We are kilix

By KiaraOrrell

36 0 0

Kia och Omar är bästisar, dom ska äntligen få träffa varann igen. För Omar har inte haft så mycket tid, efter... More

We are kilix

36 0 0
By KiaraOrrell

Kias perspektiv.

Jag vaknar på grund av att det ringer på mobilen, det är Omar.

-Hej! Vad gör du? Frågar Omar.

-Inget, jag har precis vakant, vad gör du då?

-Äsch, inget väntar på dig.

-Okej, men jag tar tåget som åker om en timme, mamma skjutsar mig.

-Okej, men vi möts vid tågen då.

-Aa, hejdå! Säger jag och lägger på.

Jag går ner och äter frukost. När jag är klar springer jag upp för trappan och gör mig i ordning. Ett par svarta tajta jeans och en mörk blå Ambercrombie and Fitch T-shirt blir bra, tänker jag för mig själv. Jag packar min resväska eftersom att jag ska vara i Stockholm i en månad, jag ska bo hos Omar. Jag har saknat honom, han är ju liksom min bästis. Jag hör mamma ropar från köket. Jag springer ner och sätter på mig mina vita Converse. Jag sätter mig i bilen, och vi är iväg. Mamma har svårt att säga "hejdå" när jag ska hoppa på tåget. Men efter ett tag så släpper hon den långa kramen. När jag kliver av tåget i Stockholm ser jag Omar springa så fort han kan för en kram. Vi kramas länge innan han presenterar mig för resten av gänget i The Fooo.

-Det här är Oscar, Felix och Ogge. Säger Omar snällt.

Alla hälsar på varann, och efter ett tag så går vi hem till Omar. Felix och jag pratar på vägen. Han begär sig att ta min resväska, eftersom att jag är så trött så får han ta den. När vi kommer hem så ser jag Wilnur springa fram och ge mig en lång gosig kram. Wilnur åker därifrån efter ett tag, hon ska till Göteborg medans jag är här.

-Ska vi ha pizza? Frågar Omar.

Alla nickar. Jag och Felix tar på oss jackorna och skorna och går mot närmaste pizzerian medans dom andra fixar film. Jag och Felix pratar hela vägen till pizzerian. Han stannar upp och tittar mig i ögonen.

-Du har så fina ögon, säger Felix.

Jag svarar med ett fniss.

Felix perspektiv.

Jag har förstört allting, vad tänkte jag med.... Uhhhh!

Hon kommer aldrig prata med mig någon mer. Fan också!

-Förlåt, sa jag och tittade ner i marken.

-Nej, det är okej, det kallas "Kärlek vid första ögon kastet" svarar hon sött.

Jag skrattar och nickar.

-Men det känns liksom som att vi klickar, för när vi pratade på väg till Omar så kändes det som vi vore samma person.

Hon säger inget, hon blir bara röd i ansiktet och fnissar.

Vi fortsätter gå och vi är snart framme. Vi beställer en familje pizza. Vi gick hem och åt, vi tittade på film och drack läsk.

Omars perspektiv.

Efter ett tag så gick alla hem förutom jag och Kia då.

-Nåå, vad hände? Säger jag med stora ögon.

-Va? Försöker hon.

-Felix berätta lite, så du kan fortsätta att berätta, kom igen Kia.

Okej då. Utbrister hon.

Hon berättar allt som har hänt.

Jag skriker till som om jag vore en liten tjej. Både jag och Kia sover på soffan medans tv:n är på.

*Nästa dag*

Nästa dag vaknar jag sist, som vanligt får Kia väcka mig med en spark på knät. Det plingar på och jag ber Kia öppna, hon springer mot dörren och öppnar.

Kias perspektiv

Jag öppnar och ser Oscar komma in, jag ger honom en stor godmorgon kram. Vi går in i vardagsrummet där Omar ligger och sover i soffan. Vi tar lite raklödder och sprutar rakt i ansiktet på honom, och börjar dö-garva. Efter det vaknar Omar med ett skrik.

