Hledal jsem v knihovně poznatky, kdy by asi tak mohl být úplněk dvou lun. Prolistoval jsem už dobrých sedm knih a nic. Málem jsem beznadějně zavřel i tu osmou, ale koutkem oka jsem zpozoroval pojem 'úplněk obou lun'.O pár stránek dál byla data, kdy se tak vzácný jev objevoval. Projel jsem prsty po papíře, až jsem narazil na nejbližší datum v budoucnu.
Dvacátý den desátého měsíce. (něco jako 20.10. na Zemi). Vybvavil jsem si datum, který jsme si dnes psali do sešitu. Měl jsem přesně měsíc do úplňku dvou lun. A potom se budu muset na noc vytratit z akademie do lesa, abych tam našel květ Morriganu.
Doufal jsem, že do té doby stihnu vymyslet plán, jak se dostat z akademie. Zaklapl jsem knihu a vrátil ji na polici. Dnes jsme měli na odpolední hodiny trénink schopnosti. Studenti tomu většinou říkaly 'hodina živlů'. I když krev není živel, stejně tomu tak říkali a já si na to postupně zvykl. K tomu jsem se těšil na Shena Adrinora a jeho hodiny.
Rychle se rozkřiklo, že mezi žáky prvního ročníku nachází mág páté úrovně, takže po cestě do pokoje jsem na sobě zpozoroval asi dvanáct párů udivených a podezíravých očí. Nasadil jsem arogantní poloúsměv a hrdě jsem kráčel do pokoje. Dal jsem si záležet, aby té arogance a hrdosti nebylo příliž.
***
,,Takže minule jsme si zopakovali látku minulého roku a teď se naučíme něco nového," řekl Shen, když jsme všichni z páté úrovně magie ohně nacházeli na místě cvičení. Nikdo mi ze starších studentů nezapomněl trochu pocuchat vlasy, takže jsem měl chaos na hlavě, který jsem si uhlazoval.
,,Co to bude?" zeptal se heněovlasý veselý chlapík jménem Ten. Zpozorněl jsem, protože mě to taky zajímalo.
,,Že by měnění barvy ohně?" ozvala se Enya. Taky jsem v to doufal, jenže Shen zakroutil hlavou.
,,Ne, na to si budeme potřebovat vypůjčit nějkterého z mágů vzduchu a oni teď jsou celkem zaneprázdnění. Nicméně dnes budeme se pokoušet o netradiční druh ohně," vysvětlil učitel a pár lidí za mými zády si něco zamumlali a zasmálo se. Zřejmě dvojčata Ella a Nat.
,,A to jako jak?" ozvala se pro změnu Lily. Shen udělal grimasu, jakoby říkal jednoduše a poodstoupil dál. Šáhl rukama na zem a když zvedl dlaně, tak byla rozpálená do ruda. Potom rychlým pohybem, který byl typický pro magii země, poslal lávu do strany. Ta se poslušně rozlila do zadaného Shenem směru a potom ustála. Učitel udělal ještě nějaký pohyb a láva zaschla do podoby uschlé hlíny.
Já na ten jev jen zíral. O tomhle jsem slyšel, jenže jsem nevěděl, že se tohle budeme učit teď. Moji spolužáci si něco zamumlali, když k nám přistoupil Shen.
,,Všichni máte takovou bujnou a tvrdohlavou povahu, proto jsem zvolil na začátek kombinování magie ohně a pohybů právě magie země. Zatím budeme zkoušet jen pohyby a potom k tomu přidáme i samotné ovládání rozpálené země," vysvětlil s pousmáním učitel a studenti, včetně mě, kývli hlavou na náznak, že pochopili.
První, co jsme museli udělat, bylo postavit se a zapevnit. Museli jsme tvrdě stát na zemi. Shen nás postupně obešel a strčil. Včas jsem se zapevnil, jinak bych spadl. Potom se postavil před nás a udělal prnví pohyb. Úder do strany, nebo spíš pohyb, který by poslal kus šutru na stranu.
Pořád jsme pokračovali v pohybech, ale moc daleko jsme se nedostali. Asi se budeme muset naučit ty pohyby zpaměti a dobře a potom se bude učit další pohyby. Docela mě to zklamalo, ale co se dá dělat.
***
Sice jsem měl pátou úroveň ve svém živlu, ale učil jsem se pořád v prvním ročníku. A teď jsme měli teoretickou nekromantii. Ach jo, v tomhle budou vynikat žáci černé magie a já budu pozadu. Super.
Zašel jsme do třídy a otráveně jsem položil své věci na lavici. Tady si nebudu kreslit , protože učitelka, jak jsem zjistil od Tena, je na to háklivá. A upřímně řečeno mě nekromantie zajímala.
,,Jseš nějakej zkeslej dneska," řekl Zeron, přitáhl si židli odvedle a sedl si na ni.
,,Ani nevím. V nekromantii budou teď vynikat studenti černé magie, kteří to popíšou do podrobností a potom bude šíleně moc materiálu na na učení na písemku," řekl jsem poznatek od Tena. Ten z té nekromantie skoro propadl.
,,Ale alespoň budeš toho hodně vědět o nekromantii," řekl Zeron, ale podle jeho tónu hlasu jsem poznal, že z toho taky není dvakrát tak nadšený.
,,Co magie vzduchu?" zkusil jsem změnit téma na něco příjemnějšího.
,,Učitel na nás vál vítrem a my jsme se zavřenýma očima museli pohybovat jako ten vítr. Bylo to docela fajn, šlo mi to. Většinou u toho musíš cupitat a mít lehký krok," vysvětlil mi Zeron.
,,Aha, tak to jsme dělali pravý opak. My kombinujeme magii země a ohně, ale zatím se učímě jen ty pohyby," řekl jsem a hodil jsme pohled na dveře, kde zrovna stál Denraar a flirtoval s nějakou holkou s bílým proužkem vlasů. Potom ukončil rozhovor a vyšel hrdým krokem k naší lavici.
,,Ale ale, koho tu máme. Student prvního ročníku se schopnostmi páteho," zavrněl Denraar a elegantně se posadil na židli.
,,Nevěděl jsem, že tě zajímají holky,"řekl jsem a dělal, že jsme předešlou větu neslyšel. Zeron se ani nehnul a pozoroval naší bitvu slov.
,,Tomu se říká bisexuál," zavrkal upír a pozvedl koutek úst. Sakra, špatné téma pro bitvu slov, protože já o tom vím stejně tolik, jako mertole (něco jako mandarinka).
Otevřel jsem pusu, že chci něco říct, ale do třídy vešla učitelka a práskla dveřmi, aby ji všichni vzali na vědomí. Učitelka měla černý proužek vlasů (jak jinak), který byl výrazný v pozadí bílých vlasů.
Vyndal jsem si sešit a zapisoval jsem si vše do podrobností, abych potom neměl milé překvapení při písemce. Jak říkal Ten, žáci černé magie se hlásili skoro pořád a ostatní jen tak tak stíhali si všechno psát. Docela mě podivilo, že si Denraar taky píše zápisky a co víc, že píše hezky. Na něj bych to nikdy neřekl. Párkrát jsem do jeho sešitu nakoukl, abych si opsal něco, co jsem nestihl a rychle jsem to našel. Měl velice přehledný sešit. Upřímně řečeno jsem mu trochu ty krásné zápisky záviděl.