◁Neighbour Next Door▷ SehunxJihyo
Author : kswriters
Cast : OhSehun, SongJihyo
Chapter 31
Sehun duduk disisi jihyo. Menunggu Jihyo bangun. Sehun sudah beritahu Omma Jihyo dan juga adik dia yang nakal asyik kacau menyampuk kata dia je yang Jihyo dia akan stay rumah Exo.
Flash back
"Sebelum tu aku kena bagitahu o juoimma Jihyo dulu" Sehun pon pergi rumah sebelah, mengetuk pintu rumah tersebut. Mula ii tiada orang menyahut kemudian terbuka lah pintu itu. "Annyeonghaseyo-"
"Masuk" sehun tidak berkata apabila seorang budak lelaki lebih tinggi dari dia menyuruh dia masuk. Sehun membuka kasut dia dan masuk kedalam. "Nak apa? Jihyo noona takde kat umah" tanya budak lelaki itu apabila Sehun sudah duduk disofa.
"Tak sebenarnya hyung datang kesini nak beritahu-" kata kata Sehun terberhenti lagi sekali. "Jangan cakap Jihyo noona pregnant" katanya. "Eh mana ada. Tu lah yang kali jangan menyampuk bila hyung nak cakap, huh? khamsaanida"
"Mian Hyung" Kwangsoo bermain dengan jari dia. Sudah silap kata dan silap tuduh. "Nae gwenchana. Omma mana?" tanya Sehun selepas menasihati Kwangsoo. "Ada kat belakang nak saya panggilkan?" sehun angguk. "Jap eh. OMMA NAMJA CHINGU NOONA DATANG!!"
Tak sampai seminit Omma dia sudah berada di depan Sehun. "Annyeonghaseyo aunty" tunduk Sehun. "Hari ni saya rasa biar Jihyo stay rumah saya disebelah. Sebab tadi ada hal berlaku. Takpe aunty jangan risau. Saya boleh jaga jihyo seperti Aunty jaga. Dan saya -"
Mrs Song memeluk Sehun dengan erat padahal dalam hati sudah melonjak kegembiraan terlalu happy peluk idol aka anak mentua dia nanti."Itsokay son. Saya benarkan. Btw jaga dia baik ii.. Dan jangan lupa bagi dia makan ok" Sehun membalas dengan senyuman. "Okay!"
End flash back
Jihyo membuka mata dia perlahan-lahan. Dia terasa tangan dia berat sebelah. "Hmpp" jihyo terus rasa sakit ii dibahgian belakang dia. Jihyo melihat sekeliling dia. Huh dimana dia sekarang. "Jihyo awak sudah sedar. Syukur lah!" Sehun memeluk Jihyo tanpa Jihyo sedar.
"Sudah thanks menjaga saya" ucap Jihyo. Sehun menbelai rambut Jihyo yang jatuh di dahi nya. "Nde" . "Lepas ni nak pergi memana just please tell me. Tak sanggup tengok awak macam ni" Sehun memeluk tangan Jihyo pula. Jihyo hanya tersenyum tawar saja.
"Saya hanya tak nak menyusahkan awak je" balas Jihyo memandang tempat lain. Jari sehun memegang muka Jihyo menarik untuk melihatnya. "Jihyo. Jangan cakap macam tu. Saya tak suka. Kita ditakdir sesama, kita ditakdir susah sesama, tapi tolong bagitahu kalau awak nak kemana mana"
Jihyo bangun dari baringan dia dan terus memeluk Sehun. "Arra.. Gomawo sehun ah.. Saya tak tahu nak ucapkan apa lagi" Sehun mengusap belakang jihyo. "Saya tak mintak apa apa pon dari awak. Hanya saya minta satu je, jangan putus dengan saya walaupn apa terjadi dekat kita "
"Nde im promise" Jihyo mengengam tangan dia dengan Sehun dan mula menggeletek satu sama .
"Macam tulah sayang sehun" sehun menggeletek perut jihyo. "Hahaha Sehun ah geli lahㅋㅋㅋㅋㅋ"jihyo tertawa terbahak-bahak digeletek oleh Sehun. Mereka pon bergurau. Keadaan Diluar bilik sekarang.