-Hahahahahahhaha! Utbrister jag och Oscar fort.

Omar skrattar också snart.

Jag går upp och gör mig iordning. När jag precis har dragit ner tröjan för magen så kommer Felix in. Han ger mig en lång mysig kyss och en varm kram.

-Ska vi åka in till stan idag, asså alla fem. Jag tänkte att vi kunde gå på bio idag. Säger Felix.

-Aa, okej.

När vi går ner ser jag Omar , Oscar och Ogge sitta vid köksbordet, och äta frukost. Jag och Felix sätter oss mittemot varann. Till höger om mig sitter en glad Omar och på min vänstra sida sitter Oscar. När vi är klara åker vi in till stan. Som tur va, så har ju Ogge och Oscar körkort, och bil så vi åkte in till stan med bil. Medans vi satt i bilen valde vi film. Vi kom fram till att vi ville se "The hunger games".

Felix perspektiv.

Jag och Ogge ville se en skräckfilm, bara för att om vi ser en skräckfilm så kanske Kia blir så rädd att hon vill hålla mig i handen. Fast det gör hon ändå. Vi lutar våra huvuden mot varann och det slutar med en kyss.

-vi är ju ändå tillsammans, tänkte jag för mig själv, efter som att jag gav henne en kyss idag.

Det känns faktist rikligt bra.

När bion är slut åker vi in till Stockholm och tar lite bilder och såå..

Ogges perspektiv.

-Kan vi prata Kia? Frågar Jag.

-Ja, absolut.

-Jag har känslor för dig Kia.

-Haru?

-Ja, men vi ska nog inte bli tsm eftersom att du har Felix.

Hon nickar och följer med tillbaka till de andra. När vi tar en promenad så kommer det fram fans, i deras pannor står det "Kilix" undra vad det står för? Jag måste fråga tänker jag. Dom svarar att det är Kia och Felix parnamn. Jag blir nästan lite ledsen, jag har ju också känslor för Kia. Men hon tycker ju om Felix, det förstår jag. Han är en fullpoängare, medans jag knappt är en 5:A. Jag ler stort så ingen märker något. Efter ett tag så kommer vi ifrån fansen och möter upp dom andra. Vi bestämmer oss för att åka in till stan och åka till Grönalund.

Oscars perspektiv

Jag och Kia vill åka vildamusen, det vill inte dom andra så dom väntar tills vi är klara. Efter ett tag så är vi klara. Så då går vi till "frittfall". Kia vågar inte åka den men efter ett tag så gör hon det. När vi åkt allt på grönan möts vi upp av ett gäng fans.

Kias perspektiv

Ett fan frågar om Felix kan pussa henne på kinden, när Felix är på väg att pussa henne på kinden så vrider hon om huvudet så han träffar läpparna. Det är klart man blir ledsen, jag och Omar gick iväg ett tag, så jag kunde lugna ner mig.

-Hur är det? Frågar Omar.

-Sådär säger jag med en tår på kinden.

Vi kramas och Omar ger mig en puss på kinden.

-Jag finns alltid här för dig. Säger han sött.

-Mm, men det är bara så svårt att se Felix få en puss på munnen av en annan tjej.

-Mm, jag förstår dig.

Det kommer fram ett par fans till Omar.

-Inte nu tjejer. Säger han medans han håller om mig.

Jag ser Ogge komma imot mig men öppna armar, han springer fram och kramar mig.

-Vad har hänt?

-Inget men jag och Omar går hem.

-Okej, vill ni att vi ska följa med?

-Nej, det är lugnt.

Vi börjar gå hemåt. Omar sätter på sig sin luva så ingen ser att det är han. Det är bra att ha en killbästis, som alltid finns där för dig. När vi kommer hem så ligger jag i Omars famn och gråter.

