"wehhh pak mat tem...pe ? " ketukan di pintu kedengaran di ruangan atas .
"kau pahal ? jangan kacau life aku . " satu suara kedengaran serak-serak dari dalam bilik .
"kau tak keja ke ? sekarang dah pukul 8 pagi . ke kau keja malam ? " Taehyung menyoal . kepalanya digaru perlahan . takut jugak lah dengan mamat sorang ni . muka masam je memanjang . tah-tah kanibal ke an . mana tahu .
"aku tak da kerja . stop kacau life aku . " mukanya betul-betul di hadapan muka Taehyung . Taehyung menjerit bagai rak nak patah .
"shit . kau pahal jerit sial ?! aku salah rumah sewa aa ni ! aku nak housemate yang pemalas . kau ni kerja menyoal menjerit menyoal menjerit . " dia menyekeh kepala Taehyung .
Terus pintu biliknya ditutup rapat . Kakinya terus melangkah ke katil dimana lifenya berada .
"Haihhh , macam lah aku ni pemalas sangat . tapi aku memang pemalas +-(*"$"!,!::*@!*:*:?*:: " dia menggumam .
"apa aku cakap ni . Tengok , aku nak cakap pun rasa malas sampai aku pun tak tahu apa aku cakap . " Matanya kembali dipejam . nikmatnya tidur itu hanya dia yang tahu .
~~~
"kau pahal ? Terkumat kamit . Kau jampi rumah ni eh ?! "
"ehhhhhh , bebaik sikit . Aku baik okay ! Tak dak masa nak jampi-jampi . Lainlah kau , hati hitam boleh lah jampi orang . " Taehyung menjeling . Punggungnya dilabuhkan ke atas sofa empuk berhadapan dengan tv .
"eh budak ni , suka suki kata hati aku hitam . Aku siat mulut kau tu kot . Erghhh ! " kakinya dihentakkan . Dia menjeling . Lantas kakinya diangkat menuju ke biliknya . Baik tidur . Dah lah kerja malam .
"dah tu dia suka suki saki je nak kata aku mandrem rumah ni . Aku siku muka tu , hilang acah handsome tu . " Taehyung menjeling . Remote tv ditekan .
Berita .
"seorang kanak-kanak dipercayai diculik oleh seekor babi hutan ... "
"eh , tu bukan .... Apa nama tu ? Emmmm ... Sapa eh ? Aku tak ingat sia nama housemate aku ni . Yang aku ingat pak mat tempe tu ja . " Taehyung meletakkan tangannya ke dagu .
"aku bukan pak mat tempe sial ! "
Taehyung memandang ke arah tangga . Kelihatan pak mat tempe buatan tengah menuruni tangga .
"asal lak , kau yang cakap tu nama kau . "
"aku yoongi . Call me suga swag . Ko hado ? " lelaki itu tersenyum sinis sambil keningnya diangkat .
"aku bwitae . Paling handsome abad ni . Naruto shippudin pun cari aku . Ko hado ? " Taehyung pula membuat muka bangga .
Lelaki yang ingin dipanggil suga itu mencebik . Nampak sangat layan kartun . Tah pa pa je .
"wehh yoong . Asal kau tak kerja . "
Diam .
"woiii ! " Taehyung menjerit tetapi lelaki itu tetap diam .
Taehyung yang sudah agak panik sebab takut apa-apa jadi pada housematenya berdiri . Memanglah bukan kerja aku nak pergi care pasal mamat ni . Tapi , janganlah ada kematian dalam rumah ni .
Taehyung dengan secara senyap berjalan ke arah dapur . Tangannya memegang dadanya . Asal tetiba berombak laju ni ?
Dengan perlahan dia masuk ke dalam dapur . Matanya meliar sekeliling dapur . Kosong .
"wehhh , jangan buat aku seram sial . Ni dah masuk cerita seram ni . Babi ah . " Taehyung menggosok lengannya yang rasanya bulu roma dah berdiri tegak .
Satu tepukan hinggap di bahu Taehyung . Taehyung berpaling .
"WAAAAAAAA ! "
"AAAAAAAAAA BABIIIIII ! " Taehyung mengapai-gapai tangannya ke hadapan .
