Dayyan's POV
Pin! Pin!
Kedengaran bunyi hon kereta di hadapan rumahku. ‘Dia dah sampai.’ Aku menarik dua buah beg bagasi dan mengunci pintu rumah.
Buat kali terakhir,aku melihat sekilas keadaan rumahku.Entah berapa lama aku tinggalkan rumah kesayangan ni.
‘Anniya~ I'm gonna miss you!’ Kalau rumah ni bersaiz sedepa tangan Dayyan,dah tentu dia ingin peluk rumah ni sepuas hatinya.
"Dah puas renung ?"
Aku menjeling ke arah suara yang dikenali.Kalau sehari tak sakitkan hati orang tak boleh ke?Tanpa berlengah,aku menarik beg bagasi dengan kasar sambil menuju ke kereta Luthfi.
Namun belum sempat aku sampai ke kereta Luthfi,ada tangan yang lebih pantas menahanku.
"I-I'm s-sorry.Please. . " dia mengusap tanganku dengan lembut.
‘This time only i forgive you’
"Yah!Lepaskan tangan saya.A-actually i'm the o-one who suppose to say s-sorry.Not you." aku mencebik.
"Don't pout like that.It makes me wanna kiss you." he smirk.
Pipiku berasa hangat.Aku mencubit pinggangnya.Dahi nya berkerut.
"S-sakitla!" Luthfi menjerit sedikit.Aku menarik semula tanganku yang masih mencubitnya dari tadi.
"Serves you right." aku tergelak kecil apabila melihat dia menggosok-gosok di tempat yang aku cubit tadi.
"Come.Let's go home." Luthfi menghulur tangannya.
------------------------------------------
"Welcome in.Make yourself feel comfortable." Luthfi menjemput aku masuk ke dalam rumahnya.Aku memerhatikan keadaan sekeliling.Dah banyak kali aku menjejakkan kaki di rumah ni tapi ni kali pertama aku terpegun dengan pembinaan dan perhiasannya.
"Minat ke ?" Luthfi tersenyum.
"Hmm,your house so nice."
"If you want,you can take this house."
"Seriously?! You're joking! "
"Yes you can if. . . " dia terdiam seketika.
"If what?"minda aku mula bertanya-tanya.
"If you want to be mine."
Aku mengalihkan pandangan ke tempat lain bagi menyembunyikan senyuman yang terukir.
"Yah!Merepek la awak ni!Mana bilik saya?"
"Dekat floor 2 paling kanan sekali."
Aku mengheret beg bagasi yang berat ni naik ke atas dan menuju ke bilik yang Luthfi cakap tadi.Bukannya Luthfi ni nak tolong dia buat tak tahu je.
Saat aku melangkah masuk ke dalam bilik ni,aku sudah tergamam.Kelihatan kelopak bunga ros tersusun cantik berbentuk love di atas katil yang bersaiz king ni.Don't tell me this is. . .
Click!
Kedengaran tombol pintu ditekan which means dilock.
Degupan jantung berdenyut 2kali ganda laju.Ottoke~Dekat dalam minda ni dah mula fikir benda yang bukan2.
"Yah!Luthfi!A-apasal k-kunci p-p-pintu?!" aku menjerit.
Tapi dia tak jawab pun.Pandangan dia semakin tajam.Senyuman sinis terukir.Dia berjalan mendekati aku.Semakin lama aku mengundur ke belakang.Nafas nya dapat dirasakan oleh aku.
Ini bukan Luthfi yang aku kenal.Dia nampak menakutkan.Aku takut dia apa-apakan aku.Air mata sudah terkumpul di kelopak mata.Badan aku mula menggigil perlahan.Anniya~ Sampai hati awak Luthfi!
Aku mengundur ke belakang tetapi tiada lagi ruang menyebabkan badanku rebah di atas katil.Yang lebih malang lagi,tangan aku tertarik sekali bahu Luthfi menyebabkan dia pun rebah sekali.
Mata aku terpejam.Tidak sanggup untuk menghadapi apa yang akan berlaku.Air mata mula mengalir perlahan.Aku tak bersedia lagi nak dinodai . . .
Chup !
Terasa sesuatu yang lembut menekan di dahiku.Aku membuka mata dengan perlahan dan bibirnya masih berada di dahiku.Lama . .
This feeling. . It feels warm and good.My small hand start to creep behind his waist by itself.I don't want this feeling to disappear. . I don't want him to let me go.
Untuk beberapa seketika,dia mengalihkan bibirnya dari dahiku.Dia tersenyum,merenung tepat ke anak mata ku.
Yah. . Luthfi,why you so handsome?I think I already fall for you. .
"Why are you crying?I will not do something without your willing.Are you scared?Look at your nose.Red just like a clown's nose." He pull my nose.
"You evil." I pout and push him off me.He chuckle and get up then moved to sit beside me.
"Come here.Look at me." he turn my body to face him.
"N-nak b-buat a-apa ni?" Aku mula panik apabila Luthfi menyelak collar yang menutupi leherku.Dia mengusap leherku dengan lembut.
Wajahnya semakin dekat dengan wajahku.Kelihatan anak matanya memandang ke arah bibirku.Semakin lama semakin dekat.. Aku dapat merasakan nafasnya.Namun,belum sempat bibir kami bertaut,tanganku menahan dada bidangnya.
"What's wrong?" dahinya berkerut.
"I-i c-can't.You a-already h-have someone." aku tunduk ke bawah sambil bermain dengan jemariku.
"Who ?"
" J-joe.. " pipiku berona kemerahan.
"Pftt.Hahaha." dia ketawa sambil merangkul pinggangku erat.
"What so funny?" aku memukul perlahan dada bidangnya.
"He's not my boyfriend and yes that i already have someone." he smirk.
"Then,w-why you have to f-flirt with me?" i push him away but he tighten his grip.
"Hey,cool down . . Don't you wanna know about him?He's very fragile and cute but at the same time,he's stubborn.He is an honest person and caring just like my mom.He has a baby face and petite body.The very important thing is i love all about him and right now . . he is in front of me." i can see his sincerity through his eyes.
"I-i'm not yours and i will n-not be." i let go his hand from my waist.
"Yeah,not now but soon to be,baby." he peck my lips and leave me alone.
And after that,i sleep peacefully with a smile on my face.
----------------------------
Aku terbangun dari mimpi yang indah apabila terdengar bunyi notification.
Aku menyentuh bibirku.Is it only just a dream?I dreamt about Luthfi peck my lips.This is ridiculous.
"Urgh ~ Sakitnya~" Kepala aku berdenyut laju.Maybe sebab tidur lama sangat.Handphone dicapai.Mesej dilihat.
From :Luthfi
Hey babe.You have been sleeping for like 6hours and its time to wake up.Go take a bath and i already put your pyjama in the bathroom.I'll wait you downstairs.Let's dinner together ;)
Aku hanya tersenyum.Lantas aku bangun menuju ke bilik air untuk membersihkan diri.
willbecontinue