Vi hör att killarna kommer tillbaka, jag torkar bort mina tårar på kinden.

*Felix perspektiv*

Jag kommer in i vardags rummet där jag ser att Kia ligger i Omars famn.

-Ää, Kia får jag prata med dig?

Hon svarar inte, utan bara går imot mig.

-Varför äru ledsen?

-Jag är inte ledsen.

-Ogge sa det så säg nu.

-Okej, jag är ledsen för att du fick puss som du njöt av idag.

Jag kunde inte svara, För att jag tror att jag faktist njöt.

*Kias perspektiv*

Jag sprang upp för trappan och hämta min jacka och sprang ner i hallen igen, för att gå ut. Omar sprang efter mig.

-Vänta, säger Omar och tar tag i min arm.

Han tittar mig i ögonen ett tag, tills han drar mig mot honom, för en kram.

Vi kramas länge, innan tårarna slutar spruta. Efter ett tag ser vi Oscar komma ut. Han ger mig en stor kram. Vi ser att Felix kommer ut han springer med tårar som rinner ner för hans kind.

-Snälla, förlåt! Säger han.

Jag drar Felix mot sidan och reder ut det här. Jag pussar honom på kinden och säger att allt är lugnt.

-Äru säker? Frågar Felix.

-Ja, det är lugnt. Säger jag med ett leende på läpparna.

Jag torkar bort tårarna på Felix kind och lutar mig fram, våra läppar möts.

-Är vi tillsammans?

-Ja, det är vi säger jag medans jag håller om honom i nacken. Det börjar regna, och våra läppar möts igen, efter ett tag går vi tillbaka hand i hand. Felix tar av sig jackan och ger den till mig. Jag tittar upp i hans fina gröna ögon och kysser honom.

*Omars perspektiv*

Det är skönt att Felix och Kia är vänner nu, fast det kommer alltid vara jag och Kia mot världen.

*Nästa dag*

Idag är det dags att åka hem, för Kia. Kommer verkligen sakna henne. Men när hon kommer ner till köket har hon en överraskning.

-Omar, du ska med till Göteborg, för vi Fick ju aldrig våran bästis tid tillsammans.

Jag bli överlycklig och springer och kramar henne. Killarna kör oss till tågen och säger hejdå,

Felix perspektiv

-Vad händer med oss då?

-Ja, vi kan alltid messa, ringa eller FaceTimea. Säger hon glatt.

-mm....

-Men det är klart ni ska komma och hälsa på någon gång.

-Aa, säger jag och kramar om henne hårt.

Oscars perspektiv

-Hejdå, Oscar hoppas vi ses snart, ni får komma och hälsa på.

-Okej, säger jag och kramar henne och ger henne en puss på kinden.

Ogges perspektiv

-Och Ogge, jag kommer sakna dig.

-Jag kommer sakna dig också, säger jag och pussar henne på kinden.

Alla står och vinkar på perongen när tåget åker. Men jag hoppas Omar och Kia får sin bästis tid där istället.

Continue Reading

You'll Also Like

6M 250K 70
The story of Abeer Singh Rathore and Chandni Sharma continue.............. when Destiny bond two strangers in holy bond accidentally ❣️ Cover credit...
6M 382K 68
"Why the fuck you let him touch you!!!"he growled while punching the wall behind me 'I am so scared right now what if he hit me like my father did to...
213K 10.9K 17
ကိုယ်က မင်းရဲ့နေမင်းကြီး မဖြစ်ရရင် နေပါစေ ....နေဝင်စားတဲ့လတော့ မဖြစ်ချင်ဘူးကွာ.... ကိုယ့်အလင်းရောင်နဲ့ မင်းရဲ့အကြည့်လေး ခလုတ်တိုက်မိရင်ကို ကျေနပ်ပါ...
4.9M 270K 54
"Stop trying to act like my fiancée because I don't give a damn about you!" His words echoed through the room breaking my remaining hopes - Alizeh (...