"Yah tengok tu bahagia love birds kat dalam tu" jeles Chanyeol memeluk diri. "Alah chanyeol ni, baek kan ada. Boleh teman kan mcm kat dalam tu" Chanyeol membulat mata dia sebiji macam D.O tapi lagi besar. "Yah hyung gay!!"
Tetapi chanyeol mendapat cubitan dari baekhyun. "Yah! kalau aku gay pon ramai setuju tau" Yang lain hampir tersembur air liur. "Asal takde orang setuju ke?" semua menggeleng. "Ok fine!" Baekhyun sudah belah dari situ. Kelawakan dia tak menjadi kali ni. Mereka pon ketawa melihat baekhyunnie mereka sudah merajuk. (Aigoo bunnie byun ni xD)
-
Beberapa hari minggu kemudian, exo diberi cuti sempena sudah melaksanakan album japan mereka bertajuk 'COUNTDOWN'. Mereka hanya memilih satu tempat untuk bercuti bersama-sama. Ada yang boleh melawat keluarga.
Mereka pon memilih tempat yang nice dan sesuai membuat suasana yang romantik. Jangan lupa Sehun tetap akan bawak jihyo. Dia sudah berjanji yang dia akan membawa jihyo dimana saja dia berada. Dia tak nak tinggalkan jihyo keseorangan.
Sehun mula menghantar gambar dia dengan Jihyo di instagram. Sempat tag/mention ig Jihyo sekali. Hanya gambar pergelangan mereka bersama bracalet dan juga kasut pasangan mereka yang baru saja dibeli Dengan caption "love is perfect with my whole angel ❤" dan sehun menekan sent. Tak sampai bersaat mula lah orang like dan comment.
Sehun mula membaca satu persatu comment dari fans dia. Nampaknya semua sudah suka hubungan dia dengan Jihyo. Jadi Sehun tidak merasa bimbang atau takut jihyo disakiti dengan comment daripada peminat dia.
@sebootyfans
Aigoooooo looks at sehun and jihyo, they are perfect together.
@a.ainnnnn 😂
Omg im so jealous
@sehunofficial
Perfect couple 💖
Tetiba nama hyung dia muncul. Sehun membacanya.
@real__pcy
Yah you two! Tengok belakang!
@baekhyunnie_exo
Palliwa!
Ohsehun replay @real__pcy @baekhyunnie_exo what?!
Sehun dan jihyo pon pusing tengok kebelakang. Mereka menutup mulut tanda terkejut. Mereka hampir tidak boleh bercakap. "H-hyung" Sehun hmpir menangis dibuatnya.
"TA-DA!!! AND SUPRISE!!!" tidak menyangka mereka berdua ingat dibelakang mereka hanya semak samun. Rupanya family dia, hyung dia, kawan dia, sedang melakukan sesuatu bermakna baginya.
Jihyo dan Sehun memandang satu sama lain. "Macam tak percaya." mereka pon melihat balik semua orang. Mereka berdua tunduk. "Khamsanida.. " akhirnya mereka berdua berlari memeluk mereka satu persatu.
Belon dihias didinding yang beautiful background itu. Meja penuh dengan makanan dan ada kek yang cukup tinggi untuk mereka berdua. Gambar mereka dihias dimana mana saja.
"Hyung dan manager hyung gomawo. Korang buat sehun nak nangis je sekarang. Susah² je korang buat semua ni untuk sehun dan jihyo." akhirnya sehun bernangis didakapan manager dia. Parents Sehun yang tengok dari jauh itu pon menitik air mata dia lihat anak lelaki dia.
"Kitaorang memang dah rancang lama. Ni semua hasil dari idea chanyeol kamu" Manager dan Sehun memandang Chanyeol yang sedang borak besar bersama dengan jihyo. "Chanyeol hyung. Thats why i love you so much hyung.. Muah2" sehun memeluk Chanyeol seperti abang dan adik. Chanyeol pon membalas pelukan Sehun.
