa mengira kifarah di Hari mendatang. Akan seperti apa kisahnya yang bila rasa tertipu, sakit hati da...
115K 8.3K 69
"Aku mahu jalani latihan VAT69, aku mahu capai cita-cita aku jadi aku tak mahu berkahwin. Sekurangnya untuk 10 tahun ke hadapan" - Sarjan Mejar Riffa...