"woiii woiii . Ni aku lah . Yoongi suga swag . " Dia menampar pipi Taehyung yang tengah meraba mukanya . Dah lah semalam mamat katik tu raba aku, nak kunci rumah pun sampai cari bawak punggung i yang seksi ni . sekarang mamat penyoal antarabangsa pulak . Im like TT , boleh tak aku nak menari TT
"wehhh kau niii ! Bodohlahhhh ! Dah lah tampar aku . " Taehyung mencebik . Pipinya dipegang . Habis pipi mulus aku dicabuli oleh pak mat tempe ni . Ops , yoongi .
~~~
"Wehh aku dah balik . " Hoseok sedikit menjerit .
"Tak da sapa kisah kau balik ke tak . Yang penting kau bayar duit sewa rumah . Tu je . "
"Kau ni ! Aku penat balik cuba lah sambut aku baik-baik . " Hoseok mencebik .
"Kau nak suruh aku sambut macam mana ? Wahai prince ku yang bijaksana lagi handsome . Kau sudah pulangkah ? Marilah kita bersama-sama makan di dapur untuk santapan petang . "
"Geli pulak aku . " Hoseok membuat muka geli kemudian berlalu menuju ke biliknya .
"Tau pulak geli . " Namjoon mencebik . Dia baru balik kerja dan nak turun untuk makan . Terdengar pulak suara hoseok . Boleh lah buat kawan . Yang lain macam puih .
"wehhh emm . Apa nama kau ? Aku tak ingat dan aku malas nak ingat . " Jin menyoal . Dia sekarang sedang bersiap untuk ke kerja . Maklumlah kena waktu malam . Lahaiii . Rabak mata .
"joon . "
"haa joon . Kau tak kerja malam kan ? "
Namjoon menggelengkan kepala .
"bagus . Kau jaga rumah ni bebaik . Jangan sampai aku balik nanti terbakar pulak disebabkan diorang semua tu . "
"kau sapa nak arahkan aku ?"
"alahhh kau ni . Suka mendeepkan hatiku yang tengah lara . Dah lahh awek lari . " Jin mencebik .
"kisah pulak aku . Btw , jangan risau . Diorang tu aku rasa baik je . " Namjoon melangkah ke biliknya .
~~~
"jungkook kan ? "
"hm . Asal ? "
"asal kau duduk rumah sewa ? Kau punya umur muda lagi duh . Omma kau dah mati ke ? "
Jungkook mengerutkan dahi . Eh sedap betul perisa mamat ni bagi . Sesedap cukup rasa ja dia nak cakap omma aku mati . Hidup lagi lah bangang ! Appa aku je dah tak dak .
"bodoh . Soalan bodoh . Omma aku masih hidup . Dan yang dah tak ada cuma appa aku dan adik lelaki aku . "
"lahhh ye ke ? K sorry . " Jimin tersengih .
"wehhhhhhh ! "
"pahal kau ni ? Menjerit tak tentu arah . " Jimin memandang Taehyung . Begitu juga jungkook .
"kau lah kan . Yang jadi pembaca berita tu kan . Woahhh . Daebak . " Taehyung menepuk tangan .
"wehhh hanat ! Diamlahhh ! Sampai ke bilik aku dengar jeritan kau . " yoongi bersuara dari biliknya . Taehyung menjeling . Tak habis-habis nak marah mamat tu .
"lah , kau tengok ke berita tadi . "
Taehyung menganggukkan kepala .
"kau pembaca berita sia ? " Jimin ketawa .
"pahal kau nak ketawa ? Jijik ke ? " Jungkook menjeling .
"tak ah . Cuma tak sangka . Ingatkan kau ni artis ke , penyanyi ke . Muka dah handsome . "
"dahtu kau pulak kerja apa ? " Jungkook menyoal .
"aku ? Malas nak riak . Saintis je . " Jimin buat muka malas nak bangga tetapi rasa nak bangga .
"saintis ? Srs ? Eh daripada kau kaji benda lain , baik kau kaji macam mana nak tinggikan diri kau . HAHAHAHAHAHA . " Jungkook bangun kemudian melangkahkan kakinya keluar dari rumah .
"shit . " jimin mencebik .
"kau saintis ke ?"
"tak ah . Aku pembantu je sebenarnya . Hohoho . " Jimin tersengih .
"kau kerja apa ? " jimin menyoal .
"aku . Biasa je . Tanam anggur paling terhormat . YB pun nak beli anggur . Muahahahaha . "
"hambar bodoh . "
•••
Ahhhhhhhh , im like TT
Why rasa ff ni hambar gila 😞
Macam nak delete ja lah 😥