"Lagipon ni semua idea dari jihyo" . Okay semua nya berhenti dari sekarang. "Jap?! Siapa punya idea ni" Sehun mengelap air mata dia. Jihyo dan chanyeol saling tunjuk menunjuk. "DIA!" . Sehun mula mencekak pinggang. "Hmm. Macam mana korang rancang? Padahal Jihyo selalu dengan sehun"
Sebenarnya... "Mummy dan daddy yang rancang. Sebab mummy dan daddy teruja lihat anak mummy sorang ni dah besar dah matang. Mummy happy sangat yang sehun boleh jaga seorang yeoja walaupon banyak gangguan dari luar sana. Mummy kagum dan juga daddy" Sehun berlari memeluk kedua parents dia.
"So mummy dan daddy dengan mereka berdua. Rancang semua ni. Lagipon anak mummy memang dah besar lah" Sehun mengelap airmata dia dengan ibu jari. Hidung yang pinkish tu telah merah. Bibir mula memuncung.
"Ni kata kan dah besar. Perangai still bebudak lagi. Jihyo lepasni jaga husband awak nanti dengan ketat. Mengada ngada je ni"
"Mummy! Daddy tengok ni mummy !"
Mereka semua ketawa. Pasangan dan kekeluargaan ini memang tidak boleh dipisahkan.
-
Jihyo dan Sehun kembali bersama setelah mereka berdua sudah melayan memasing. Jihyo memegang tangan sehun dan bawak sehun kesatu tempat. "Jihyo awak nak bawak saya kemana ni?" tanya Sehun berlari bersama Jihyo.
"Adalah"
Sampai je satu tmpat yang tinggi. Kaki mereka sudah lenguh. Jihyo menolak sehun duduk dan baring bersama. Jihyo ingin membaring tapi dress yang dipakai olehnya terlalu singkat. "Lagipon takde orang kat sini. Saya je" bisik Sehun. "Yah pervert. Saya virgin lagi tau" .
"Serius Ah" sehun terbangun menghadap Jihyo. "Seriuslah. Ingat memain ke?" . Sehun menggeleng. Dia kembali baring dan memandang langit biruan itu. Sehun memberi lengan free kepada Jihyo. "Jihyo baring lah sekali" . "Tak kesah ke?" "tak" Jihyo baring dilengan Sehun.
"Awak nak tahu tak satu rahsia yang saya tak pernah beritahu sesiapa?"
"Nak, apa dia ohsehun shi"
"Saya pernah bermimpi tau. Saya tidak tahu kenapa saya still ingat mimpi itu sampai sekarang. Tapi saya bersyukur yang mimpi itu bukan benar tapi logik."
"Citer lah"
"Saya pernah mimpi yang saya pernah bercinta dengan seorang peminat. Tapi di dalam mimpi tu semua orang termasuk ahli kumpulan saya semua tak suka saya. Hanya peminat itu hanya memahami saya dan banyak bantu saya dalam mimpi itu. Satu hari, saat yang tak diduga kan. Saya pergi dalan mimpi itu. Peminat tu masih memanggil saya walaupun saya telah pergi-"
"Awak mimpi itu? Rupanya mimpi awak dengan mimpi saya sama lah! Saya pon pernah mimpi macam tu juga! Mungkin saya yang peminat yang awak maksud kan itu!" kata Jihyo melihat Sehun.
"Hahahah tapi saya bersyukur yang mimpi tu hanya mainan makhluk ****** . Dan awak telah menjadi kekasih saya."
"Saya pon"
"Saya harap tiada sorang pun menghalang cinta kita kan jihyo " . "Yup saya pon."
"Saranghae jihyoah"
"Nado saranghae" jihyo bangun dan kiss dibahagian pipi Sehun. "Pipi je ke?" . "Pipi jelah. Sibuk je nak bahagian lain. Hmph!" . "Baiklah sayangku muah" sehun pula mencium pipi Jihyo. "Yah!"
Bunyi mesej dari phone sehun. "Siapa pulak ni. Baekkie hyung" jihyo mengangkat bahu dia tanda taktahu dan menyuruh Sehun membuka mesej itu.
From Baekkie hyung
Pusing belakang cepat!
-
"It is impossible to love without sacrifice." - Elizabeth Elliot
Tak semestinya, artist akan bercinta dengan artist, habis peminat macam mana? Siapa yang bertuah? Miliki cinta dia.
THE END